روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۶۶۶

  شرط ایران برای مذاکره با عربستان؛

 خانه ملت|

وزیر خارجه ایران گفت: سعودی‌ها اگر مسائل منطقه را پای میز مذاکره و نه با کشتن مردم دنبال کنند، مذاکره با آنها انجام می‌شود. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به درخواست محمدبن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی از عراق و پاکستان برای میانجی‌گری با ایران، گفت: وزارت امور خارجه همواره آماده همکاری با همسایگان خود برای امنیت منطقه است، این موضع را به‌طور رسمی نیز اعلام کردیم. وی افزود: رییس‌جمهور در همین راستا طرح «ائتلاف امید» و «صلح هرمز» را در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد.  ظریف تصریح کرد: در شرایط و وضعیتی که سعودی‌ها علاقه‌مند به مذاکره با ایران شدند، اگر مسائل منطقه را پای میز مذاکره و نه با کشتن مردم دنبال کنند، جمهوری اسلامی را هم قطعا همراه با خود خواهند داشت.

   سفر نمایندگان مجلس به لردگان؛ برنا|

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در خصوص  سفر کمیسیون بهداشت به روستای لردگان  گفت: پس از صحبت با مسوولان وزارت بهداشت، کمیسیون تصمیم و برنامه‌ریزی برای سفر به روستای چنار محمودی را اتخاذ خواهد کرد. بهروز بنیادی در ادامه بیان کرد: برخی از اعضای کمیسیون امینت ملی و هیات رییسه به همراه کمیسیون بهداشت به روستای لردگان خواهند رفت زیرا این مساله ابعاد مختلفی پیدا کرده است. اعضای کمیته حقیقت یاب فقط متشکل از کمیسیون بهداشت نخواهد بود.

  دریادار خانزادی وارد مسکو شد؛

 ارتش نیوز|

فرمانده نیروی دریایی ارتش برای شرکت در نشست فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حوزه خزر، وارد مسکو شد. وی قرار است در چهارمین نشست فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حوزه خزر شرکت کند. چهارمین نشست فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حوزه خزر در شهر «سنت پترزبورگ» روسیه برگزار می‌شود.

  کلیات زمان‌بندی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان ابلاغ شد؛ وزارت کشور|

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور از ابلاغ کلیات برنامه زمان‌بندی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان به ۵ استان خبر داد. سیداسماعیل موسوی افزود: پس از تایید شورای نگهبان، این زمان‌بندی به 5 استان کشور یعنی استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم ابلاغ شده تا این استان‌ها آن را در دستور کار خود قرار داده و مطابق آن فرآیند‌های اجرایی انتخابات خبرگان را انجام دهند. وی افزود: بر اساس این زمان بندی، فرآیند اجرایی انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان از ۹آذر شروع می‌شود و تا روز ۹۸/۱۲/۲ که روز برگزاری انتخابات است به مدت ۸۴ روز ادامه خواهد داشت. دبیر ستاد انتخابات کشور روز ۱۵ آذر را به عنوان روز شروع ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد.

  مخالفت ایران با هرگونه عملیات نظامی احتمالی در سوریه؛ باشگاه خبرنگاران|

وزارت خارجه ایران با نامشروع خواندن حضور نظامیان امریکایی در سوریه با هرگونه عملیات نظامی احتمالی در سوریه مخالفت کرد. وزارت امور خارجه ایران با ابراز امیدواری برای ایجاد صلح و ثبات در سوریه و منطقه به دنبال اقدام اخیر امریکا، اخبار نگران‌کننده از احتمال ورود نیرو‌های نظامی ترکیه به خاک سوریه را از نزدیک دنبال کرده و معتقد است چنین اقدامی در صورت وقوع، نه تنها نگرانی‌های امنیتی ترکیه را برطرف نخواهد کرد؛ بلکه منجر به وارد آمدن خسارات مادی و انسانی گسترده‌ای خواهد شد و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران با هر گونه عملیات نظامی احتمالی مخالف است.ایران برای برقراری تماس فوری با مقامات ترکیه و سوریه به منظور رفع نگرانی‌های موجود از طریق مسالمت آمیز آمادگی دارد و تاکید می‌کند که احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و نیز توافق آدنا مبنا‌های مناسبی برای این گفت‌وگو‌هاست.

  دیدار شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با مجمع روحانیون مبارز؛ پانا|

هیات رییسه شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان با اعضای مجمع روحانیون مبارز دیدار وگفت‌وگو کردند. در این دیدار که در شامگاه دوشنبه برگزارشد، محمدرضا عارف و مسوولان کارگروه‌های شورای عالی گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در این شورا را به مجمع ارایه دادند. این نشست به دعوت مجمع روحانیون مبارز برگزار شد.

  اعتراض نماینده قائم‌شهر به قطع میکروفن‌اش؛ پانا|

نماینده مردم قائم‌شهر در دهمین دوره مجلس در انتقاد از نوع رفتار مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی دیروز مجلس را عهده‌دار بود، صحن علنی را ترک کرد. در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، علی ادیانی، نماینده اصولگرای قائم‌شهر، در تذکری مستند به آیین‌نامه داخلی قوه مقننه اظهار کرد: «باید سر و صدا کرد تا بتوان تذکر یا اخطاری داد و این شاید به دلیل تعداد زیاد متقاضیان است و شاید هم علت دیگری دارد.» در این هنگام مسعود پزشکیان خطاب به ادیانی گفت: «تذکر شما وارد نیست چراکه این ماده از آیین‌نامه به طرح‌ها و لوایح اختصاص دارد نه به مواد زیرمجموعه آن.» ادیانی در ادامه خطاب به پزشکیان گفت: «بگذارید کلام منعقد شود.» پزشکیان در مقابل اظهار کرد: «کلامتان منعقد شده است.» ولی ادیانی در مقابل گفت: «گوینده می‌گوید منعقد نشده است.»

 

ارسال نظر