روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۱۷۲

  صدور دستور شروع انتخابات میاندوره‌ای خبرگان رهبری؛ وزارت کشور|

وزیر کشور طی بخشنامه‌ای به فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم دستور شروع انتخابات اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را صادرکرد. در بخشی از بخشنامه وزیر کشور آمده است: فرمانداران محترم مراکز حوزه‌های انتخابیه استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم در اجرای ماده ۵ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و ماده ۷۹ آیین‌نامه اجرایی آن، امور اجرایی انتخابات اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز شنبه مورخ

 09/09/98 آغاز می‌گردد. و در روز جمعه مورخ

 02/12/98 اخذ رأی به عمل خواهد آمد.

 مهم‌ترین تحول سیاسی در سازمان دریانوردی شکست عربستان بود؛تعادل|

سفیر ایران در لندن، شکست عربستان در سازمان بین‌المللی دریانوردی را مهم‌ترین تحول سیاسی در این سازمان عنوان کرد. حمید بعیدی‌نژاد جمعه شب در صفحه توییترش نوشت: امروز ۴۰عضو شورای اجرایی سازمان بین‌المللی دریانوردی توسط اعضا انتخاب شدند که مهم‌ترین تحول سیاسی، عدم انتخاب دوباره عربستان بود که نتوانست رأی کافی را به دست آورد. در این انتخابات امارات و کویت از کنار رفتن به نفع عربستان خودداری کردند که باعث انتخاب آنها در شورا و شکست عربستان گردید.

 پهپاد دریاپایه پلیکان ۲ رونمایی شد؛ ارتش‌نیوز|

پهپاد دریاپایه پلیکان ۲ در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی نیروی دریایی ارتش با حضور فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی رونمایی شد. این پهپاد صبح دیروز با حضور امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی نیروی دریایی ارتش در این ستاد رونمایی شد. پهپاد دریاپایه پلیکان ۲ با توانایی نفوذ در عمق، توانایی ماموریت‌های گشت و شناسایی را دارد . این پهپاد همچنین با استفاده از چهار موتور عمود پرواز و یک موتور پیشران پر‌قدرت توانایی نشست و برخاست عمودی از روی شناور در حال حرکت را دارد.

 مراسم ختم خواهر رییس‌جمهوری

در مسجد بلال برگزار شد؛پاد|

مراسم ختم مرحومه صدیقه فریدون با حضور روحانی رییس‌جمهوری، جمعی از اعضای هیات دولت، مدیران ارشد دولتی و مقامات نظامی و انتظامی و لشکری و کشوری و گروه‌های مختلف مردم و شخصیت‌ها و فعالان سیاسی و فرهنگی در مسجد بلال تهران برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، حسین فریدون و... حضور داشتند.

  طرح انتقال آب خزر هزینه سنگینی برای کشور دارد؛ایرنا|

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران هزینه سنگینی برای کشور به بار می‌آورد و به هیچ عنوان انجام این طرح به‌صرفه نیست. حسین نیازآذری دیروز بیان کرد: در طرح انتقال آب خزر به سمنان بخش زیادی از جنگل‌های هیرکانی و مراتع تخریب می‌شود و صدمات زیادی به محیط زیست وارد خواهد شد. محیط زیست ما به هیچ عنوان ظرفیت تخریب ندارد و در این طرح ماهیت دریای خزر و جنگل‌های هیرکانی به خطر می‌افتد. او با بیان اینکه طرح انتقال آب خزر به سمنان به لحاظ محدودیت مالی و زیست‌محیطی اجرایی نمی‌شود، گفت: تامین آب شرب مردم سمنان یک ضرورت است اما روش تامین آب فلات مرکزی، انتقال آب دریای خزر نیست .

    کسانی که مجری دستورات شبکه ایران اینترنشنال بودند، دستگیر شدند

وزارت اطلاعات اعلام کرد: کسانی که مجری دستورات شبکه ایران اینترنشنال در به آتش کشیدن اموال عمومی و شخصی مردم در استان‌های مختلف کشور بودند، حین اجرای دستورات، شناسایی و دستگیر شدند. سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات، در جریان کنترل و مدیریت اطلاعاتی بحران؛ کلیه تحرکات و اقدامات این شبکه، مدیران، مجریان و کارشناسان و به‌ویژه ارتباطات با عناصر داخل کشور را مورد رصد و کنترل اطلاعاتی قرار داده و ضمن شناسایی افرادی که اقدام به ارسال اطلاعات به این شبکه می‌کردند و کسانی که مجری دستورات آن شبکه در به آتش کشیدن اموال عمومی و شخصی مردم در استان‌های مختلف کشور بودند، حین اجرای دستورات شبکه مذکور برای تشدید اغتشاشات و آتش زدن اماکن شناسایی و دستگیر کرده است. وزارت اطلاعات ایران قاطعانه اقدامات این شبکه و کارکنان آن را مصداق همکاری با دشمنان جمهوری اسلامی ایران در اقدامات تروریستی دانسته و بر همین اساس حکم ممنوع‌المعاملگی و توقیف کلیه اموال کارکنان و مرتبطین آن در داخل کشور توسط قوه محترم قضاییه صادر گردید و مورد تعقیب بین‌الملل نیز قرار خواهند گرفت تا درس عبرتی باشد برای کسانی که در خدمت به بیگانگان و خیانت به کشور، آتش زدن به اموال مردم را افتخاری برای خود می‌دانند. البته آن دسته از کارکنان شبکه‌ها که ضمن ابراز ندامت، همکاری خود را با شبکه‌های ماهواره‌ای متوقف نمایند، مشمول عفو و رأفت اسلامی قرار خواهند گرفت.

 

ارسال نظر