روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۹۲۷

  شرارت در آبراه‌های بین‌المللی بدون پاسخ  نمی‌ماند

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: راهزنی دریایی و شرارت در آبراه‌های بین‌المللی که با هدف ناامن‌سازی رفت و آمد شناورهای تجاری انجام می‌شود بدون پاسخ نخواهد ماند. به گزارش مهر، دریابان علی شمخانی با اشاره به حمله موشکی بامداد جمعه به نفت کش ایرانی دردریای سرخ، گفت: راهزنی دریایی و شرارت در آبراه‌های بین‌المللی که با هدف ناامن‌سازی رفت و امد شناورهای تجاری انجام می‌شود بدون پاسخ نخواهد ماند. وی افزود: کمیته ویژه بررسی موضوع حمله به شناور سابیتی که در نزدیکی سواحل عربستان سعودی در دریای سرخ هدف دو موشک قرار گرفت تشکیل شده و گزارش آن به زودی برای اخذ تصمیم به مراجع مسوول ارایه می‌شود. دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: با بررسی تصاویر ویدیویی موجود و شواهد اطلاعاتی جمع‌آوری شده، سرنخ‌های اصلی این ماجراجویی خطرناک به دست آمده است. شمخانی به اقدامات تخریبی دیگری که طی ماه‌های گذشته علیه نفتکش‌های ایرانی «هپینس و هلم» در دریای سرخ صورت پذیرفته اشاره و خاطرنشان کرد: ناامن‌سازی آبراه‌های بین‌المللی، مخاطرات نگران‌کننده‌ای را برای اقتصاد جهانی به دنبال خواهد داشت و مسوولیت عواقب آن متوجه برنامه‌ریزان، مجریان و پشتیبانی‌کنندگان از اینگونه اقدامات تحریک‌آمیز خواهد بود.

  نشان نصر درجه ۲ سیزده سال پیش به سرلشکر باقری اعطا شده است؛سپاه نیوز|

نشان نصر درجه ۲، ۱۳ سال پیش از سوی فرماندهی معظم کل قوا به سرلشکر باقری اعطا شده است. مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به انتشار خبری با عنوان «سرلشکر باقری مفتخر به دریافت نشان نصر درجه یک شد»، اعلام کرد: این نشان «نصر درجه دو» است که ۱۳ سال پیش از سوی فرماندهی معظم کل قوا، به سرلشکر محمد باقری اعطا شده است و ارتباطی به نشان‌های اعطا شده اخیر از سوی رهبری ندارد. نشان نصر درجه یک بالاترین نشان نظامی در حوزه پشتیبانی رزم است که اخیرا به برخی از فرماندهان نظامی نیز اعطا شده است. این نشان در سه سطح یک، دو و سه به فرماندهان و افرادی که در حوزه پشتیبانی نقش ایفا می‌کنند، اعطا می‌شود.

  نخستین واکنش دولت سعودی نسبت به نفتکش حادثه دیده ایرانی؛فارس|

سخنگوی اداره مرزبانی دولت سعودی در اولین واکنش به حادثه نفتکش ایرانی در دریای سرخ، مدعی شد که قصد کمک‌رسانی به این نفتکش را داشته است. سخنگوی اداره مرزبانی سعودی دیروز در اولین واکنش به حادثه برای نفتکش ایرانی در دریای سرخ و در نزدیکی ساحل «جده» مدعی شدکه مرزبانی سعودی قصد کمک‌رسانی داشته اما نفتکش ایرانی جی‌پی‌اس خود را خاموش کرده و تماس‌ها را بی‌پاسخ گذاشته است. به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، در بیانیه صادر شده آمده است: هنگامی که در حال تحلیل اطلاعات از سوی مراکز هماهنگی جهت امدادرسانی بودیم، مشخص شد که نفتکش به مسیر خود ادامه داده و از مسافت ۶۷ مایل دریایی ساحل جده دور شده است.»

  مقصران سیل فروردین ماه به دادسرا معرفی شدند؛باشگاه خبرنگاران|

مشاور رییس قوه قضاییه از معرفی مقصران سیل فروردین ماه امسال به دادسرا خبر داد. ناصر سراج در رابطه با گزارش سازمان بازرسی درخصوص سیل فروردین ماه امسال گفت: در رابطه با علت‌یابی سیل امسال از ۳۱ استان گزارش تهیه کردیم که اولویت با ۴استان سیل زده بود. سراج بیان کرد: گزارش‌های تهیه شده بیش از ۴ هزار صفحه است که تحویل رییس قوه قضاییه داده شد. سراج ادامه داد: در گزارش‌های تهیه‌شده از سوی سازمان بازرسی کل کشور تمام افراد و دستگاه‌هایی که به لحاظ مسوولیت خود در وقوع سیل و خسارت‌های بعد از آن مقصر بودند، شناسایی و به دادسرا‌ها معرفی شدند.

  نامه دولت به مجلس برای بازپس‌گیری یک لایحه؛تسنیم|

احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از نامه دولت به مجلس برای پس‌گیری لایحه اصلاح و دایمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری خبر داد. بیگدلی با تأکید بر اینکه طبق آیین‌نامه داخلی مجلس زمانی که کلیات یک لایحه در مجلس تصویب می‌شود  امکان بازپس‌گیری آن از سوی دولت وجود ندارد، مگر اینکه نمایندگان در جلسه علنی به آن رأی مثبت دهند، اضافه کرد: اعضای کمیسیون مشترک نیز در نامه‌ای به هیات رییسه مخالفت خود با پس گرفتن لایحه مذکور را اعلام کرده‌اند و منتظر پاسخ هیات رییسه هستند.

  سیاست اصولی ایران، حمایت از سوریه؛ صداوسیما|

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در دیدار با سفیر سوریه در تهران بر توسعه همکاری‌ها میان دو کشور و حفاظت از تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد . علی اکبر ولایتی در دیدار با آقای عدنان حسن محمود سفیر سوریه در تهران، در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت و بر ضرورت حفاظت از تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: سیاست اصولی ایران حمایت از ملت، دولت سوریه و دفاع از مواضع به حق این کشور است و باید همکاری‌ها برای مبارزه با تروریسم و جریانات افراطی تا محو کامل آنان ادامه یابد.

 

ارسال نظر