روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۲۴۹

  ابلاغ آیین‌نامه اجرایی پرداخت کمک معیشت به جانبازان و آزادگان فاقد شغل؛پاد|

آیین‌نامه اجرایی مصوب هیات وزیران درخصوص پرداخت کمک معیشت به جانبازان و آزادگان فاقد شغل و درآمد، ابلاغ شد. بر همین اساس، هیات وزیران بنیاد شهید و امور ایثارگران را موظف کرد، به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال «معسر» فاقد درآمد که براساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نیستند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند. براساس این تصمیم، بنیاد شهید باید، نسبت به اتخاذ تصمیم درباره کمک معیشت مشمولان این ایین‌نامه

بر اساس اولویت درصد جانبازی، شرایط سنی، بیماران صعب‌العلاج و معلولین دارای محدودیت‌های جسمی حرکتی و ضایعات غیرجانبازی که با تایید کمیسیون پزشکی قادر به کار نیستند، ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این آیین نامه اقدام کند.

  گاف امنیتی ترامپ در توئیت خود درباره ایران؛ باشگاه خبرنگاران|

رادیو ملی امریکا گزارش داد توئیت رییس‌جمهور این کشور درباره حادثه مرتبط با برنامه فضایی ایران، نوع ماهواره جاسوسی امریکا را فاش کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی رادیو ملی امریکا [ان‌پی‌آر]، رصدکنندگان سامانه‌های ماهواره‌ای بر این اعتقادند تصویری که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا روز جمعه توئیت کرد توسط پیشرفته‌ترین ماهواره جاسوسی امریکا گرفته شده است. «مارک لانگبروئک» از رصدکنندگان سامانه‌های ماهواره‌ای مستقر در هلند معتقد است این ماهواره یکی از محرمانه‌ترین ماهواره‌های امریکاست که تقریبا تمام اطلاعات مربوط به آن سری نگه داشته شده است. اما لانگبروئک می‌گوید با توجه به اندازه این ماهواره و مدار حرکت آن، اکثر ناظران معتقدند یو‌اس‌آ ۲۲۴ یکی از ماهواره‌های شناسایی چند میلیارد دلاری 11 KH-امریکاست.

  وزیر امور خارجه استرالیا برای دیدار

با ظریف به بنگلادش رفت؛ ایسنا|

ماریس پاین وزیر امور خارجه استرالیا عازم بنگلادش شد تا بتواند در دیدار با وزیر امور خارجه ایران توضیحاتی درباره ملحق شدن استرالیا به ائتلاف امریکایی خلیج فارس بدهد. به گزارش روزنامه فایننشال ریویو استرالیا، ماریس پاین دوشنبه شب عازم بنگلادش شد که میزبان کنفرانس اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای اقیانوس هند است. وزارت امور خارجه و تجارت[استرالیا] تایید کرده است که وزیر امور خارجه استرالیا امیدوار است بتواند «برای مذاکره درباره منافع و نگرانی‌های مشترک» در حاشیه این نشست با ظریف دیدار کند. تاکنون سه کشور انگلیس، استرالیا و بحرین به ائتلاف امریکایی خلیج فارس پیوسته‌اند.

   رایزنی ایران و اقلیم کردستان عراق درباره همکاری‌های گمرکی و تسهیل روند ترخیص کالا؛ ایسنا|

سرکنسول ایران در اربیل در دیدار با مدیرکل گمرکات اقلیم کردستان عراق در خصوص همکاری‌های گمرکی دوجانبه و راه‌کارهای تسهیل فرایندها و تشریفات مرتبط با ترخیص کالا و ترانزیت محموله‌های صادراتی با این مقام مسوول در اقلیم کردستان رایزنی و گفت‌وگو کرد. در این دیدار «سامال عبدالرحمان عزیز» مدیرکل گمرکات اقلیم کردستان عراق، انتصاب «نصرالهو رشنودی» به سمت سرکنسول ایران در اربیل را تبریک گفته و با اشاره به پیشینه مناسبات دوستانه و پیوندهای ژرف تاریخی و فرهنگی کردستان عراق با ایران، ابراز امیدواری کرد در دوره مسوولیت آقای رشنودی، شاهد توسعه روابط تجاری دوجانبه بر پایه گسترش تفاهم و همکاری گمرکی باشیم. سرکنسول کشورمان نیز با ابراز خشنودی از این دیدار، روند فعالیت گمرکات اقلیم کردستان عراق و ایران را مثبت و رضایت‌بخش توصیف و تداوم همکاری موجود را در تسهیل شرایط، موثر ارزیابی کرد.

   شرکت نفت موظف به تامین ۴ میلیون تن قیر رایگان شد؛ خانه ملت|

نمایندگان مجلس دهم با تصویب استفساریه‌ای، شرکت ملی نفت ایران را موظف به تأمین چهار میلیون تن مواد اولیه قیر رایگان کردند. متن کامل این استفساریه به شرح زیر است:  «آیا شرکت ملی نفت ایران می‌تواند مبادرت به افزایش قیمت مواد اولیه قیر یا وکیوم باتوم و کاهش حجم آن از چهار میلیون تن یا تغییر در نسبت‌های مقرر نماید؟»پاسخ: «خیر، شرکت ملی نفت ایران موظف است نسبت به تأمین چهار میلیون تن مواد اولیه قیر و وکیوم باتوم، موضوع بند «هـ» تبصره یک قانون بودجه سال ۹۸ اقدام نماید».در نهایت نمایندگان با ۱۸۵ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در مجلس، این استفساریه را به تصویب رساندند.

     رییس و اعضای کمیته‌های شورای هماهنگی جبهه اصلاحات انتخاب شدند؛ ایرنا|

فعال اصلاح‌طلب با اعلام اسامی رییس و اعضای کمیته‌های سیاسی و استانی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: دو نهاد شورای هماهنگی و جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی می‌توانند تمامی افراد حقوقی و حقیقی اصلاح‌طلب با تعاریف مشخص را زیر چتر خود جمع کند. فاطمه راکعی دیروز گفت: جبهه اصلاح‌طلبان ادامه شورای عالی سیاست‌گذاری است و فقط اسمش عوض شده و با همان شاکله شورای عالی به مسائل انتخاباتی می‌پردازد. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات متشکل از ۳۰ حزب فعال اصلاح‌طلب است؛ بنابراین کمیته‌هایی که تشکیل شده می‌توانند در تسریع امور و کانالیزه کردن موثر باشند و نهایتاً مسائل را به شورا منتقل، تصویب و پیاده‌سازی کنند.

 

ارسال نظر