روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۵۰۹

  جنجال‌سازی امریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران در آژانس اتمی؛ ایسنا|

امریکا و اتحادیه اروپا در راستای سیاست‌های ایران‌هراسی خود در جلسه شورای حکام نگرانی خود را نسبت به لغو پذیرش یک بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران ابراز کردند. به گزارش رویترز، جکی وولکات، سفیر امریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه در راستای سیاست ایران‌ستیزی و ایران هراسی این کشور با اشاره به درخواست ایران برای جایگزین شدن یکی از بازرسان آژانس این رویکرد ایران را تحریک‌کننده و بیدادگرایانه خواند و در اظهاراتی تحریک‌آمیز گفت: تمامی اعضای شورای حکام همین حالا باید شفاف سازند که چنین اقداماتی غیرقابل قبول بوده، با آن مدارا نمی‌شود و عواقبی را در پی دارد. همچنین نماینده اتحادیه اروپا در این جلسه در حمایت از امریکا این رویکرد ایران را «عمیقا نگران‌کننده» خواند. وی با اذعان به اینکه «ما می‌دانیم که این موضوع حل شده است» در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: با این حال از ایران می‌خواهیم که از وقوع چنین حوادثی در آینده جلوگیری کند.

  انهدام یک پهپاد متجاوز خارجی قبل از رسیدن به اماکن حساس ؛ ارتش نیوز|

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: یک فروند پهپاد متجاوز توسط سامانه‌های بومی نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در منطقه عمومی ماهشهر تحت هدایت شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی کشور منهدم شد. امیر سرتیپ ستاد علیرضا صباحی فرد با بیان این مطلب، تصریح کرد: این اقدام قاطع و شلیک موشک در واکنش به تجاوز یک فروند پهپاد متجاوز خارجی به حریم هوایی کشورمان بوده است و پهپاد متجاوز قبل از رسیدن به اماکن حساس با هوشیاری کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور منهدم شد. امیر سرتیپ صباحی‌فرد تاکید کرد: ما بارها اخطار داده‌ایم که شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با آمادگی کامل، قاطعانه با هرگونه تجاوز به حریم هوایی کشور پاسخ خواهد داد. بامداد جمعه منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در بندر ماهشهر خبر دادند که مدتی بعد مشخص شد صدای انفجار ناشی از هدف قرار گرفتن یک پرنده ناشناس، توسط پدافند هوایی ارتش بوده است.

  روسیه از طرح امنیتی ایران برای تنگه هرمز حمایت می‌کند؛ ایرنا|

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو از طرح امنیتی ایران با عنوان صلح هرمز حمایت می‌کند. سرگئی ریابکوف روز گذشته در کنفرانس خبری در حاشیه کنفرانس عدم اشاعه در هتل لوته مسکو افزود: چرا که طرح ایران تمامی کشورهای منطقه را در برمی‌گیرد و روسیه نیز همزمان با مقامات کشورهای منطقه برای اجرای طرح امنیتی خود برای خلیج فارس ارتباط دارد. روسیه به تازگی در راستای کاهش تنش‌ها در خلیج فارس، طرح امنیتی گروهی خلیج فارس را ارایه داده است که هدف آن ایجاد سازمان امنیتی در منطقه با مشارکت همسایگان و نظارت اعضای دایم شورای امنیت است و هدف اصلی آن خارج شدن نیروهای فرامنطقه‌ای از خلیج فارس عنوان شده است.

  یادداشت اتحادیه اقتصادی اوراسیا به سفارت ایران در روسیه؛خبر آنلاین|

اتحادیه اقتصادی اوراسیا، با ارسال یادداشتی رسمی به سفارت ایران در روسیه، اجرایی شدن توافقنامه موقت ایران با اتحادیه اوراسیا را از تاریخ 27 اکتبر سال 2019 (5 آبان 1398) اعلام کرد. سفارت ایران در روسیه با انتشار این خبر اعلام کرد: با اجرایی شدن توافق ایران با اتحادیه اوراسیا که معافیت کمرگی برای تعدادی از کالاهای ایرانی دارد، 862 قلم کالا بین کشورهای عضو و جمهوری اسلامی ایران از مزیت‌ها و معافیت‌های گمرکی خاص بهره مند شده و در این راستا کمیسیون‌های مختلف در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط تشکیل شده که بر روند اجرای توافقات صورت گرفته نظارت خواهند داشت.

  بدون دخالت امریکا، منطقه‌ای باثبات خواهیم داشت؛تعادل|

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس دهم گفت: بی‌تردید، بدون دخالت و مزاحمت امریکا، عراق و منطقه‌ای امن و با ثبات خواهیم داشت. حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: آقای پمپئو؛ مردم منطقه ما به خوبی می‌دانند که کاخ سفید مسوول اصلی اشغال نظامی عراق، ایجاد داعش، تشدید ناامنی و نهادینه کردن فساد و کشته شدن بیش از یک میلیون انسان در عراق است. وی تاکید کرد: بی‌تردید، بدون دخالت و مزاحمت امریکا، عراق و منطقه‌ای امن و باثبات خواهیم داشت.

  پخش سخنان دروغ نماینده عراقی علیه ایران؛ باشگاه خبرنگاران|

سفیر ایران در لندن نوشت؛ ‌شبکه ایران اینترنشنال وابسته به سعودی در وقیحانه‌ترین شکل، دروغ فاحش یک نماینده عراقی که رهبران ایران را مسوول دستور حمله به تظاهر‌کنندگان دانسته است را به عنوان خبر منتشر و پخش کرد. «حمید بعیدی‌نژاد»، در کانال تلگرام خود نوشت: ‌شبکه ایران اینترنشنال وابسته به سعودی که بعد از شروع تظاهرات مردم عراق تلاش وافری نموده که روابط عراق و ایران را تخریب کند، حالا در وقیحانه‌ترین شکل، دروغ فاحش یک نماینده عراقی که رهبران ایران را مسوول دستور حمله به تظاهر‌کنندگان دانسته است را به عنوان خبر منتشر و پخش می‌کند. در حالی که این نماینده عراقی به‌دلیل شکایت‌های مکرر از وی به دلیل حمایت از جنایات حزب منحله بعث و عوامل بعثی، بیش از یک ماه و نیم پیش با رأی نمایندگان مجلس عراق محکوم و مصونیت پارلمانی وی برای امکان محاکمه سلب شد. از تمام ابزارهای حقوقی و رسانه‌ای برای توقف سیاست نفاق رسانه‌های وابسته استفاده می‌کنیم.

 

ارسال نظر