روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۷۳۵

   رییس‌جمهوری عزادار شد؛ پاد|

 « صدیقه فریدون» همشیره رییس‌جمهوری درگذشت. دفتر رییس‌جمهوری در پی درگذشت همشیره گرامی دکتر روحانی در اطلاعیه‌ای آورده است: «بانوی مومنه خانم «صدیقه فریدون» همشیره حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری به رحمت الهی پیوست. متن اطلاعیه دفتر رییس‌جمهور به شرح زیر است: بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ انالله وانا الیه راجعون، با کمال تأسف و تأثر به اطلاع عموم می‌رساند بانوی مومنه خانم «صدیقه فریدون» خواهر گرامی رییس‌جمهور محترم روز یکشنبه ۳ آذر ۹۸ پس از یک دوره بیماری ‌دار فانی را وداع گفت.» دفتر رییس‌جمهور ضمن تسلیت این مصیبت وارده به حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران، به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند زمان مراسم تشییع و خاکسپاری آن مرحومه متعاقبا اعلام خواهد شد.

   کشورهای مولد تروریسم مشکلات خودساخته را به ایران نسبت ندهند؛ ایسنا |

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات بی‌اساس و اتهامات واهی مطرح شده از سوی برخی شرکت‌کنندگان در اجلاس گفت‌وگوی منامه در بحرین، ضمن بی‌ارزش خواندن این اظهارات، اتهامات وارده به کشورمان را مردود خواند. سید عباس موسوی تصریح کرد: کشورهایی که خود مولد و مروج تروریسم و افراط‌گرایی بوده و با زیر پا گذاشتن اصل حسن همجواری، در امور داخلی دیگران مداخله نموده و امنیت منطقه را به واسطه جلب نیروهای بیگانه تضعیف کرده‌اند، نمی‌توانند با فرافکنی مشکلات خودساخته را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند. سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان این کشورها را به کنار گذاشتن توهم و پذیرش واقعیت‌ها و گفت‌وگو و همکاری جمعی برای تامین ثبات، امنیت و پیشرفت منطقه فراخواند.

   ۷ دانشجو در بین مشمولان عفو اخیر؛ ایسنا |

از بین‌ ۳۲ محکوم امنیتی که چندی پیش به عنوان مشمولین عفو اعلام شدند ۷ نفر دانشجو بوده‌اند. جزییاتی از عفو اخیر تعدادی از محکومان به شرح زیر به دست آمده است: عفو‌شدگان عموما مشمول عفو کامل و برخی تخفیف قابل توجه داشته‌اند، برخی از محکومین به حبس ابد بودند که عفو شده‌اند. برخی هم حبس‌های طولانی مدت مثلا بالای ۳۰ سال داشتند که مورد عفو قرار گرفته‌اند. از بین‌ ۳۲ محکوم امنیتی که غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه گفتند ۷ نفر دانشجو بوده‌اند.

   نیروی زمینی ارتش در حوزه فناوری پهپاد به خودکفایی رسید؛ ارتش نیوز |

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت که در حوزه فناوری پهپاد نیز تقریبا به خودکفایی دست یافته‌ایم. «امیر سرتیپ کیومرث حیدری»، در حاشیه همایش مسوولان مجتمع‌های فرهنگی نزاجا اظهار کرد: مژده به ملت عزیز این است که فناوری تولید و در اختیار گرفتن پهپادهای بومی شده در نیروی زمینی، مربوط به متخصصین داخلی نزاجاست و با قابلیت‌های خوبی که در نیروی انسانی داریم توانسته‌ایم در عرصه تولید و به خدمت‌گیری پهپاد در ابعاد و مقیاس مختلف عملیاتی، به این فناوری دست یابیم، و در سایر تجهیزات به ویژه در حوزه جنگ الکترونیک نیز توانسته‌ایم ظرفیت مطلوبی را در یگان‌های نزاجا ایجاد کنیم.

   تحویل ۱۰ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان؛  وزارت دادگستری |

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری از تحویل 10 تن از محکومان زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان به مقامات کشورمان خبر داد. «محمود عباسی»، در این باره اظهار کرد: در چارچوب موافقت نامه انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ۱۰ تن از محکومان ایرانی که به اتهام قاچاق مواد مخدر و ورود غیرمجاز دوران محکومیت خود را در زندان‌های باکو می‌گذرانیدند در مرز مشترک دو کشور تحویل مقامات کشورمان شدند. این افراد باید باقیمانده محکومیت خود را در زندان‌های کشورمان بگذرانند.

 

ارسال نظر