روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۱۴۵

   ابلاغ چهار قانون مصوب مجلس به دولت؛ خانه ملت|

رییس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به رییس‌جمهور، چهار قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد. علی لاریجانی طی نامه‌ای به روحانی رییس‌جمهور، چهار قانون مصوب مجلس را به شرح زیرابلاغ کرد. قانون تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن، قانون اصلاح بند هـ تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، قانون موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی و دولت مجارستان، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان.

    نوروز پور دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت شد؛  پایگاه اطلاع‌رسانی دولت|

علی ربیعی، با صدور حکمی محمدرضا نوروزپور را به عنوان معاون سخنگو و دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت منصوب کرد. در بخش‌هایی از حکم صادر شده از سوی علی ربیعی برای محمدرضا نوروزپور آمده است: «امروز دولت تدبیر و امید در شرایطی قرار دارد که تحریم‌های ظالمانه، پایین آوردن تاب آوری اجتماعی، زندگی اقتصادی و روانی جامعه را هدف قرار داده است و از سویی تلاش‌های زیادی نیز برای ناامیدسازی مردم در حال جریان است. لذا بیش از هر دوره دیگری نیازمند ایجاد یک نظام اطلاع‌رسانی دقیق، سریع، موثر و شفاف از برنامه‌ها و اقدامات دولت هستیم.انتظار می‌رود با به‌کارگیری موثر از امکانات انسانی و نیز ظرفیت‌های موجود در جامعه رسانه‌ای، علاوه بر ایجاد فضای تعامل، زمینه‌های همکاری مناسبی بین شورای اطلاع‌رسانی دولت و جامعه رسانه‌ای گسترش یابد.»

   درخواست حسام‌الدین آشنا از قوه قضاییه؛ تعادل|

مشاور رییس‌جمهور از قوه قضاییه خواست نام، مکان و اقدامی را که برای ممانعت از تعطیلی ۵۰۰ کارگاه و مراکز تولیدی شده را اعلام کند. حسام‌الدین آشنا مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهور در توییتر نوشت: میزان: با اقدامات قضات و دادستان‌ها در سراسر کشور از تعطیلی حدود 500 کارگاه و مراکز تولیدی جلوگیری شده است. لطفا؛ نام، مکان، علت در معرض تعطیل بودن، اقدامات مشخص دستگاه قضایی در هر مورد و وضعیت فعلی تولید هر مرکز جهت تنویر افکار عمومی اعلان فرمایید.»

   ثبت اموال و دارایی نمایندگان در مجلس آغاز می‌شود؛ مهر|

عضو هیات رییسه مجلس دهم گفت: ثبت اموال و دارایی نمایندگان از روز یک‌شنبه به صورت رسمی در مجلس آغاز می‌شود. احمد امیر‌آبادی اعلام کرد: از روز یک‌شنبه هفته جاری رسما ثبت اموال و دارایی‌های مسوولان در مجلس آغاز می‌شود و نمایندگان باید اقدام به ثبت اموال خود در سامانه قوه قضاییه کنند. وی تاکید کرد: پیش از این با قوه قضاییه جهت استقرار این سامانه در مجلس گفت‌وگو کرده بودیم. گفتنی است تعداد زیادی از نمایندگان اعلام آمادگی کرده‌اند که اموال خود و خانواده شان را در این سامانه اعلام کنند.

   امریکا به جای تحریم‌های تکراری، تعهداتش در برجام را اجرا کند؛ وزارت خارجه|

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امریکا به جای تحریم‌های تکراری، از غوطه‌ور شدن هرچه بیشتر در توهمات خود ساخته دست برداشته و به اجرای تعهدات خود در برجام باز گردد. سید‌عباس موسوی در واکنش به تحریم بخش عمرانی ایران توسط امریکا اظهار داشت: اینگونه اقدامات نشانه ضعف و ناکارآمدی این کشور در دیپلماسی است. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: متاسفانه دستگاه دیپلماسی امریکا ناتوان از انجام ابتکار و راهکارهای دیپلماتیک و معقول بوده و تنها اتکاء آنها به زور و تروریسم اقتصادی است. دیپلماسی قلدر‌مآبانه ایالات متحده که در ارتباط با سایر کشورها و حتی سازو کارهای بین‌المللی و چند جانبه نیز به‌کار گرفته می‌شود به یک معضل جهانی تبدیل شده است.

   باید برای هر شرایطی آمادگی کافی داشته باشیم؛ پرتال وزارت کشور|

معاون وزیر کشور با تاکید براین که پدافند غیرعامل در راستای خدمات‌دهی به مردم است گفت: این مساله موضوعی نظری یا یک مانور نیست، بلکه در ذیل این راهبرد، باید بطور واقعی برای هر شرایطی آمادگی کافی داشته باشیم. حسین ذوالفقاری دیروز در نشست سراسری کمیته پدافند غیرعامل استان‌ها تاکید کرد: مساله پدافند غیرعامل، موضوعی نظری یا یک مانور نیست، بلکه در ذیل این راهبرد، بایستی بطور واقعی برای هر شرایطی آمادگی کافی داشته باشیم؛ از جمله باید برای تداوم خدمات دهی به مردم و اداره امور جامعه در هر شرایط، به الزامات پدافند غیر عالم توجه جدی داشته باشیم. لذا قطعاً این موضوع بطور جدی مورد توجه مستقیم وزارت کشور و استانداران است.

   آمادگی اقلیم کردستان عراق برای رفع مشکلات موجود در گذرگاه‌های مرزی؛  فارس|

مدیرکل گمرکات اقلیم کردستان عراق در دیدار با سرکنسول ایران در سلیمانیه، بر آمادگی اقلیم کردستان برای رفع مشکلات موجود در گذرگاه‌های مرزی با هدف تسهیل تبادلات تجاری تأکید کرد.  در ملاقات سرکنسول ایران با «سامال عبدالرحمان عزیز» مدیرکل گمرگات اقلیم کردستان، شوشتری با تاکید بر اهمیت نقش گمرک در ارتقای تعاملات تجاری و مردمی فیمابین، از نقش مدیران و کارکنان گمرکات ایران و اقلیم تجلیل کرد و خواستار تلاش مضاعف طرفین در حل و فصل مشکلات موجود و ارتقای امکانات موجود در گمرکات دو طرف به سطح استانداردهای بین‌المللی شد.

 

 

ارسال نظر