روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۴۷۹

   واکنش به دیدار مقامات کویتی با تروریست‌ها

سخنگوی دولت با غیرمترقبه و ناامید‌کننده خواندن دیدار اخیر جمعی از اعضای گروه تروریستی الاحوازیه با رییس پارلمان کویت تاکید کرد: دولت کویت قول داده است، این موضوع را از راه‌های قانونی پیگیری کند. علی ربیعی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به دیدار اخیر جمعی از اعضای گروه تروریستی و جدایی طلب الاحوازیه با رییس پارلمان کویت و اعطای نشان افتخار به یکی از آنها تصریح کرد: این خبر برای ما هم غیرمترقبه و ناامید‌کننده بود. ما روابط خوبی با کویت داریم و انتظار نداشتیم که چنین اخباری از کویت به گوش برسد. البته پیگیری‌های ضروری صورت گرفت و بعد از احضار کاردار کویت به وزارت امور خارجه و متعاقبا دیدار سفیر کشورمان در کویت با قائم مقام وزارت امور خارجه آن کشور، به ما اطلاع دادند که دولت کویت از این ماجرا باخبر نبوده و این دیدار بر اساس تصمیم شخصی رییس پارلمان کویت صورت گرفته است. البته این توضیح قانع‌کننده نیست ولی امیدواریم همان‌طور که دولت کویت قول داده است، این موضوع را از راه‌های قانونی پیگیری کند. وی افزود: ما امیدواریم که دولت کویت حسن‌نیت خود را در عمل نیز ثابت کند و اطمینان پیدا کند که هرگز چنین اتفاقاتی که به سرعت می‌تواند تاثیر منفی بر روابط دوستانه ما بگذارد، در آینده تکرار نخواهد شد. ما با جدیت، پیگیری‌های دولت کویت تا بازسازی کامل اعتمادی که پایه مناسبات دوستانه و حسن همجواری است، زیرنظر خواهیم گرفت.

  چگونه برگه‌های آزمون داوطلبان خبرگان در شورای نگهبان تصحیح می‌شود؟؛ تعادل|

عضو شورای نگهبان درباره چگونگی تصحیح برگه‌های آزمون داوطلبان خبرگان در شورای نگهبان توضیحاتی ارایه کرد. هادی طحان نظیف جوان‌ترین عضو شورای نگهبان دیروزدر بخشی از گزارش خود از جلسه اخیر شورا در صفحه اینستاگرام نوشت: چهارشنبه چهارم دی‌ماه ۱۳۹۸، جلسه شورای نگهبان بود. پیش از ورود به دستور، آیت‌الله شب زنده‌دار گزارشی از روند تصحیح اوراق امتحانی داوطلبان انتخابات خبرگان ارایه کردند که نکات قابل توجهی را در برداشت. مثلا ابتدا اسامی امتحان‌دهندگان از بالای برگه‌های امتحانی جدا می‌شود و بعد در اختیار تصحیح‌کننده قرار می‌گیرد یا اینکه هر برگه را دو نفر به صورت جداگانه صحیح می‌کنند به نحوی که نفر دوم از نمره نفر اول اطلاع ندارد تا احیانا تاثیری در تصحیح و نمره‌دهی او نداشته باشد و موارد دیگر. عضو شورای نگهبان عنوان کرد: طبعا این دقت فقهای شورا در تصحیح برگه‌های امتحان اجتهاد، از برخورد عادلانه و بی‌طرفانه آنان حکایت دارد.

  راهبرد فشار حداکثری به دنبال فلج کردن اقتصاد ایران است؛ خبرآنلاین|

خاویر سولانا، مسوول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای به موارد مختلفی درباره ایران از جمله توافق هسته‌ای و روابط ایران و امریکا پرداخت. خاویر سولانا در مقاله‌ای در مجله لایو مینت، می‌گوید: برخلاف تناقض‌های پی‌درپی دونالد ترامپ، می‌توانیم هدف او درباره ایران را بفهمیم چراکه او از شیوه کار مشابهی در چند موقعیت دیگر استفاده کرده است. راهبرد «فشار حداکثری» او به دنبال فلج کردن اقتصاد ایران است تا مقامات آن، گزینه دیگری جز مذاکره از موضعی ضعیف‌تر نداشته باشند. او همچنین نوشت: با وجود اینکه تحریم‌های امریکا لطمه‌های زیادی به اقتصاد ایران وارد ساخته‌اند، حکومت ایران به آن وضعیت مشکل‌ساز یا مذاکره دوباره نزدیک‌تر نشده است. مقامات ایرانی اگر دولت ترامپ حاضر نباشد که اول نوعی امتیاز بدهد، هیچ انگیزه‌ای برای مذاکره با دولت ترامپ ندارند.

  ایران اولین کشور دارنده موشک نقطه‌زن با سرعت «۸ ماخ» است؛ مهر|

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران گفت: قبل از ایران هیچ کشوری موشک بالستیک نقطه‌زن با برد دو هزار کیلومتر و سرعت ۸ ماخ را نداشت. سردار محمدرضا نقدی با بیان اینکه کشوری که از زیردریایی تا موشک نقطه‌زن دو هزار متری می‌سازد یعنی از لحاظ علمی و فناوری بسیار بالاست، گفت: قبل از ایران هیچ کشوری موشک بالستیک نقطه‌زن با برد دو هزار کیلومتر و سرعت هشت ماخ نداشت. سردار نقدی با بیان اینکه عده‌ای دایما و به صورت نابجا انتقاد می‌کنند که ما فاقد مدیریت هستیم در حالی‌که اصلا چنین صحبتی دقیق نیست، گفت: آیا ساخت پروژه ستاره خلیج فارس در شرایط تحریم کار آسانی بود؟ آیا مدیریت این پروژه فوق‌العاده نبود؟

  گام پنجم تعهدات برجام  عملیاتی می‌شود؛ تسنیم|

رییس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: باتوجه به اینکه اروپا اقدام خاص وموثری در راستای حفظ برجام انجام نداده است، گام پنجم تعهدات برجامی عملیاتی می‌شود. محمد ابراهیم رضایی با اشاره به گام‌های چندگانه ایران برای کاهش تعهدات برجامی، اظهار داشت: ایران تاکنون 4 گام در راستای کاهش تعهدات برجامی را عملیاتی کرده است که در صورت اینکه طرف‌های اروپایی به تعهدات خود در برجام عمل نکنند، ایران گام پنجم را نیز برمی‌دارد. وی  افزود: طبق این مفاد زمانی که تعهدات دو طرف متناسب و متوازن نباشد یکی از طرفین می‌تواند تعهدات خود را کاهش دهد تا متوازن و متناسب شوند.

 

ارسال نظر