روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۲۳۵

  تحریم‌های امریکا علیه ایران به اقتصاد جهان لطمه زده است؛ ایرنا|

رییس‌جمهوری روسیه معتقد است: ایران نمی‌تواند به خاطر تحریم‌های امریکا توانمندی‌های خود را تحقق بخشد و این مساله به اقتصاد جهانی و بازار انرژی لطمه زده است. ولادیمیر پوتین دیروز در نشست اصلی همایش هفته انرژی روسیه که در مرکز نمایشگاهی مانژ مسکو در حال برگزاری است، با بیان این مطلب افزود: ایران از ظرفیت‌ها و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و بازیگر بسیار بزرگی در بازار انرژی جهان به حساب می‌آید. اما متاسفانه به خاطر سیاست تحریمی دولت امریکا، تهران نمی‌تواند به صورت کامل برنامه‌های خود را اجرا کند و ظرفیت خود را به نمایش بگذارد و این مساله زیان فراوانی بر اقتصاد و بازار جهانی نفت وارد کرده است و ثبات در بازار را از بین برده است. همایش بین‌المللی انرژی روسیه دیروز با حضور مقام‌ها و وزیران انرژی ده‌ها کشور جهان در مرکز نمایشگاهی «مانژ» در نزدیکی کاخ کرملین مسکو افتتاح شد.

  توییت آشنا درباره قدم زدن و گفت‌وگوی روحانی و پوتین؛ ایسنا |

مشاور رییس‌جمهور با اشاره به قدم زدن روحانی با پوتین گفت که این موضوع در جهت کاستن رنجی از ایرانیان یا جلب منفعتی برای مردم باشد، نه تنها ممکن بلکه لازم است. حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: قدم زدن ظریف با کری؛ قدم زدن روحانی با پوتین؛ حتی قدم زدن احمدی‌نژاد با ملک عبدالله؛ اگر در جهت کاستن رنجی از ایرانیان یا جلب منفعتی برای مردم عزیزمان باشد؛ با حفظ اصل طلایی عزت، حکمت و مصلحت نه تنها ممکن بلکه لازم است.

  درخواست برای حل مشکلات جانبازان نخاعی و ۷۰ درصد؛ خانه ملت |

رییس مجلس دهم از معاون اول رییس‌جمهور خواستار ارایه دستورات لازم جهت بهبود وضعیت معیشت و درمان جانبازان نخاعی و ۷۰ درصد شد. جمعی از جانبازان قطع نخاعی و ۷۰ درصد در نامه‌ای به سران قوا خواستار رسیدگی به مطالباتشان به خصوص بهبود وضعیت معیشتی و ادامه روند درمان خود شدند. علی لاریجانی رییس مجلس در پی‌نوشت این نامه نوشته است: «جناب آقای دکتر جهانگیری خواهشمند است در این زمینه دستور لازم را صادر فرمایید.»

  جبهه پایداری در حال مذاکره برای پیوستن به شورای ائتلاف است؛ باشگاه خبرنگاران |

فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: قطعا همه ظرفیت‌هایی که خارج از شورای ائتلاف هستند و حضورشان در شورا نیازمند تعامل است در حال مذاکره برای حضور در شورا هستند. حمیدرضا ترقی درباره ساماندهی اصولگرایان در انتخابات مجلس، اظهار کرد: ساماندهی اصولگرایان در انتخابات پیش رو به نحوی است که جریان اصولگرایی یک ائتلاف بزرگ شکل خواهد داد. قطعا ارایه چند لیست از سوی اصولگرایان باعث شکست این جریان سیاسی در انتخابات می‌شود.ترقی همچنین درباره حضور احمدی‌نژاد در شورای ائتلاف گفت: در مورد حضور آقای احمدی‌نژاد در شورای ائتلاف تاکنون هیچ بحثی نشنیده‌ام، مجموعه‌هایی که می‌خواهند به شورای وحدت بپیوندند باید اصول و معیار‌های شورای ائتلاف را داشته باشند تا بتوانند در ائتلاف شرکت کنند.

  در رویارویی ایران و امریکا، در کنار ایران خواهیم ایستاد؛ ایسنا |

یک سیاستمدار عراقی با اشاره به مواضع شرافتمندانه ایران در حمایت از عراق گفت که در صورت بروز جنگ میان ایران و امریکا عراق در کنار ایران خواهد ایستاد. به گزارش خبرگزاری المعلومه، بهاء الاعرجی، معاون نخست وزیر پیشین عراق در یک گفت‌وگوی تلویزیونی افزود: اگر امریکا با ایران وارد جنگ شود ما در کنار ایران خواهیم ایستاد زیرا این کشور بیشتر از کشورهای دیگر به ما نزدیک است و اشتراکات زیادی با هم داریم و همچنین موضع تهران در رابطه با بغداد شرافتمندانه است. الاعرجی گفت: ترامپ در برابر ایران شکست خورد و دیگر توان مقابله با آن را ندارد و اگر میان تهران و واشنگتن رویارویی در منطقه رخ دهد جمهوری اسلامی ایران امریکا را نابود خواهد کرد به خصوص اینکه تمام طرح‌های ترامپ در منطقه با شکست روبه رو شده است.

  خروج اطلاعات کشور از طریق وابستگان مسوولان؛ مهر |

عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی مجلس دهم با اشاره به طرح الزام بازگشت فرزندان و خانواده مسوولان از خارج گفت: بیگانگان به دنبال تخلیه اطلاعاتی خانواده مسوولان ما در خارج از کشور هستند. یحیی کمالی‌پور  ادامه داد: ما به دنبال آن نیستیم که مانع تحصیل و زندگی افراد در خارج از کشور شویم بلکه بحث اصلی ما این است که اگر مسوولان در شرایط عادی قرار داشتند، باز هم می‌توانستند فرزندان و خانواده خود را به خارج از کشور بفرستند؟

  واکنش مثبت قطر به ابتکار صلح هرمز؛ خبرآنلاین |

سخنگوی وزارت امورخارجه قطر با استقبال از طرح رییس‌جمهور کشورمان موسوم به ابتکار صلح هرمز گفت که این، نشان‌دهنده تمایل طرف ایرانی برای تعامل معنادار است. لولوه الخاطر در بخشی از گفت‌وگوی خود با پایگاه خبری المانیتور در پاسخ به سوالی درباره ابتکار صلح هرمز که از سوی رییس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل ارایه شد، خاطرنشان کرد که این طرح را مطالعه کرده اما هنوز برای صحبت درباره یک ابتکار جامع در مرحله ابتدایی قرار داریم.

 

ارسال نظر