روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۴۱۰

   توضیحات ظریف درباره اظهارات «بوریس جانسون» درباره برجام جدید ؛برنا|

وزیر امور خارجه درباره عضویت عربستان در شورای حکام اظهار کرد: همه‌چیز در دنیا سیاسی است. رای‌گیری شده و عربستان هم عضو شده است و باید ببینیم، چگونه عمل می‌کند. ظریف درباره اظهارات بوریس جانسون درباره برجام جدید نیز گفت: قبل از اینکه دیدار وی با رییس‌جمهور در نیویورک انجام شود، سخنگوی نخست وزیری انگلیس گفت که بوریس جانسون از برجام حمایت می‌کند.

   دستورالعمل «تنقیح قوانین و مقررات قضایی» ابلاغ شد؛میزان|

دستورالعمل «تنقیح قوانین و مقررات قضایی» از سوی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی، برای اجرا ابلاغ شد. در مقدمه این دستورالعمل آمده است: در اجرای بند ۱۵ سیاست‌های کلی نظام در خصوص امنیت قضایی ابلاغی ۱۳۸۱.۰۷.۲۸ مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور مصوب ۱۳۸۹.۰۳.۲۵، بند «الف» ماده ۳۸ قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵.۱۱.۱۰ و جزو «چ» ماده ۱۱۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه ایران مصوب ۱۳۹۵.۱۲.۱۴ مجلس و به منظور تسریع و نظام‌مند کردن تنقیح قوانین و مقررات در قوه قضاییه، به شرحی که در قانون است، ابلاغ می‌شود.

   امنیت درگذرگاه‌های مرزی کشور برقرار است؛ مهر|

جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی(ع) از برقراری امنیت در تمامی گذرگاه‌های مرزی کشور خبر داد و گفت: مردم با اطمینان سفر کنند. سردار غلامحسین غیب پرور دیروز در جریان بازدید از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، اظهار کرد: امنیت در تمامی گذرگاه‌های مرزی کشور برای تردد زائران اربعین حسینی برقرار است. وی افزود: نگرانی‌هایی در خصوص تردد زائران از پایانه مرزی چذابه ایجاد شده بود اما با همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و اجرایی استان خوزستان، امنیت نه تنها در این مرز بلکه در مرز شلمچه نیز برقرار است.

   حضور هوشمندانه نیروی انتظامی دسیسه‌ها را  نقش بر آب می‌کند؛پاد|

وزیر اطلاعات در پیامی به مناسبت هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: حضور هوشمندانه و مقتدرانه سلحشوران نیروی انتظامی تمامی دسیسه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند. سید «محمود علوی» در این پیام ضمن آرزوی توفیق برای فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی، و گرامی داشت یاد شهدای آن اظهار داشت: در دورانی که دشمنان بدطینت و بدسرشت تمامی ارزش‌های والای این نظام الهی را نشانه رفته و با بهره‌مندی از همه امکانات تهاجمی درصدد ضربه زدن به کیان این مرز و بوم هستند، حضور هوشمندانه و مقتدرانه سلحشوران پیشگام نیروی انتظامی با جانفشانی و از خودگذشتگی مثال‌زدنی چنان سدی استوار تمامی دسیسه‌ها را نقش بر آب می‌کند و حقیقتاً باید به داشتن چنین سربازان پرافتخار برخود بالید.

   بعد از ساخت سامانه باور ۳۷۳ پرواز هواپیماهای u2 متوقف شد؛وزارت دفاع|

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: هواپیماهای u2 امریکا روزی دو بار بر فراز منطقه پرواز داشتند اما بعد از ساخت سامانه پدافند هوایی باور ۳۷۳ متوجه شدند که این سامانه می‌تواند آنها را رهگیری و منهدم کند و این پروازها را متوقف کردند. سردار سرتیپ «قاسم تقی‌زاده» دیروز در دومین همایش ملی مصون‌سازی زیرساخت‌ها و صیانت از مردم با اشاره به بودجه ۷۰۰ میلیارد دلاری نظامی امریکا بیان کرد: اگر ما می‌خواستیم به سبک اتحاد جماهیر شوروی سابق وارد رقابت تسلیحاتی با امریکا شویم که البته جماهیر شوروی به دلیل همین رقابت دچار فروپاشی شد، ممکن بود مشکلاتی هم برای ما به وجود بیاید. جانشین وزیر دفاع و نیروهای مسلح با اشاره به دوران حضور خود در ناسا گفت: تعداد زیادی از کارکنان ناسا ایرانی هستند، پس می‌توان از این ظرفیت‌ها در داخل کشور استفاده و با توجه به داشته‌های داخلی و اعتماد به جوانان به توانمندی دفاعی رسید.

   احتمال افزایش سهمیه بلیت زنان برای حضور در دیدار ایران-کامبوج؛ایلنا|

یک نماینده مجلس از افزایش سهمیه بلیت زنان در بازی ایران و کامبوج خبر داد.  طیبه سیاوشی درباره فروش بلیت بازی ایران و کامبوج مخصوص بانوان گفت: تا جایی که اطلاع دارم سایت فروش بلیت بسته شده است و تعدادی صندلی در اختیار زنان قرار گرفته است، البته درحال تلاش هستیم که مجددا یک تعدادی دیگر بلیت برای بانوان به فروش برسد. این نماینده مجلس ادامه داد: قرار است در جسله معاونت‌های مختلف ورزش این موضوع مطرح شود و ان‌شاء‌الله با بخش‌هایی که تامین امنیت را بر عهده دارند به نتیجه برسند و این کار محقق شود.

   مسجدی با نیچروان بارزانی دیدار کرد؛ایلنا|

سفیر کشورمان در عراق با رییس اقلیم کردستان دیدار و گفت‌وگو کرد. ایرج مسجدی که به اقلیم کردستان عراق سفر کرده، با نیچروان بارزانی رییس این منطقه دیدار و درباره مسائل مربوط به راه‌های توسعه و روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد. دیدار با مسرور بارزانی و قباد طالبانی نخست‌وزیر و معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق، فاضل میرانی دبیر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان عراق و سعدی احمدپیره عضو ارشد دفتر سیاسی اتحادیه میهنی از دیگر دیدارهای مسجدی بود.

 

ارسال نظر