روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۳۲۷

   شناسایی و برخورد با عوامل قاچاق گوشی تلفن همراه؛  وزارت اطلاعات |

وزارت اطلاعات از شناسایی عوامل بیش از ۱۲۰۰ میلیارد ریال قاچاق گوشی تلفن همراه خبر داد.  در پی اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) و با بهره‌گیری از توان سامانه‌های هوشمند، عوامل اصلی قاچاق تلفن همراه شناسایی و با دستور مقامات قضایی بازداشت شدند. بنابر این گزارش ارزش کالای قاچاق شناسایی شده اولیه به کشور توسط این متخلفان، بیش از ۱۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است. متخلفان با دور زدن قوانین امور گمرکی و سوءاستفاده از اطلاعات هویتی مسافران و زائران عازم خارج از کشور، اقدام به رجیستر کردن گوشی‌های قاچاق به صورت مسافری کرده بودند. گفتنی است فرآیند شناسایی و برخورد با قاچاقچیان تلفن همراه و سوءاستفاده‌کنندگان از تسهیلات مسافری به‌طور مستمر در حال انجام است و دیگر مظنونین به قاچاق تلفن همراه نیز شناسایی شده‌اند که پس از تکمیل پرونده، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد و برخورد‌های لازم با ایشان صورت خواهد پذیرفت. وزارت اطلاعات همچنین به تمامی مسافران و زائران عازم خارج از کشور توصیه کرده در خصوص حفظ اطلاعات هویتی و مسافری خود اهتمام لازم را به خرج دهند و از هرگونه واگذاری اطلاعات هویتی و ارتباطاتی خود با هدف فعال‌سازی گوشی‌های تلفن همراه قاچاق در شبکه قانونی کشور خودداری کنند. زیرا در نهایت گوشی قاچاق به نام ایشان در سامانه گمرک ثبت شده و احتمال تعقیب کیفری  وجودخواهد داشت.

  امریکا توانایی تغییر چهره راهبردی منطقه و جهان را ندارد؛ باشگاه خبرنگاران|

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: تمامی تحولات چین، روسیه و هند به ضرر امریکایی‌ها در حال رقم خوردن است. سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم‌صفوی در ویژه برنامه یوم‌الله سیزده آبان در حرم رضوی، با اشاره به پیروزی انقلاب گفت: شاهد افول امریکا و قدرت‌گیری جبهه مقاومت هستیم؛ چرا دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان ۵۸ لانه جاسوسی امریکا را تسخیر کردند؟ روز گذشته مقام معظم رهبری سخنان بسیار مهمی را بیان فرمودند. دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: امریکا توانایی تغییر چهره راهبردی منطقه و جهان را به نفع خودش ندارد و تمامی تحولات چین، روسیه و هند به ضرر امریکایی‌ها در حال رقم خوردن است. سرلشکر رحیم صفوی افزود: حمایت سیاسی و مشاوره نظامی ایران بود که باعث شکست امریکا و متحدان غربی و عربی و برخی کشور‌های منطقه در سوریه و شکست تروریست‌های تکفیری در حلب و موصل شد.

  موسوی ادعای روزنامه‌ امریکایی را تکذیب کرد؛  اطلاع‌رسانی وزارت خارجه|

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای وال‌استریت‌ژورنال به نقل از یک مقام امریکایی مبنی بر درخواست ایران برای ایجاد بخش کنسولی امریکا در سفارت سوییس در تهران را تکذیب کرد. «سیدعباس موسوی» ادعای منتشره در روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از یک مقام امریکایی مبنی بر اینکه ایران خواستار ایجاد یک بخش خدمات کنسولی امریکا در سفارت سوییس در تهران شده است به‌شدت تکذیب کرد.

  تشکیل پرونده برای رییس جمعیت هلال‌احمر؛  باشگاه خبرنگاران|

یک منبع آگاه از تشکیل پرونده برای علی‌اصغر پیوندی رییس جمعیت هلال احمر در دادسرای جرایم اقتصادی خبر داد. یک منبع آگاه اظهار کرد: علی‌اصغر پیوندی رییس جمعیت هلال احمر در دادسرای جرایم اقتصادی دارای پرونده باز است و یک بار هم برای ارایه توضیحات به دادسرا احضار شده اما تاکنون در این رابطه بازداشت نشده است. طی چند ماه اخیر اخبار ضد و نقیض بسیاری در خصوص احضار، بازداشت و حتی استعفای پیوندی از ریاست جمعیت هلال احمر مطرح شده که هر بار توسط روابط عمومی هلال احمر تکذیب شده‌اند.

  وزارت خارجه عراق تعرض به کنسولگری ایران در کربلا را محکوم کرد؛ ایرنا|

وزارت امور خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تعرض برخی افراد تحت پوشش تظاهرکننده به ساختمان کنسولگری ایران در شهر مقدس کربلای معلا را محکوم می‌کند. وزارت امور خارجه عراق تاکید کرده است که نمایندگی‌های دیپلماتیک که برپایه توافقنامه‌های دو جانبه در عراق ایجاد شده‌اند، دارای حرمت هستند و نباید امنیت آنها به مخاطره بیفتد. بیانیه اضافه کرده است که امنیت نمایندگی‌ها و کنسولگری‌های خارجی خط قرمز است و اجازه داده نمی‌شود به آنها تعرض صورت گیرد. به نوشته بیانیه، وزارت امور خارجه عراق تاکید می‌کند که این‌گونه رفتارها بر مناسبات دوستانه و حسن همجواری که دو کشور را به هم پیوند زده، اثرگذار نیست.

  انتظار «ترامپ» برای مذاکره با ایران سرابی بیش نیست؛ مهر|

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتظار رییس‌جمهور امریکا مبنی بر اینکه مسوولان کشورمان با آنها مذاکره کنند، سرابی بیش نیست. محسن رضایی دیروز در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز را یک روز تاریخی می‌دانیم و مبارزه با استکبار را تا بیرون راندن امریکا از منطقه و خنثی کردن اثر دخالت‌های آنها در منطفه ادامه می‌دهیم. وی در خصوص اعمال تحریم‌ها از سوی امریکا علیه ملت ایران نیز گفت: ایران به هیچ‌وجه از این تحریم‌ها نمی‌ترسد و سخت‌تر از این تحریم‌ها را ملت ایران در این ۴۰ سال اخیر تجربه کرده است، انتظار رییس‌جمهور امریکا هم مبنی بر اینکه مسوولان کشورمان با آنها مذاکره کنند، سرابی بیش نیست.

 

 

ارسال نظر