روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۲۶۱

   حداکثر زمان لازم برای ثبت نام ۴۵ دقیقه است؛ باشگاه خبرنگاران|

فرماندار تهران گفت: حداکثر زمان لازم برای ثبت نام هر داوطلب ۴۵ دقیقه است. عیسی فرهادی در رابطه با روند ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: حداکثر زمان لازم برای ثبت نام ۴۵ دقیقه است. او در پاسخ به این سوال که چرا ثبت نام برخی مدت زیادی زمان برد، توضیح داد: برخی مدارکشان کامل نبوده، یا شاید مدت زمان زیادی طول کشیده است تا فرم‌هایشان را پر کنند. فرهادی درباره نحوه ثبت نام داوطلبان تصریح کرد: در ابتدا یک استعلام اولیه ثبت احوال است که حدود ٢، ٣ دقیقه زمان می‌برد و سپس اسکن مدارک حداکثر ١٠ دقیقه لازم دارد؛ پس از طی این مراحل ٣٠ دقیقه همزمان در کردن فرم‌هایشان است که این بستگی به خود داوطلب دارد. گفتنی است دیروز ثبت نام برخی بیش از ۴ ساعت به طول انجامید.

   ظریف پاسخگوترین وزیر به مجلس بوده است؛ تعادل |

سخنگوی وزارت خارجه در پیام تبریکی به مناسب روز مجلس در حساب توییتری خود نوشت: هزاردستان بهارستان یک تن بیش نبود، اما سکوت سرد زمستان را در هم شکست. صدای شهید مدرس آواز خوش الحان ملت گرفتار در زنجیر بود. پاسخگویی به نمایندگان ملت را وظیفه خود می‌دانیم؛ همان‌گونه که دکتر ظریف پاسخگوترین وزیر به مجلس بودند. روز مجلس را به نمایندگان ملت در همه ادوار تبریک می‌گویم.

   شناسایی کشته‌شدگان حوادث اخیر و سرکشی به خانواده آنها؛ سپاه نیوز |

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در مورد حوادث اخیر تهران توضیحاتی را ارایه کرد. سردار یزدی در حاشیه حضورش در جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالاتی مربوط به حوادث اخیر تهران گفت: برخی از افراد ما نیز توسط اغتشاش‌گران از پشت تیر خوردند و این را تأیید می‌کنم. وی با بیان اینکه در حال شناسایی کشته‌شدگان هستیم و به خانواده‌های آنها سرکشی می‌شود، گفت: همانطور که صف آشوب‌گران از مردم جدا شد، صف کسانی که جانشان را بی‌گناه از دست دادند نیز از صف کسانی که به نوعی می‌خواستند اموال عمومی را تخریب کنند، جدا می‌شود. سردار یزدی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است افرادی به اشتباه کشته شده باشند، گفت: این نیز بررسی می‌شود اما الان نمی‌توانیم در مورد آن اظهارنظر کنیم اما به دقت بررسی می‌شود که دلیل کشته شدن افراد چه بوده است. وی با بیان اینکه مطالبه مردم در مورد مسائل معیشتی یک مطالبه و خواست به حق است که هیچ‌کس انکار نمی‌کند و دولت نیز این را مورد تردید قرار نداده است، گفت: اما در ارتباط با اینکه کسانی که وارد عرصه اعتراض شدند باید صف‌شان با عده‌ای که قصد تخریب داشتند، جدا شود چرا که ما عده‌ای را داشتیم که اصلا اعتراض نداشتند و برخی از دستگیر‌شدگان کسانی هستند که دغدغه مالی نداشته و فقط آمده بودند که آشوب کنند و کاری انجام دهند که کشور را به هم بریزند و از بیرون هم حمایت می‌شدند.

   بازدید از روند ثبت نام نامزدهای انتخابات؛ تسنیم |

عبدالرضا رحمانی فضلی با حضور در ستاد مرکزی انتخابات کشور از روند ثبت نام نامزدها بازدید کرد. عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روزی که روز مجلس است را آغاز ثبت‌نام نامزدها قرار دادیم و در همه حوزه‌ها ثبت نام شروع شد و 378 نفر تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند و امیدواریم که امسال انتخابات باشکوه قانونی و سالم داشته باشیم. وی افزود: امیدوارم مجلس پرتوان و در حد نظام جمهوری اسلامی باشد. از همه مسوولان می‌خواهم که مرّ قانون را رعایت کنند و وزارت کشور نیز به همه وظایف خود عمل خواهد کرد. رحمانی فضلی تاکید کرد: با هماهنگی‌های لازم که میان شورای نگهبان و همه دستگاه‌های اجرایی و آمادگی لازم در 208 فرمانداری که حوزه‌های انتخابیه هستند ایجاد شد ثبت‌نام‌ها در حال انجام است.

    داوطلبان انتخابات مجلس فعالیت تبلیغاتی نداشته باشند؛ وزارت کشور |

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: داوطلبان انتخابات مجلس از زمان ثبت نام مشمول محدودیت‌های قانونی می‌شوند. سید اسماعیل موسوی با بیان اینکه داوطلبان انتخابات مجلس از هنگام ثبت نام در انتخابات مشمول محدودیت‌هایی می‌شوند که در قانون انتخابات وجود دارد، اظهار کرد: چون تبلیغات انتخابات هشت روز قبل از روز رای‌گیری انجام می‌شود، از امروز تا زمانی که اسامی نهایی داوطلبان اعلام شود، هیچ رفتاری مبنی بر تبلیغات انتخاباتی نباید داشته باشند. وی ادامه داد: توصیه ما این است که تمرکز فعالیت داوطلبان برای تبلیغات در زمان مجاز خود باشد. قطعا از امروز هیات‌های اجرایی و نظارت بر رفتار داوطلبان انتخابات نظارت دارند.

   احتمال کاندیداتوری علامه مصباح در انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان؛ تسنیم |

رییس دفتر آیت‌الله مصباح گفت که دعوت‌های متعددی از سوی طلاب و دانشگاهیان شهرهای تهران و مشهد برای کاندیداتوری ایشان در انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری انجام شده است. حجت‌الاسلام حسین جلالی درباره احتمال حضور آیت‌الله مصباح در انتخابات میان‌دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: تاکنون دعوت‌هایی از سوی طلاب و دانشگاهیان شهرهای مشهد و تهران از ایشان برای کاندیداتوری در انتخابات خبرگان به عمل آمده است. آیت‌الله مصباح تاکنون نظر رسمی خود را درباره این دعوت‌‌‌ها مطرح نکرده است و احتمال دارد در روزهای آینده کاندیداتوری ایشان مشخص شود.

 

 

ارسال نظر