روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۴۹۷

  کمیسیون بهداشت مامور رسیدگی

به ماجرای لردگان شد؛ ایلنا|

بر اساس اعلام رییس مجلس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ماموریت یافته که به شهرستان لردگان برود و ماجرایی که در این شهرستان رخ داده را بررسی کند. محمد خدابخشی در جلسه علنی دیروز مجلس طی تذکری شفاهی گفت: متأسفانه اتفاقی در شهرستان لردگان رخ داده و عده‌ای از مردم به بیماری ایدز مبتلا شده‌اند. بر این اساس باید این موضوع مورد رسیدگی جدی قرار گیرد و دلایل این اتفاق و تعداد بیماران به ویروس ایدز مشخص شود.لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: نماینده مردم لردگان توضیحات کافی و لازم را در این زمینه ارایه کرد و ما به کمیسیون بهداشت و درمان ماموریت داده‌ایم که به این منطقه بروند و موضوع را رسیدگی کنند.

 پایش و کنترل مرزها با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ارتش؛مهر|

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ایران از پایش و کنترل مرزها با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ارتش برای اربعین خبر داد. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری دیروزدر بازدید از پایانه مرزی مهران اظهار داشت: تمام مرز را نیروهای ارتش ایران با روش‌های مختلف پایش و رصد می‌کنند. علاوه بر این، ارتش جمهوری اسلامی ایران با هواپیماهای بدون سرنشین مرزها را پایش و کنترل می‌کند.وی تصریح کرد: برای ایام اربعین توجه بیشتری از سوی ارتش به مرزهای می‌شود، افزود: علاوه بر بحث تامین امنیت، ارتش در بخش‌های مختلف از جمله راه‌اندازی موکب، بیمارستان صحرایی و...به زائران اربعین

خدمات رسانی می‌کند.

 نقش رسانه‌ها در شکل‌گیری جهان آینده

سپاه نیوز|

فرمانده کل سپاه پاسداران در آیین گرامیداشت مجاهدت‌های خانواده معاونت برون‌مرزی رسانه ملی، از اهمیت نقش رسانه‌ها در شکل‌گیری جهان آینده و تقابل حق و باطل در این میدان سخن گفت.سردار سلامی افزود: چهره جنگ‌ها هم تغییر کرده است. میدان جنگ از جغرافیای سرزمینی به مرزهای ذهنی و جغرافیای قلب‌ها تغییر موضع داده است. اتفاقاتی‌ که در عالم واقع رخ می‌دهد، پژواکی از چیزی است که در ذهن‌ها جریان دارد. پس هر کسی که بهتر بتواند ذهن‌ها را مدیریت کند در این نبرد موفق‌تر است. این اهمیت رسالت شما را نشان می‌دهد.

 موقعیت ممتاز ایران در شاخص‌های بین‌المللی حوزه مالکیت معنوی ؛ ایلنا|

در دیدار خداییان معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ماریو ماتوس معاون رییس سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) بر تعمیق روابط مرجع ملی مالکیت معنوی ایران و وایپو در جهت ارایه کمک‌های فنی و حقوقی بنیادین در حوزه‌های تجاری‌سازی و استفاده از ابزارهای نوین هوش مصنوعی در بررسی اظهارنامه‌های مالکیت صنعتی تأکید شد.ماریو ماتوس معاون رییس وایپو در بخش توسعه نیز در این دیدارگفت: ایران در حوزه مالکیت معنوی از وضعیت خوبی برخوردار بوده و در شاخص‌های بین‌المللی مربوط نیز موقعیت ممتازی را دارا است.

 تقدیم استوارنامه سفیر جدید استرالیا

به ظریف؛ پاد|

سفیر جدید استرالیا امروز استوارنامه خود را تقدیم وزیر امور خارجه کشورمان کرد. ‌خانم لیندال ساکس سفیر جدید استرالیا در کشورمان با حضور در وزارت امور خارجه رونوشت استوارنامه خود را به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه تقدیم کرد.«ایان دیوید بیگز» سفیر پیشین این کشور تابستان امسال به کار خود در تهران پایان داد.

 روحانی در پرونده برادرش دخالت نکرده است؛ خبرآنلاین|

لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس‌جمهور به این سوال که: «برخی رسانه‌ها و جریان‌ها مدعی شدند که آقای رییس‌جمهوری یا دولت اعمال نفوذ کردند تا حکم آقای حسین فریدون کاهش یابد. شما چنین دیدگاهی را می‌پذیرید؟ » پاسخ داد.

وی گفت: اولا که من در جریان جزییات پرونده نیستم، اما از این اظهارنظرها تعجب می‌کنم. به نظر من این حرف کاملاً غیرمنطقی و عجیب می‌آید. چنین حرفی، حتی بیان آن هم می‌تواند جرم تلقی شود. همه آنچه دولت از قوه قضاییه انتظار دارد، بی‌طرفی و استقلال است. این تنها چیزی نیست که دولت انتظار دارد و بالاتر از آن، حتی مردم هم از قوه قضاییه انتظار دارند که بی‌طرفی و استقلال را حفظ کند و تنها رسیدگی صحیح و منظم را دنبال کند. آنچه می‌توانم درباره کلیت مساله بگویم، این است که همه توقع هیات دولت و مردم از قوه قضاییه رعایت اصول دادرسی عادلانه، بی‌طرفی، استقلال، دادرسی صحیح و منظم و مطابق آیین دادرسی است.

  مجلس با افزایش قیمت دارو مخالف است؛خانه ملت|

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد که با توجه به افزایش قیمت دارو در چند ماه گذشته اصلاح مجدد نرخ آن منطقی نیست.

اکبر ترکی در واکنش به اظهارنظر اخیر رییس سازمان غذا و دارو مبنی بر اصلاح قیمت دارو به عنوان گام اول وزارت بهداشت برای درمان اقتصاد دارو گفت: اگر بخواهند مجددا قیمت دارو را افزایش دهند با این استدلال که قیمت فعلی برای تولید‌کننده صرفه ندارد و در صورت عدم تولید آن در داخل باید از خارج وارد کنیم قابل قبول نیست چون واردات به معنی افزایش بیشتر قیمت دارو خواهد بود

 

ارسال نظر