روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۹۷۶

   انهدام باند قاچاق ارز در هرمزگان؛

روابط عمومی وزارت اطلاعات|

باند‌ سازمان‌یافته قاچاق ارز در استان هرمزگان از سوی نیرو‌های وزارت اطلاعات شناسایی و منهدم شد. در پی اقدامات پیچیده اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان‌(عج) در اداره کل اطلاعات استان هرمزگان، یک شبکه قاچاق سازمان یافته ارز شناسایی و متلاشی شد. در این عملیات هوشمندانه ۴ نفر از اعضای شبکه که اقدام به حواله غیرمجاز و قاچاق ارز به کشور امارات می‌نمودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی بازداشت شدند. متهمان اصلی پرونده با تأسیس دو شرکت صوری در جزیره قشم با سوءاستفاده از قوانین مناطق آزاد در بانک‌های مختلف افتتاح حساب نموده و خارج از ضوابط تعیین شده توسط دولت و بانک مرکزی در زمینه خرید، فروش و حواله ارز مرتکب قاچاق ارز شده و معادل ریالی ارز خرید و فروش شده را روزانه از طریق این حساب‌ها انتقال می‌دادند. همچنین شماری از «قاچاقچیان سوخت و کالا» و «فعالان غیرمجاز اقتصادی» از سایر استان‌های کشور نیز به جای استفاده از صرافی‌های مجاز مبادلات ارزی خود را با انگیزه فرار مالیاتی و پولشویی از طریق این شبکه انجام می‌دادند. ارزش میزان ارز قاچاق شده توسط این شبکه حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

   دفتر سخنگوی دولت اتهامات تکراری درباره اف‌ای‌تی‌اف را رد کرد؛پاد |

دفتر سخنگوی دولت با اظهار تاسف از انتشار چندین باره اخبار دروغ در ارتباط با گروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) ادعاهای مطرح شده در برخی رسانه‌ها را رد کرده و توضیحاتی را در این خصوص ارایه کرد.  در این اطلاعیه که دیروز عصر منتشر شد، آمده است: مخالفان تصویب لوایح به جای فرافکنی و شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت عواقب خطیر تصویب نشدن لوایح، مسوولیت آن را بپذیرند. این اطلاعیه افزود: متاسفانه در روزهای اخیر تلاش‌هایی برای وارونه جلوه دادن حقایق در مورد لوایح چهارگانه و مسوولیت گریزی از عواقب تصمیماتِ عدم تصویب این لوایح، می‌شود که آخرین نمونه آن خبرسازی با عنوان «دولت برای کسب رضایت اف‌ای‌تی‌اف تحریم‌های شورای امنیت را به رسمیت شناخت» است.  اطلاعیه دفتر سخنگوی دولت بیان کرد: منظور از آنچه که در آیین‌نامه قانون مقابله با پولشویی آمده قطعنامه‌های شورای امنیت از جمله قطعنامه ۱۲۶۷ و قطعنامه‌های مربوط به آن، درباره گروه‌های سه‌گانه تروریستی طالبان، القاعده و داعش است.

   رایزنی وزرای خارجه ایران و سوییس؛ پاد |

وزیر خارجه کشورمان امروز با همتای سوییسی به رایزنی پرداخت. خانم بریسویل قائم‌مقام وزارت امور خارجه سوییس صبح دیروز در ژنو با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار در خصوص آخرین تحولات روابط دو‌جانبه، مسائل منطقه‌ای و برجام رایزنی و تبادل نظر شد.

   نقویان از دبیری هیات عالی گزینش کشور استعفا داد؛ فارس |

حجت‌الاسلام ناصر نقویان دبیر هیات عالی گزینش ریاست‌جمهوری استعفا داد. وی در نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور بیان داشت: از اینکه حسن اعتماد شامل حال اینجانب گردید و کاری مهم را به عهده این طلبه کوچک نهادید سپاسگزارم. این مسوولیت بزرگ که همانا برگزیدن انسان‌های دانا و دلسوز در امور اداری و خدماتی کشور است بر دوش ضعیف بنده سنگینی می‌کرد به حدی که خود را در سامان رساندن این امر خطیر ناتوان و ناکارآمد می‌بینم؛ لذا با توجه به مشکلات شخصی و پاره‌ای کارهای علمی بر زمین مانده از محضرتان اجازه ترخیص خواسته و با آرزوی موفقیت برای جنابعالی و همکاران خدومتان استعفای خود را تقدیم می‌کند.

   دستور امریکایی‌ها برای عدم پذیرش مقالات دانشمندان ‌ایرانی‌‌ در ‌‌مجلات معتبر-تسنیم

رییس کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: در حوزه علمی، امریکایی که دم از آزادی و حقوق بشر می‌زند رسما به بنگاه‌های علمی و مجلات معتبر علمی دستور داده که مقالات علمی ایرانیان را به راحتی نپذیرند. محمدمهدی زاهدی ظهر در آیین بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل در دبیرستان شهید احمدی‌روشن کرمان با اشاره به هجمه‌هایی که حوزه اقتصادی کشورما با آن روبه‌روست افزود: وجود تحریم‌های ناجوانمردانه و ظالمانه از جمله این هجمه‌ها در حوزه مباحث اقتصادی است. وی با بیان اینکه باید آمادگی لازم برای مقابله با هجمه‌های دشمنان را داشته باشیم افزود: باید تلاش کنیم تا با اقتدار لازم در حوزه‌های مختلف منشأ اثر بر افکار، اعمال و سیاست‌های بیگانگانی باشیم که  علیه کشور ما کار می‌کنند.

   به نتیجه رسیدن 80 درصدی پرونده‌ها در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان؛  خانه ملت |

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از وجود بیش از ۲۰۰ پرونده در این هیات خبر داد که حدود ۸۰ درصد آن به نتیجه رسیده است. محمدجواد جمالی‌نوبندگانی درباره پرونده‌های مطروحه در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: بیش از ۲۰۰ پرونده از ابتدای مجلس دهم در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح است که ۲۵ پرونده در خصوص شکایت همکاران از یکدیگر، موضوع استیضاح وزیر سابق رفاه و موضع‌گیری‌های نمایندگان درباره خودسوزی اخیر است. سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد از شکایاتی که واصل شده درخصوص مصاحبه‌ها، اظهارنظرها، سخنرانی‌ها، توییت‌ها و گفتارها و موضع‌گیری‌های نمایندگان است که ۸۰ درصد آنها به نتیجه رسیده است.

 

 

ارسال نظر