‌روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۳۳۱

   سخنگوی وزارت خارجه: ۷ خدمه کشتی انگلیسی آزاد می‌شوند؛ صداوسیما|

سخنگوی وزارت خارجه ایران از بازگشت ۷ خدمه کشتی توقیف‌شده انگلیس به کشورشان خبر داد.

سیدعباس موسوی درباره آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده انگلیسی گفت: بررسی تخلفات کشتی انگلیسی ایمپرو در مراحل قضایی و حقوقی آن در حال انجام بوده و ایران بنا بر سیاست‌های انسان‌دوستانه خود از ناخدای کشتی خواسته است تا خدمه کشتی را در صورت امکان پیاده کند تا بتوانند به کشورشان بازگردند. سخنگوی وزارت خارجه در ادامه افزود: ناخدای کشتی انگلیسی هم تصمیم گرفت که 7 خدمه این کشتی که از اتباع هند هستند از کشتی پیاده شوند که این افراد به زودی می‌توانند به کشورشان بازگردند.

   مذاکره مجلس با دولت برای پایان ممنوعیت واردات خودرو؛ خانه ملت|

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم گفت: وارد نکردن خودروهای سنگین مانند اتوبوس، مینی‌بوس، ماشین‌آلات راهداری و معادن در آینده به فاجعه‌ای بزرگ تبدیل می‌شود. عزیز اکبریان با بیان اینکه مجلس در رابطه با ممنوعیت واردات خودرو با دولت مذاکراتی داشته، اظهار داشت: شاید بتوانیم به مردم بگوییم به جای تویوتا پژو‌پارس سوار شوند اما عدم ورود خودروهای سنگین مانند اتوبوس، مینی‌بوس، ماشین‌آلات راهداری و معادن در آینده به فاجعه‌ای بزرگ تبدیل می‌شود.

   درصد غنی‌سازی افزایش می‌یابد؛ ایسنا|

یک عضو هیات رییسه مجلس دهم احتمال توافق با اروپا را منتفی ندانست و در عین حال گفت که با توجه به تعارفاتی که اروپایی‌ها با خودشان دارند گام سوم ایران برای کاهش تعهدات برداشته می‌شود. بهروز نعمتی با بیان اینکه احتمال توافق با اروپا منتفی نیست، افزود: اروپایی‌ها باید تکلیف خود را روشن کنند. در فضایی که در دو سال اخیر بعد از خروج امریکا از برجام داشتیم عملا اروپایی‌ها قدم واقعی برنداشتند. ممکن است کارهایی انجام داده باشند ولی تعهدات برجام عملا انجام نشده است. نماینده مردم تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: سفر ظریف به فرانسه سفر مثبتی بوده و می‌تواند گام مثبتی باشد ولی اینکه نتیجه این سفر و مذاکرات عراقچی چه باشد موضوعی است که بیش از همه حائز اهمیت است.

   دیوان عالی دستورپیگیری اعتراض داوطلبان کنکورنظام قدیم را صادر کرد؛ مهر|

رییس دیوان عالی کشور دستور پیگیری اعتراضات داوطلبان نظام قدیم کنکور سراسری را صادر کرد.

در پی اعتراض و استمداد تعداد زیادی از داوطلبان نظام قدیم کنکور سراسری در صفحه شخصی ریاست دیوان عالی کشور در فضای مجازی نسبت به شیوه هم‌ترازی کنکور سراسری سال جاری، رییس دیوان عالی کشور دستور ارسال و پیگیری این اعتراضات را به دیوان عدالت اداری صادر کرد.

   نمایندگان امضا‌کننده «بیانیه حمایت از سریال گاندو» از چه می‌ترسند؟؛ ایرنا|

عضو فراکسیون امید درباره عدم انتشار اسامی امضا‌کنندگان بیانیه گفت: احمد امیر‌آبادی گفته برخی از نمایندگان امضاکننده این بیانیه چون از طرف دولت و یک جریان سیاسی تحت فشار هستند، خواسته‌اند اسامی منتشر نشود. این در حالی است که وکیل مردم از کسی و چیزی جز خدا نباید ترس داشته باشد. پس از آنکه با پیگیری‌های رسانه‌ای مساله تخلف صورت گرفته در اعلام تعداد امضاکنندگان بیانیه حمایت از عوامل گاندو در مجلس در سطح رسانه‌ها طرح گردید احمد مازنی، نماینده مردم تهران، با ارایه تذکری به هیات رییسه خواستار شفاف شدن تخلف روی داده و جبران آن شد. مازنی گفت: تذکر من این بود که یا ماده ۱۱۴ رعایت شده است، یا رعایت نشده. اگر رعایت شده که هیات رییسه باید اسامی را منتشر کند. اما اگر هم رعایت نشده، هیات رییسه موظف است این تخلف را جبران کند. حالا یا به صورت عذر خواهی به هر صورت اعتراف به اشتباه رخ داده.

 

ارسال نظر