روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۶۸۵

  بررسی ایرادات طرح سرا در اعتماد ملی

جلسه دفتر سیاسی و کمیته تعامل حزب اعتماد ملی عصر شنبه به‌منظور بررسی طرح سرا (سامانه رای‌سنجی اصلاح‌طلبان) در دفتر این حزب برگزار شد.  به گزارش سایت رسمی حزب اعتماد ملی، در این جلسات ایرادات و مشکلات اساسی طرح سرا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مقرر شد در جلسات آتی، این موضوع بار دیگر بررسی و در رابطه با آن تصمیم‌گیری شود

  جهانگیری مبالغ جدید جزای نقدی فعالیت‌های ضدرقابتی را ابلاغ کرد؛پاد|

معاون اول رییس‌جمهوری در راستای اجرای «سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی» جرایم نقدی جدید اعمال منجر به اخلال در رقابت را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد. هیات وزیران در جلسه دوازدهم آبان ماه به پیشنهاد مرکز ملی رقابت، با توجه به رشد شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی، مبالغ جزای نقدی موضوع فصل نهم قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ را تعدیل کرد. در این مصوبه برای اقدامات احتکار و استنکاف از معامله، قیمت‌گذاری تبعیض‌آمیز، تبعیض در شرایط معامله، قیمت‌گذاری تهاجمی و... جرایم نقدی بین ۳۹۷ میلیون ریال تا ۳ میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال تعیین شده است.

  لایحه مدیریت تعارض منافع به تصویب هیات وزیران رسید؛پاد|

سخنگوی دولت گفت که لایحه مدیریت تعارض منافع به تصویب هیات وزیران رسید. علی ربیعی در اکانت رسمی توییتر خود نوشت: سه‌گانه‌های مبارزه با فساد با مشورت نخبگان و نهادهای مدنی تکمیل شد؛ لایحه مدیریت تعارض منافع به تصویب هیات وزیران رسید. این لایحه درکنار لوایح مبارزه بافساد و شفافیت، سه‌گانه‌هایی برای مبارزه بنیانی، ساختارمند، غیرهیجانی، درازمدت و جامعه‌محور با فساد خواهد بود. بر اساس این لایحه افرادی که در شوراها در موقعیت تصمیم‌گیری هستند اگر به هر نحوی مستقیم یا غیرمستقیم منتفع می‌شوند یا رفع ضرری متوجه آنها می‌شود باید خود را از تصمیم کنار بکشند و به مقامی بالاتر اعلام کنند.

  وزارت ارتباطات تخلفات اپراتورها در ایام اربعین را اعلام کند؛مهر|

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در رابطه با عملکرد اپراتورها در ایام اربعین تخلف صورت گرفته است و باید جریمه شوند. سید یاسر رایگانی در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون برای عملکرد اپراتورها در ایام اربعین پرونده‌ای تشکیل شده است؟ گفت: وزارت ارتباطات متولی این امور است. صرف اینکه ۲۶ میلیون به حساب مردم برگشت داده شده است پذیرفتنی نیست. وی افزود: باید مشخص شود که این میزان برگشتی به چه منظور بوده آیا در رابطه با کم بودن حجم بسته‌ها بوده است. دو اپراتور باید شفاف در این زمینه اعلام کنند که هزینه بابت چه خدماتی بوده است؟

  اعتبارات لازم برای جبران خسارت‌ زلزله آذربایجان شرقی تصویب شد؛پاد|

هیات وزیران در جلسه دیروز به ریاست معاون اول رییس‌جمهوی با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت برای جبران خسارت و بازسازی بخش‌های آسیب دیده ناشی از زلزله در استان آذربایجان شرقی موافقت کرد. براساس تصمیم هیات وزیران، مبلغ یک هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبار شامل کمک بلاعوض جهت احداث سه هزار واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد یکصد میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی به ازای هر واحد ۵۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض جهت تأمین لوازم معیشتی برای سه هزار واحد مسکونی به ازای هر واحد ۵۰ میلیون ریال، کمک هزینه اسکان موقت سه هزار واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد یکصد میلیون ریال و کمک بلاعوض جهت احداث دو هزار واحد جایگاه دامی به ازای هر واحد ۵۰ میلیون ریال اختصاص یافت.

   لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان به مجلس ارایه شود؛خانه ملت|

رییس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون آموزش خواست ارایه لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان را مورد پیگیری قرار دهد. جبار کوچکی نژاد در تذکری در جلسه علنی صبح دیروز مجلس خطاب به علی لاریجانی گفت: من صبح خدمت شما رسیدم و یک یادآوری داشتم. ماده ۶۳ قانون برنامه ششم می‌گوید وزارت آموزش و پرورش و دولت مکلف هستند نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را به مجلس ارایه کنند. اما بارها وزرا در صدا و سیما حرف‌هایی زدند که پایه و اساسی ندارد. وی تاکید کرد: دولت لایحه‌ای در رابطه با رتبه‌بندی فرهنگیان به مجلس ارایه نکرده است. علی لاریجانی رییس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت: کمیسیون آموزش موضوع را رسیدگی کند. دولت باید لایحه را به مجلس ارایه کند تا کار مطابق قانون انجام شود.

  نگاه کارگزاران به سرمایه‌گذاران نگاه

به مجاهدان اقتصادی است؛ایرنا|

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به ضرورت استفاده از نیروی انسانی متخصص بومی، گفت: نگاه کارگزاران به سرمایه‌گذاران نگاه به مجاهدان عرصه جهاد اقتصادی است. حسینعلی امیری در حاشیه افتتاح طرح‌های اقتصادی شهرستان مهریز در مراسم افتتاح اولین مجتمع گلخانه‌ای هیدروپونیک (کشت بدون خاک) با تأکید بر اینکه نیروی انسانی مهم‌ترین دارایی و سرمایه یک اجتماع و کشور است، گفت: لازم است در هر بخش و واحدی تولیدی و صنعتی نسبت به تقویت نیروی انسانی به ویژه در حوزه اقتصاد دانش بنیان تلاش شود.

 

ارسال نظر