روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۰۰۹

  نجات دو گروگان در سیستان و بلوچستان از چنگال گروهک تروریستی؛ سپاه نیوز|

با اقدام به موقع رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور دو تن از عوامل فعال خدمت‌رسانی که توسط عوامل ناشناس به گروگان گرفته شده بودند آزاد شدند.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور، رزمندگان این قرارگاه پس از اطلاع از اینکه دو نفر از عوامل فعال خدمت رسانی و ارایه خدمت به مردم محروم منطقه در حوزه شهرستانی ایرانشهر توسط عوامل ناشناس در تاریخ ۳ آذر به گروگان گرفته شده‌اند با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی ویژه موفق شدند در شامگاه ۵ آذرماه این دو نفر گروگان را از دست عوامل گروهک معاند آزاد کرده و به آغوش گرم خانواده بازگردانند. لازم به ذکر است که گروگان‌گیران قصد داشتند این دو تن را از طریق مرز سرباز به خاک پاکستان منتقل و تحویل گروهک‌های تروریستی دهند.

  بیانیه اتحادیه اروپا در مورد نشست کمیسیون مشترک برجام؛ ایلنا|

اتحادیه اروپا بیانیه‌ای در مورد نشست کمیسیون مشترک برجام منتشر کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای از برگزاری نشست آینده کمیسیون مشترک برجام در ششم دسامبر در وین خبر داد. در ادامه بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: این نشست به سرپرستی هلگا اشمید، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور اعضای برجام، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و ایران برگزار می‌شود.

  بروکراسی اداری تولید‌کننده را فلج می‌کند؛ ایرنا|

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم یکی از موانع اصلی حمایت از تولید و حمایت از تولید داخلی را بروکراسی اداری دانست و اظهار کرد: اصلی‌ترین مانع، بروکراسی اداری است که تولید‌کننده را فلج می‌کند. احمد بیگدلی با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره لزوم توجه به رونق تولید ملی و توجه به ظرفیت‌های داخلی، اظهار کرد: در این زمینه مدت زیادی است که

به دنبال آن هستیم که وابستگی اقتصادی کشور را به نفت کاهش داده یا به صفر برسانیم. اکنون به هر دلیلی این موقعیت برای ما ایجاد شده که این کار را دنبال کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات اقتصادی تحقق رونق تولید است که البته توجه و دستیابی به رونق تولید داخلی نیز راهکارهای خود را دارد که یکی از مولفه‌های اصلی آن افزایش کیفیت کالاهای داخلی است..

  پاسخ روابط عمومی ریاست‌جمهوری

به یک ادعا؛پاد|

روابط عمومی ریاست‌جمهوری اعلام کرد که مطالب مطرح شده به نقل از رییس‌جمهور در خصوص تشریح علل حوادث پس از اصلاح قیمت بنزین در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصداق دروغ پراکنی است.

روابط عمومی ریاست‌جمهوری با رد ادعای منتشر شده در خصوص اظهارات رییس‌جمهور در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با تصمیم‌گیری برای اصلاح قیمت بنزین، اینگونه اظهارات را دروغ پراکنی با هدف تشویش اذهان عمومی جامعه در شرایط حساس کنونی دانست و بر پیگیری و برخورد قانونی با این رفتار از مجاری ذی‌ربط تاکید کرد.

  نمایندگان از تاسیسات آب سنگین و رآکتور اراک بازدید کردند؛ ایرنا|

اعضای کمیته هسته‌ای مجلس دهم دیروز از تاسیسات آب سنگین و رآکتور اراک بازدید کردند. اعضای کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم دیروز با حضور در سایت‌های هسته‌ای آب سنگین و نیز رآکتور خنداب اراک، از تاسیسات، فرآیندها و آخرین تحولات و فعالیت‌های فنی، تولیدی و مهندسی در این دو سایت بازدید کردند.

در این بازدید همچنین تاسیسات تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط با محصولات دوتره، اکسیژن ۱۸ و نیز بازطراحی رآکتور اراک مورد بررسی قرار گرفت. این بازدید در راستای تکلیف قانونی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مبنی بر تهیه و ارایه گزارش‌های دوره‌ای 6 ماهه از فعالیت‌ها و اقدامات سازمان انرژی اتمی ایران در انجام تعهدات و کاهش تعهدات سند برجام برگزار شد..

  ناوشکن دنا بهمن ماه به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود؛ مهر|

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در بهمن ماه «ناوشکن دنا» به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود. امیر دریادار حسین خانزادی دیروز در نشست خبری که در ستاد فرماندهی نداجا برگزار شد، گفت: در فضای تحریم که از ابتدای انقلاب علیه نیروهای مسلح آغاز شده است و از سال‌های گذشته ساخت نام‌های توپدار شروع شد. بعد تحت پروژه موج ساخت ناوشکن‌ها آغاز شد و تاکنون سه فروند از این ناوشکن‌ها ساخته شده است. فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: کار ساخت ناوشکن دماوند تمام شده و به آب انداخته شده است، تست‌های شناوری آن طی شده و در حال نصب تجهیزات روی آن هستیم و «دماوند» با یک فناوری جدید در حوزه پیشران و سلاح تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

ارسال نظر