روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۳۵۱

  رییس‌جمهوری برای ارایه بودجه به مجلس می‌رود؛ تسنیم |

عضو هیات‌رییسه مجلس از تقدیم لایحه بودجه سال ۹۹ کشور به پارلمان در روز یک‌شنبه هفته آینده خبر داد. علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت تاکنون گزارشی از نحوه بسته شدن بودجه سال 99 به مجلس ارایه نکرده است، گفت: تنها گزارشی که دولت تاکنون درباره بودجه به مجلس ارایه کرده درخصوص عملکرد بودجه شرکت‌های دولتی است. عضو هیات‌رییسه مجلس اضافه کرد: طبق هماهنگی‌هایی که با دولت انجام شده لایحه بودجه سال 99 روز یک‌شنبه هفته آینده (17 آذر) تقدیم مجلس می‌شود که احتمالاً رییس‌جمهور این لایحه را خود تقدیم مجلس می‌کند.

  ۷۹  نفر از عوامل موثر در اغتشاشات اخیر خوزستان دستگیر شدند؛ وزارت اطلاعات|

مدیرکل ضد تروریست وزارت اطلاعات اعلام کرد: ۷۹ نفر از عناصر اصلی حمله به مراکز عمومی و خصوصی، پایگاه‌های نظامی و انتظامی و مردم، شناسایی و حین و بعد از اغتشاشات دستگیر شدند. مدیرکل ضد تروریست وزارت اطلاعات اعلام کرد: با اقدامات شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان خوزستان، ۷۹ نفر از عناصر اصلی حمله به مراکز عمومی و خصوصی، پایگاه‌های نظامی و انتظامی و مردم شناسایی و حین و بعد از اغتشاشات دستگیر شدند. وی افزود: از این افراد ۱۳ قبضه انواع اسلحه از جمله کلاشنیکف و کلت کمری، لباس نظامی، پلاک جعلی خودرو و تابلو ایست و بازرسی کشف و ضبط گردید. سه تیم تروریستی که با حمایت یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس آموزش‌های ویژه دیده و نقش مهمی در حمله به مراکز دولتی و شلیک به حافظان امنیت و مردم داشته‌اند که یکی از اتباع این کشور نیز جزو دستگیرشدگان است. مدیرکل

ضد تروریست وزارت اطلاعات همچنین بیان داشت: چندین تیم تروریستی که برنامه‌ریزی یا نقش موثر در خرابکاری و حمله به مراکز حساس و مردم در سطح کشور داشتند، شناسایی و دستگیر شدند که در آینده نزدیک به سمع و نظر مردم بصیر کشور خواهد رسید.

  مسکو: برنامه موشکی ایران در چارچوب نیازهای دفاعی این کشور است؛ فارس |

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه برنامه موشکی ایران در چارچوب نیازهای دفاعی تهران است، گفت واشنگتن با اعمال تحریم، تلاش می‌کند حاکمیت کشورها را تضعیف کند. «سرگئی ریابکوف»در ادامه می‌گوید ایران برنامه موشکی‌اش را در چارچوب نیازهای دفاعی خود پیش می‌برد.   وی که با شبکه «الجزیره» گفت‌وگو می‌کرد، گفت با وجود فشارهای امریکا، اعضای باقی‌مانده در توافق هسته‌ای با ایران به تلاش برای اجرای این توافق ادامه می‌دهند.  این دیپلمات روس عنوان کرده است که تلاش‌های واشنگتن برای تحمیل شرایط خود به کشورها از طریق تحریم، تلاشی مستقیم برای تضعیف حاکمیت کشورهاست.

  توان انجام وظایف خطیر نمایندگی ضرورت عقلی است؛ تعادل |

سخنگوی شورای نگهبان گفت: توان انجام وظایف خطیر نمایندگی از جمله ضروریات عقلی داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی است. عباسعلی کدخدایی قائم‌مقام و سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در توئیتر به افرادی که قصد دارند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند، توصیه‌هایی کرد. وی در اولین توصیه خود خطاب به داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم، نوشت: از  روز یک‌شنبه ثبت نام داوطلبان نمایندگی آغاز شد. مرور مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات توصیه می‌شود.

 

ارسال نظر