روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۵۱۳

  ۳۷۷۱ داوطلب در انتخابات مجلس ثبت نام کرده‌اند؛ مهر|

کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: تا ظهر چهارمین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس، ۳۷۷۱ داوطلب در کل کشور ثبت نام کرده‌اند. کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور، اعلام کرد: تا ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه در کل کشور ۹۶۰ نفر داوطلب برای ثبت نام به وزارت کشور و فرمانداری‌ها مراجعه کرده‌اند. در این اطلاعیه آمده است: از این تعداد، ثبت‌نام ۶۹۱ نفر قطعی شده است. از ۶۹۱ نفری که ثبت نام آنها قطعی شده است، ۶۱۹ نفر مرد و ۷۲ نفر زن هستند. ستاد انتخابات کشور درباره آمار نهایی ثبت نام‌شدگان در انتخابات تا ظهر دیروز، اعلام کرد: در مجموع از آغاز ثبت نام تا ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه روز چهارشنبه ۳۷۷۱ نفر ثبت نام قطعی در سراسر کشور انجام داده‌اند.

  علی‌اصغر پیوندی رییس هلال احمر بازداشت شد؛ باشگاه خبرنگاران|

علی‌اصغر پیوندی رییس جمعیت هلال احمر به اتهام تخلف‌های مالی بازداشت شد. شنیده‌ها حاکی از آن است که علی اصغر پیوندی روز گذشته به اتهام تخلف‌های مالی توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده است. روز گذشته اسماعیل رمضانی، مدیرکل روابط عمومی هلال احمر در توییتی خبر از استعفای پیوندی، رییس جمعیت هلال احمر داده بود.

  لاریجانی قانون موافقتنامه تسهیل تجارت بدون کاغذ را ابلاغ کرد؛ خانه ملت|

رییس مجلس دهم، قانون موافقتنامه چارچوب تسهیل تجارت بدون کاغذ فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه را ابلاغ کرد. علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به حسن روحانی رییس‌جمهوری، دو قانون به شرح زیر را ابلاغ کرد: ۱) قانون موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی در دریای خزر بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قزاقستان. ۲) قانون موافقتنامه چارچوب تسهیل تجارت بدون کاغذ فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه. نمایندگان مجلس در ۱۹ آبان‌ماه، با اصل لایحه موافقتنامه چارچوب تسهیل تجارت بدون کاغذ فرامرزی در آسیا و اقیانوسیه با ۱۴۱ رای موافق، ۲ رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع ۱۹۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

  مردم انتخابات را از مسائل فرعی جدا می‌دانند؛ وزارت کشور|

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه مردم خودشان را برای تعیین سرنوشت کشورشان مسوول می‌دانند افزود: مردم انتخابات را با مسائل فرعی خلط نمی‌کنند. جمال عرف دیروز در خصوص تاثیر گذاشتن وقایع هفته‌های گذشته در خصوص افزایش قیمت بنزین افزود: مردم بحث انتخابات را برای تعیین سرنوشت‌شان از این نوع مباحث جدا می‌دانند. وی تاکید کرد: قاعدتا در این روند نمی‌توان اعتراضات را به کلی نفی کرد اما به عنوان متغیر تاثیرگذار قطعی هم نباید به آن نگریست.. عرف در خصوص تدابیر دولت برای جلب مشارکت مردم در انتخابات پیش رو اظهار داشت: بخشی از تدابیر باید اقتصادی باشد قولی که به مردم در خصوص پرداخت هزینه کمک معیشتی داده‌ایم باید به سفره مردم برگردد.

  استقبال چین از پیوستن کشورهای اروپایی به ساز و کار مالی ایران و اروپا؛ ایلنا|

چین از پیوستن کشورهای اروپایی به ساز و کار مالی ایران و اروپا استقبال کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه چین، چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین درباره پیوستن کشورهای جدید به ساز و کار مالی ایران و اروپا گفت: ما از این اقدام کشورهای اروپایی بسیار خوشحالیم و از آن حمایت می‌کنیم. این اقدام اروپا در واقع تلاش برای حفظ برجام است. این اتفاق باعث افزایش همکاری‌های اروپا با ایران و نیز زنده ماندن برجام می‌شود.

 

ارسال نظر