روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۷۵۲

   قانون«تابعیت فرزندان زنان ایرانی» برای اجرا ابلاغ شد؛ پاد|

رییس‌جمهور، قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را برای اجرا به وزارتخانه‌های مربوطه ابلاغ کرد. براین اساس، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی، رییس‌جمهور این قانون مصوب مجلس را برای اجرا به وزارتخانه‌های کشور، دادگستری و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

   سامانه «ثبت اموال مقامات» در مجلس مستقر می‌شود؛تعادل |

عضو هیات رییسه مجلس دهم گفت: سامانه ثبت اموال و دارایی مقامات در مجلس برای ثبت اموال و دارایی‌های نمایندگان مستقر می‌شود. احمد امیرآبادی با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «در جلسه هیات رییسه مجلس شورای اسلامی مقرر شد، معاون فناوری قوه قضاییه سامانه ثبت اموال و دارایی مقامات را در مجلس برای ثبت اموال دارایی‌ها دارای نمایندگان مستقر نمایند.»

   اعلام‌آمادگی مجلس برای بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات؛ خانه ملت |

سخنگوی هیات رییسه مجلس دهم در واکنش به اظهارات دبیر شورای نگهبان درخصوص اصلاح قانون انتخابات گفت: این آمادگی از سوی هیات رییسه مجلس وجود دارد تا طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را با اولویت در صحن مطرح شود. اسدالله عباسی گفت: ما پیش‌تر از شورای نگهبان خواسته بودیم طرح‌ها و لوایح اولویت‌دار را به ما اعلام کند و ما هفته آینده نیز برخی از این اصلاحات را جهت تامین نظر شورای نگهبان در دستور کار داریم. وی اضافه کرد: اگر در خصوص موضوع اصلاح قانون انتخابات نیز شورای نگهبان نظری دارد، ما آماده‌ایم پس از تعیین تکلیف در کمیسیون مربوطه با اولویت در خصوص آن در صحن مجلس تصمیم‌گیری کنیم.

   رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی ارتش پایان یافت؛ ارتش نیوز |

 رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی ارتش که با هدف ارزیابی توان تحرک و جابه‌جایی سریع در منطقه عمومی ارومیه برگزار شد، با دستیابی به اهداف تعیین‌شده از سوی سلسله مراتب پایان یافت.  امیر سرتیپ دوم علی حاجیلو ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال غرب با اعلام خبر فوق گفت: یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش مستقر در منطقه شمال غرب با موفقیت رزمایش غیرمترقبه را به پایان رساندند. وی افزود: روز گذشته از سوی سلسله مراتب فرماندهی به یگان‌های منطقه رزمایش غیرمترقبه‌ای اعلام شد، بلافاصله و در زمان بسیار کم یگان‌ها با تمام تجهیزات خود را آماده حضور در منطقه رزمایش کردند و در حضور فرمانده کل ارتش و نیروی زمینی به اجرای رزمایش پرداختند.

 

   سفر عمران خان به ایران به درخواست عربستان؛ خبرآنلاین |

نخست‌وزیر پاکستان به درخواست عربستان سعودی و برای پیگیری ابتکاری جدید در زمینه رفع سوءتفاهم‌های موجود میان تهران و ریاض به زودی به تهران سفر می‌کند. عمران خان همچنین در تلاش است تا در جریان سفر به تهران زمینه‌هایی را برای کاهش تنش میان ایران و امریکا فراهم کند. بر اساس گزارش نورنیوز، نخست وزیر پاکستان در جریان سفر به ایران ضمن گفت‌وگو با مقامات عالی جمهوری اسلامی، ابتکارات خود در این خصوص را مطرح خواهد کرد. رسانه‌های پاکستان نیز چهارشنبه اعلام کردند که «عمران خان» نخست‌وزیر این کشور قرار است به زودی به جمهوری اسلامی ایران و عربستان سفر کند.

  وجود «احزاب شناسنامه‌دار» باعث شایسته‌سالاری می‌شود؛ خانه ملت |

نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید گفت: احزاب در حوزه شایسته سالاری می‌توانند کمک بسیاری انجام دهند؛ چرا که برای انجام فعالیت‌ها گزینش می‌شوند و این کار ما را به شایسته سالاری نزدیک می‌کنند. پروانه مافی به لزوم شایسته گزینی برای حل مشکلات کشور اشاره و تاکید کرد: راه‌حل مشکلات کشور هم همین است، که کشور به سمت و سویی برود، شایستگان را در هر حوزه‌ای چه در بعد اقتصادی و چه فرهنگی و سیاسی منصوب شوند ودر واقع در این حوزه‌ها افرادی که هم علاقه‌مند و شایسته هستند، انتخاب و گماشته می‌شوند، تا اینکه مردم بتوانند از آنها استفاده کنند؛ بنابراین باید به این سمت حرکت کنیم و غیر از این هم راه دیگری را نداریم؛ یعنی راه سومی برای حل مشکلات وجود ندارد.

   استقبال غیرقابل وصف مردم عراق

از زائران؛ ایسنا |

سفیر ایران در عراق اعلام کرد: در راستای ارایه خدمات‌رسانی بهتر به زائرین ایرانی اربعین حسینی، سفارت ایران در عراق و سرکنسولگری‌های ایران در شهرهای زیارتی و مبادی ورودی عراق 24 ساعته در خدمت زوار اربعین حسینی هستند. ایرج مسجدی، با اعلام مطلب فوق همچنین با اشاره به علاقه‌مندی مردم عراق به ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) و زائران حسینی اظهار کرد: این روزها شاهد استقبال شایان و غیرقابل وصف مردم عراق از زائرین اربعین حسینی هستیم و آنها از هیچ‌گونه تلاشی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی کوتاهی نمی‌کنند. مردم عراق اعم از شیعه، سنی و مسیحی و همه گروه‌ها و طوایف محب امام حسین‌(ع) هستند و پذیرایی از زوار امام حسین‌(ع) را یک فضیلت می‌دانند.

 

ارسال نظر