روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۱۶۲

  احراز هویت در انتخابات امسال ۱۰۰ درصد الکترونیکی برگزار می‌شود؛ وزارت کشور|

رحمانی‌فضلی گفت: احراز هویت‌ نامزدهای نمایندگی در انتخابات مجلس، امسال به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی انجام می‌شود. عبدالرضا رحمانی فضلی که برای تودیع و معارفه استاندار جدید گیلان دیروز به رشت سفر کرد، گفت: مقدمات انتخابات ۲ اسفند مجلس فراهم شده است. وزیر کشور به الکترونیکی برگزار شدن انتخابات امسال اشاره کرد و گفت: در خصوص نحوه برگزاری انتخابات و بحث الکترونیکی آن، هماهنگی‌های لازم انجام شده است که ان‌شاءالله امسال احراز هویت‌ها به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی انجام شود که گام بسیار مهمی است. وزیر کشور تصریح کرد: در سایر موارد انتخابات الکترونیک نیز توافقاتی حاصل شده است که به نسبت توافق، کارها را پیش خواهیم برد و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های مربوطه بتوانیم انتخابات سالم و قانونی در فضای امن و با مشارکت بالا داشته باشیم. او افزود: برای برگزاری باشکوه انتخابات مجلس هماهنگی‌های لازم با همه دستگاه‌ها از جمله شورای نگهبان، دستگاه‌های امنیتی و تبلیغی صورت گرفته است.

  نشست جریان‌شناسی سیاسی ایران معاصر  در دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی

این نشست با حضور استاد علی شکوهی همراه با جلسه پرسش و پاسخ برگزار می‌شود؛ گفتنی است حضور برای اعضای حزب، خبرنگاران، دانشجویان و عموم علاقه‌مندان به این حوزه آزاد است.  گفتنی است که زمان برگزاری نشست  از ساعت ۱۸ تا ۲۰ سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۹۸ و همچنین محل برگزاری این نشست میدان توحید‌، ستارخان. بعد از نیایش، کوچه دوم پلاک ۴۷ دفتر حزب اعتماد ملی است.

  اقدام رژیم اسراییل علیه لبنان نقض آشکار حاکمیت یک کشور است؛ مهر|

سخنگوی وزارت خارجه گفت: اقدام تجاوزکارانه رژیم اسراییل علیه لبنان نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد و اقدامی علیه صلح و امنیت جهانی است. سیدعباس موسوی اقدام تجاوزکارانه روز گذشته رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را شدیدا محکوم و آن را مغایر قوانین و مقررات بین‌المللی خواند و گفت: رژیم ورشکسته اسراییل در پرتو سکوت معنادار جامعه بین‌المللی و حمایت‌های بی‌حد و حصر امریکا در تلاش است تا مقاومت پرافتخار مردم لبنان را که امروز با رییس‌جمهور، دولت و ارتشی قوی به دنبال حفظ تمامیت ارضی و استقلال خود در برابر زیاده خواهی‌ها و تجاوزات صهیونیست‌ها قرار دارد، تضعیف کند.

    نمایشگاه ضدجاسوسی وزارت اطلاعات؛ فارس|

یکی از رویکردها و راهبردهای مبنایی معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات راهبرد صیانت و پیشگیری است. در این راستا این معاونت اقدام به برگزاری نمایشگاهی مرتبط با اقدامات جذب افراد خاص کرده است. در نمایشگاه تخصصی ضدجاسوسی تلاش شده تا ضمن افشای روش‌های سازمان‌های اطلاعاتی، مخاطبان را نسبت به تهدیدات اطلاعاتی هوشیار و واکسینه کند. در این راستا یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های معاونت ضدجاسوسی ارتقای سواد امنیتی، مهارت افزایی جامعه علی الخصوص نخبگان و مدیران کشور است. در نمایشگاه تخصصی ضدجاسوسی مباحثی همچون تکنیک‌های ارتباطی و رفتاری سازمان‌های جاسوسی در فرآیند فریب افراد، اقدامات نرم امریکا در عرصه نفوذ فرهنگی، جاسوسی تلفنی، سوء‌استفاده از هویت‌های جعلی، دام ویزا، روش‌های جذب نخبگان، اهداف و روش‌های نفوذ در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و موضوعات متنوع دیگری تبیین و به تصویر کشیده شده است.

  قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا نشده است؛ ایلنا|

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس به رییس‌جمهور در خصوص عدم اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تذکر داد. محمدرضا پورابراهیمی‌داورانی در جلسه علنی نوبت دیروز مجلس در تذکری شفاهی به رییس‌جمهور در خصوص پاداش پایان خدمت و معوقات فرهنگیان گفت: با وجود مقررات و ضوابط تعیین شده و تعهداتی که قرار بود از سال گذشته برای فرهنگیان اجرایی شود اما متأسفانه هنوز اقدامی برای پرداخت پاداش خدمت و معوقات فرهنگیان انجام نشده است این در حالی است که چند ماه از سال ۹۸ می‌گذرد لذا نیازمند است رییس‌جمهور دستور فرماید تا در اسرع وقت نسبت به این کار اقدام شود.

  طرح تشدید مجازات اسیدپاشی اصلاح شد؛ برنا|

نمایندگان مجلس طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن اعاده از شورای نگهبان را بررسی و اصلاح کردند. نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح دیروز مجلس، طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن اعاده از شورای نگهبان را بررسی و اصلاح کردند. ماده (1) طرح مذکور با 138 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه اصلاح شد. در این ماده آمده است: «هر کس عمداً با پاشیدن اسید یا هر نوع ترکیبات شیمیایی دیگر با هر میزان غلظت موجب جنایت بر نفس، عضو یا منفعت شود، در صورت مطالبه از ناحیه مجنی علیه یا ولی‌دم حسب مورد با رعایت شرایط مقرر در کتاب قصاص، به قصاص نفس یا عضو محکوم می‌شود.»

 

ارسال نظر