روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۴۱۸

    انقلاب ایران یکی از جلوه‌های عاشوراست؛ میزان|

رییس قوه قضاییه گفت: با وجود تلاش دشمنان، راهپیمایی اربعین، جلوه انقلاب اسلامی و دلدادگی به حسین‌بن علی(ع) برای عالم شده است. به گزارش ایسنا آیت‌الله سیدابراهیم رییسی شب گذشته در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان، گفت: ملاصدرا می‌گوید مردان بزرگ دو روز تولد دارند، یک روز تولد جسم و یک روز تولد شخصیت، همه ما حسین بن علی(ع) و یاران ایشان را به نام عاشورا می‌شناسیم. شاید هیچ‌کدام از ما تاریخ تولد یاران امام حسین(ع) را ندانیم ولی می‌دانیم که در واقعه عاشورا به شهادت رسیده‌اند. وی خاطرنشان کرد: یک جلوه از عاشورا حزن و اندوه است و یک جلوه عقلانیتی است که در عاشورا حکمفرما بود. عزت و اقتدار امروز ما در برابر دشمن به خاطر تفکر عاشورایی و ایستادگی و مقاومت است.

  پوری‌حسینی و یکه‌زارع همچنان

در بازداشت؛ تسنیم|

سخنگوی قوه قضاییه گفت که به زودی ماجرای برادران صدرالساداتی مشخص می‌شود. غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت پرونده پوری حسینی رییس سابق سازمان خصوصی‌سازی و هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران خودرو و اینکه آیا قرار بازداشت این افراد به وثیقه تبدیل شده است یا خیر گفت: این افراد کماکان در بازداشت به سر می‌برند و باید دید در ادامه تحقیقات، چه مسائل و تصمیماتی پیش می‌آید. روز پنج‌شنبه بود که اخبار مبنی بر مفقود شدن برادران صدرالساداتی مطرح شد و برخی افراد در فضای مجازی از احتمال بازداشت آنها خبر دادند اما دادسرای ویژه روحانیت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نظر به انتشار خبر بازداشت روح‌الله صدر الساداتی و برادرانش در فضای مجازی به اطلاع می‌رساند هیچ‌گونه اقدام قضایی در خصوص بازداشت مشارالهیم ازسوی دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت صورت نگرفته است.

  گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و مکرون درباره ایران؛ باشگاه خبرنگاران|

کاخ سفید اعلام کرد: رییس‌جمهور امریکا و همتای فرانسوی‌اش در یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص آنچه مهار رفتارهای ایران خواندند، توافق کردند. به گزارش الجزیره کاخ سفید در بیانیه‌ای که پس از این گفت‌وگو منتشر شد، اعلام کرد: ترامپ با شرطی که ایران گذاشته مبنی بر برداشته شدن تحریم‌ها در زمان کنونی به منظور فراهم کردن زمینه دیداری که مکرون به دنبال ترتیب دادن آن است، مخالفت کرد. امریکا و فرانسه در حالی از توافق بر سر «مهار رفتارهای ایران» خبر می‌دهند که امریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت غیرقانونی از توافق هسته‌ای چندجانبه (برجام) خارج شد .

  برنامه‌ای برای توقیف آدریان دریا نداریم؛ ایسنا|

وزیر دفاع امریکا اعلام کرد که دولت امریکا تصمیمی برای توقیف کشتی ایرانی آدریان دریا ندارد. به گزارش رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا پنج‌شنبه گفت که امریکا در حال حاضر برنامه‌ای برای توقیف کشتی آدریان دریا ندارد. اسپر در جمع خبرنگاران گفت: ما اصولا درباره برنامه‌هایمان صحبت نمی‌کنیم، اما در حال حاضر برنامه‌ای برای انجام دادن چنین کاری روی میز من نیست. وزیر دفاع امریکا همچنین درباره مذاکره میان امریکا و ایران گفت: من مسوول این کار نیستم و این وزارت امور خارجه[امریکا] است که مسوول آن است اما دیدگاه شخصی‌ام این است که خوب خواهد شد اگر فرانسه و دیگران بتوانند کاری کنند که ایران به میز مذاکره بیاید.

  صالحی: دروغ از گناهان کبیره است؛ تعادلی|

علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به توییت یکی از مجریان صداوسیما تاکید کرد که دروغ از گناهان کبیره است و این اتهامی بزرگی است که زده‌اید. صالحی پنج شنبه‌شب نوشت: اگر این تهمت را از سر ناآگاهی زده‌اید از شما می‌خواهم که بیشتر و عمیق‌تر در مسائل تخصصی مداقه و مطالعه کنید که مثل داستان ریختن سیمان در چاله رآکتور و فتوشاپ کردن آن نشود. رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: همچنین اگر آگاهانه برای بی‌حیثیت کردن، آن هم برای مقاصد و امیال سیاسی این حرف را زده‌اید، بنده فکر کنم که به عنوان یک بنده ناچیز خدا، اینقدر نزد او حق دارم که شکایت از شما را نزد او برم و به عدلش او را سوگند دهم.

 

ارسال نظر