روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۴۳۲

   دیدار خانواده شهید مدافع امنیت «مرتضی ابراهیمی» با رهبر معظم انقلاب؛ تسنیم|

خانواده شهید مدافع امنیت «مرتضی ابراهیمی» طی روزهای گذشته با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. پدر شهید مدافع امنیت مرتضی ابراهیمی از دیدار خانواده این شهید با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این دیدار روز (10 آذر) قبل از نماز ظهر و عصر انجام شد. در این دیدار رهبر انقلاب، خانواده شهید را مورد تفقد قرار دادند و گفت‌وگوی کوتاهی نیز با ما داشتند. وی افزود: حضرت آقا فرزند نوزاد شهید را هم مورد تفقد قرار دادند و در گوش نوزاد اذان گفتند. رهبر انقلاب در این دیدار دو جلد قرآن کریم نیز به خانواده شهید هدیه دادند. مرتضی ابراهیمی فرمانده گردان امام حسین(ع) ملارد بود که در جریان ناآرامی‌های اخیر این شهرستان در دفاع از امنیت و حفظ اموال عمومی به دست آشوبگران به شهادت رسید.

   خنثی شدن جریان ایجاد اخلال و درگیری در دانشگاه‌ها ؛  وزارت اطلاعات|

وزارت اطلاعات از دستگیری اعضای یکی از شبکه‌های ضد انقلاب که درصدد اخلال و ایجاد درگیری در ایام ۱۶ آذر در دانشگاه‌های تهران و برخی شهرستان‌ها بودند، خبر داد. در اطلاعیه، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات آمده است: سربازان گمنام امام زمان (عج)، با اقدامات اطلاعاتی اعضای اصلی یکی از شبکه‌های ضد انقلاب را که درصدد اخلال و ایجاد درگیری در ایام ۱۶ آذر به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه‌های تهران و برخی شهرستان‌ها بودند، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر کردند. این شبکه در اعتراضات اخیر به طرح سهمیه‌بندی بنزین، قصد داشت با کشاندن برنامه دانشجویان دانشگاه تهران به بیرون دانشگاه، اخلال ایجاد کند که با هوشیاری دانشجویان متعهد و نهادهای ذی‌ربط خنثی شد. همچنین برخی از عناصر مرتبط با این شبکه شناسایی شده که پس از تشریفات قانونی، نتایج آن متعاقبا به اطلاع ملت عزیزمان خواهد رسید.

   پیام روحانی تقدیم نخست‌وزیر ژاپن شد؛ پاد|

معاون سیاسی وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رییس‌جمهور کشورمان بعد از ظهر دیروز با نخست‌وزیر ژاپن دیدار و پیام کتبی رییس‌جمهور کشورمان را تقدیم وی کرد. در این دیدار شینزوآبه ضمن تشکر از پیام رییس‌جمهور کشورمان، به سفر خود به تهران اشاره و ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور کشورمان از استمرار مشورت‌های سیاسی بین دو کشور استقبال کرد. نخست وزیر ژاپن همچنین گفت: ژاپن کماکان از برجام حمایت می‌کند و به نقش دیپلماتیک خود ادامه خواهد داد. در این دیدار سیدعباس عراقچی ضمن ابلاغ سلام آقای روحانی و تقدیم پیام ایشان گفت: سفر شما به ایران یک نقطه عطف در روابط دو کشور بود. عراقچی همچنین مواضع ایران در برجام را تشریح و اعلام کرد در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، ایران آمادگی دارد به اجرای کامل برجام بازگردد.

   برجام درست اجرا می‌شد، شرایط مردم ایران بهتر بود؛ ایرنا|

«وندی شرمن» معاون پیشین وزیر خارجه امریکا و از اعضای تیم مذاکره‌کننده توافق هسته‌ای در توییتی اعلام کرد، اگر برجام به خوبی اجرا می‌شد، وضعیت بهتری برای مردم ایران مهیا بود. این دیپلمات امریکایی در حساب توییترش نوشت: تصور کنید اگر توافق هسته‌ای ایران به‌طور کامل بر سرجای خود باقی بود، وضعیت بهتری برای مردم ایران مهیا بود. بسیاری از کشورهای اروپایی که در ایران کار می‌کردند این موضوع را تایید و بر آن گواه می‌دهند؛ سایر تحریم‌ها فقط برای بدخیم کردن وضعیت خاورمیانه است. ایلهان عمر نماینده مسلمان ایالت مینه سوتا امریکا نیز در صفحه توییتر خود نوشته است تحریم‌های فلج‌کننده اقتصادی علیه ایران تنها باعث وخیم‌تر شدن رنج‌ها شده و موجب حل این بحران نمی‌شود.

   ضرورت تشکیل شبکه ملی اطلاعات؛ روابط عمومی پدافند غیرعامل|

رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: براساس اطلاعات ما، عملکرد شورای عالی فضای مجازی خیلی مثبت ارزیابی نمی‌شود. سردار غلامرضا جلالی در برنامه‌ای که با موضوع بررسی شبکه ملی اطلاعات برگزار شد با اشاره به اغتشاشات اخیر و قطعی اینترنت گفت: ما معتقدیم اگر فضای مجازی درست مدیریت و براساس رگولاتوری اداره شود نیاز به قطعی سراسری اینترنت به‌شیوه‌ای که شاهد آن بودیم وجود ندارد.

   ۲۷۰ خانم در انتخابات ثبت نام کردند؛ وزارت کشور|

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: ۲ هزار و ۳۴۰ داوطلب نمایندگی مجلس تا ساعت ۱۴ روز سه شنبه نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۲۷۰ نفر زن هستند. سید اسماعیل موسوی در جمع خبرنگاران در وزارت کشور گفت: امروز (سه شنبه) سومین روز ثبت نام است. تا این لحظه، ثبت نام ۲ هزار و۳۴۰ نفر نهایی شده و عده‌ای هم در حال ثبت نام و تکمیل مدارک هستند. از صبح امروز تاکنون ثبت نام ۴۷۰ نفر انجام شده است. موسوی تاکید کرد مقاماتی که طبق اصل ۲۹ قانون اساسی مشمول استعفا بوده‌اند، اگر استعفا دادند به هنگام ثبت نام استعفانامه خود را با گواهی پذیرش استعفا به همراه داشته باشند. سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور اظهار کرد: ثبت نام‌کنندگان علاوه بر مدارک و اسناد مورد نیاز در قانون، آیین نامه و اطلاعیه‌ها، کدملی و سایر مدارک سجلی همسر و غیره را همراه داشته باشند تا ثبت نام به سهولت انجام شود.

 

ارسال نظر