روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۶۸۲

  رییس‌جمهوری به نامه 3 خواهر روستایی کرمانی پاسخ داد؛ پاد |

رییس‌جمهور در پاسخ به نامه سه دختر کرمانی نوشت: دختران عزیزم به آینده امیدوار باشید؛ دولت به آبادانی روستای شما کمک خواهد کرد.

روحانی در پاسخ به نامه سه خواهر روستایی در کرمان، به وزرای نیرو و آموزش و پرورش دستور داد اقدامات لازم را برای تامین آب و برق و نیز احداث مدرسه در روستای چاه پولاد قلعه گنج کرمان به عمل آورند. زینب، حوا و زیور رمضانی که به تازگی سواد خواندن و نوشتن را آموخته‌اند در نامه‌ای صمیمی به روحانی نوشتند: «با سلام خدمت رییس‌جمهور اسلامی ایران، آقای روحانی عزیز، ما بچه‌های آبادی چاه پولاد مدرسه نداریم، برق نداریم، آب نداریم. کمک کنید تا زندگی بهتری داشته باشیم.» رییس‌جمهور در پی اطلاع از این نامه، خطاب به این سه خواهر کرمانی پاسخ داد: «دختران عزیزم به آینده امیدوار باشید. دولت به آبادانی روستای شما کمک خواهد کرد.» روحانی همچنین در نامه‌های جداگانه‌ای به اردکانیان وزیر نیرو و آقای حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش دستور داد موضوع بررسی و نسبت به تامین آب و برق و احداث مدرسه در روستای چاه پولاد منطقه قلعه‌گنج استان کرمان اقدام شود.

  عطش جنگ هم باید همراه با سردسته جنگ‌طلبان برود؛تعادل|

وزیر امور خارجه ایران به تشدید تروریسم اقتصادی علیه ایران از سوی دولت امریکا واکنش نشان داد. ظریف در پیامی که در توییتر منتشر شد با انتقاد شدید از اعلام تشدید تروریسم اقتصادی علیه ایران نوشت: عطش جنگ هم باید همراه با سردسته جنگ‌طلبان برود. در حالی که جهان -  به استثنای سه یا (حتی) دو همدست هراسان- می‌خواست از اخراج کارگزار سرسپرده تبهکاران گروه بی‌در کاخ سفید نفس راحتی بکشد، پمپئو و منوچین تشدید تروریسم اقتصادی علیه ایران را اعلام کردند. عطش جنگ - فشار حداکثری-  هم باید همراه با سردسته جنگ‌طلبان برود.

  آدریان نفت خود را به یک شرکت خصوصی فروخت؛ تعادل|

سفیر کشورمان در لندن تاکید کرد: نفتکش آدریان دریا، نفت خود را در دریا به یک شرکت خصوصی فروخته و هیچ تعهدی را نقض نکرده است. حمید بعیدی‌نژاد در حساب توییتری خود با اشاره به دیدارش با وزیر خارجه انگلیس نوشت: «در جلسه دیروز (چهارشنبه) با وزیر خارجه انگلیس، تاکید شد که اقدام مقامات انگلیس علیه نفتکش حامل نفت ایران خلاف حقوق بین‌الملل بود. تحریم‌های اتحادیه اروپا قابل تعمیم به کشورهای ثالث نیست. با وجود تهدیدات بی‌شمار امریکا، نفتکش نفت خود را در دریا به یک ‌شرکت خصوصی فروخت و تعهدی را هم نقض نکرده است». روز گذشته نیز یورونیوز در گزارشی اظهار داشت که وزارت امور خارجه انگلیس سفیر کشورمان در لندن را به دلیل شایعات پخش شده در خصوص رفتن نفت نفتکش «آدریان دریا ۱» به سوریه احضار کرده است.

  بازدید سرزده رییس قوه قضاییه  از مجتمع قضایی شهید مطهری؛ میزان|

رییس قوه قضاییه صبح دیروز به صورت سرزده از مجتمع قضایی شهید مطهری بازدید کرد. حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رییسی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مجتمع قضایی، به گفت‌وگو با مراجعه‌کنندگان پرداخت و به مشکلات آنها از نزدیک رسیدگی کرد. رییس دستگاه قضا همچنین با قضات و کارکنان مجتمع قضایی شهید مطهری، گفت‌وگو و در جریان امور جاری مجتمع و مشکلات موجود قرار گرفت.

  مرکل: با ایران درخصوص کاهش تنش در منطقه همکاری می‌کنیم؛ فارس|

صدراعظم آلمان ضمن تأکید بر پایبندی به برجام گفت: تلاش برای کاهش تنش در خاور میانه یکی از دستورکارهای اصلی کشورهای اروپایی است.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرد: اروپا تصمیم دارد نسبت به برجام پایبند بماند و برای یافتن راه‌حلی جهت جلوگیری از تشدید تنش دست از تلاش بر ندارد. به نوشته «رویترز»، مرکل روز چهارشنبه در جلسه پارلمان آلمان گفت: «گام به گام به تلاش جهت یافتن راه‌حلی با ایران که از تشدید تنش در منطقه‌‌ای که دارای حساسیت بین‌المللی است، ادامه می‌دهیم. این کار [در دستورکار] ما است.» ایران اردیبهشت ماه امسال در نخستین سالگرد خروج یکجانبه امریکا از توافق هسته‌ای اعلام کرد در پاسخ به بازگشت تحریم‌های امریکا و عدم تحقق وعده‌های کشورهای باقی مانده در توافق هسته‌ای برای جبران آثار منفی این تحریم‌ها، به مرور تعهد خود را به توافق هسته‌ای کاهش می‌دهد.

 

ارسال نظر