برخی با درآمدهای میلیاردی یک‌صدم مالیات پرداخت نمی‌کنند

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۴۹۶
برخی با درآمدهای میلیاردی یک‌صدم مالیات پرداخت نمی‌کنند

«برخی با درآمدهای میلیاردی یک‌صدم مالیات پرداخت نمی‌کنند.» این عباراتی است که معاون اول دستگاه قضا با استفاده از آنها تلاش می‌کند تا ردپای مشکلات اصلی اقتصادی کشور را ردیابی کند. مشکلاتی که از منظر اژه‌ای باعث شده تا شکاف طبقاتی در کشور افزایش یابد و زمینه‌های لازم برای گسترش فساد اقتصادی ایجاد شود.  معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه برخی با درآمد‌های میلیاردی یک‌صدم مالیات پرداخت نمی‌کنند تاکید می‌کند: اگر دولت و مجلس ساختار‌ها را تغییر دهند، قوه قضاییه هم به دولت در این قضیه همکاری و کمک می‌کند. به گزارش میزان، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای دیروز در مراسم تودیع و معارفه رییس جدید دادگستری استان ایلام اظهار داشت: دشمنان همواره برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند، اگر ما کوتاه بیاییم دشمن قدرت ما را خواهد گرفت. معاون اول قوه قضاییه عنوان کرد: دشمن با روش‌های مختلف از جمله مذاکره درصدد کاهش قدرت کشور است، مسوولان کشور ما باید مراقب باشند که دوباره مثل قضیه برجام پیش نیاید.

او با اشاره به اینکه قرار بود در برجام راه اقتصادی کشور باز و تحریم‌ها برداشته شود، افزود: در برجام اولین کشوری که مفاد آن را زیر پا گذاشت امریکا بود و هم‌اکنون نیز باید مسوولان ما از این قضیه درس گرفته باشند. معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه چراغ سبز نشان دادن دشمن برای مذاکره و خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری فریبی تازه است، گفت: با تغییر برخی ساختار‌ها از جمله مقابله با فرار مالیاتی می‌توان بخش مهمی از مشکلات کشور را حل کرد.

او عنوان کرد: برخی با درآمد‌های میلیاردی یک صدم مالیات پرداخت نمی‌کنند، اگر دولت و مجلس ساختار‌ها را تغییر دهند، قوه قضاییه هم به دولت در این قضیه همکاری و کمک می‌کند.

اژه‌ای عنوان کرد: حرکت قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی و اختلاسگران ادامه دارد چراکه امروزه مردم به حق از قوه قضاییه توقعات زیادی دارند که جلوی فساد‌ها در اقسام مختلف آن گرفته شود.

او بیان داشت: برخی سوءاستفاده از ارز‌های دولتی، کالایی وارد کشور نکردند یا عده‌ای کالا‌های تقلبی وارد بازار کردند، قطعاً دستگاه قضا مصمم است با چنین افرادی برخوردی قاطع داشته باشد.

اژه‌ای تصریح کرد: اصل قیام امام حسین(ع) برای این بود که حکومت اسلامی دست نااهلان نیفتد و برای این کار از جان، مال و فرزندان خود گذشت.

معاون اول قوه قضاییه بیان داشت: نباید در مقابل دشمنان ترسید و کار را توجیه کرد، امروزه دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده می‌کنند که تاکنون موفق نبوده‌اند. اژه‌ای افزود: امروزه دشمنان می‌خواهند پایه‌های نظام اجتماعی و خانواده را در کشور سست کنند، ممکن است عده‌ای تحریک شوند، اما خوشبختانه بیشتر این اقدامات منجر به نتیجه نمی‌شود. دشمنان دنبال تفرقه اندازی بین مسوولان هستند، دنبال این هستند که مسوولان را نسبت به هم بدبین کنند و اخلاق اسلامی را دچار خدشه کنند، باید مراقب بود در زمین دشمن بازی نکرد.

 

 

ارسال نظر