روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۰۶۹

   رییس‌جمهور به ارمنستان سفر می‌کند؛ پاد|

سفیر ایران در ارمنستان اعلام کرد: رییس‌جمهور کشورمان به دعوت نخست‌وزیر ارمنستان به این کشور همسایه سفر می‌کند. سید کاظم سجادی دیروز در حاشیه یازدهمین نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در پاسخ به سوالی در ارتباط با سفر رییس‌جمهور به ارمنستان و اخبار منتشر شده در این زمینه اظهار کرد: نخست وزیر ارمنستان از آقای روحانی برای سفر به این کشور دعوت کرده است و آقای رییس‌جمهور نیز براساس این دعوت و انجام گفت‌وگو با مقامات ارمنستان به این کشور در زمان مشخص خود سفر خواهند کرد. وی همچنین در مورد تکمیل جاده کریدور شمال به جنوب از راه ارمنستان و مسائلی که در این زمینه بین ایروان و تهران مطرح است، گفت: اخیرا با وزیر راه در این زمینه گفت‌وگوهایی داشتیم و قرار شده در راستای انجام تعهدات صورت گرفته از سمت ایران برای تکمیل این آزاد راه اقدامات و فعالیت‌هایی صورت بگیرد و وزارت راه با همکاری بخش خصوصی در این زمینه ورود کند.

   مرز خسروی از روزهای آینده بازگشایی خواهد شد؛ مهر|

رییس پلیس کشور گفت: مرز خسروی از روزهای آینده بازگشایی خواهد شد. سردار حسین اشتری، در حاشیه نشست صمیمی با جمعی از پزشکان و بازدید از بیمارستان امام سجاد (ع) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ماموریت‌های ناجا، گسترش خدمات درمانی، امری ضروری است و به این منظور تدوین طرح جامع توسعه بهداشت و درمان در دستور کار پلیس قرار دارد. وی یادآور شد: مطابق با توافقات صورت گرفته از روزهای آینده مرز خسروی بازگشایی می‌شود و هماهنگی‌های لازم برای عبور و مرور زائران اباعبدالله از این مرز انجام شده است. فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: با توجه به حجم زائران در محرم و به ویژه در اربعین، لزوم بازگشایی این مرز کاملاً احساس می‌شد و خوشبختانه امسال مرز خسروی بازگشایی شد.

   کمک نامزدهای انتخابات مجلس

به خیریه‌ها جرم تلقی می‌شود؛ ایلنا|

سخنگوی وزارت کشور گفت: برای شفاف‌سازی صورت‌های مالی داوطلبان انتخابات مجلس هرگونه کمک به خیریه‌ها از سوی این اشخاص جرم‌انگاری می‌شود. سید سلمان سامانی درباره کمک‌های خیره نامزدهای انتخابات مجلس که جرم‌انگاری می‌شود، گفت: این جرم‌انگاری از زمان ثبت نام در انتخابات و برمبنای آخرین اصلاحیات مجلس که در سوم خرداد ۹۵ به تصویب رسید و شورای نگهبان هم تایید کرد، لازم‌الاجرا است. وی افزود: به هیات‌های بازرسی اعلام کردیم این موارد جرم هستند و اگر جایی مشاهده شود و در رصدها قرار گیرد، برخورد می‌شود.

   اصلاح مصوبه مجوز پرداخت حق عضویت ایران در سازمان‌های بین‌المللی؛ پاد|

هیات دولت برای تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی، مصوبه مجوز پرداخت سهمیه و حق عضویت ایران در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی را اصلاح کرد. براساس این مصوبه، طبق ماده (۳۰) قانون برنامه و بودجه کشور «تمامی اعتبارات جاری و عمرانی که در بودجه عمومی دولت به تصویب می‌رسد، توسط کمیته‌ای مرکب از نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص داده می‌شود.».

   بخشنامه آیت‌الله رییسی درباره نظارت موثر بر کاهش تخلفات اداری؛ میزان|

بخشنامه رییس قوه قضاییه در خصوص فراهم کردن موجبات نظارت موثر بر کاهش تخلفات اداری ابلاغ شد. در بخشنامه قوه قضاییه در خصوص فراهم کردن موجبات نظارت موثر بر کاهش تخلفات اداری خطاب به روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور آمده است: «به منظور فراهم کردن موجبات نظارت موثر بر کاهش تخلفات اداری و تسهیل و تسریع اعمال مجازات‌های اداری مقرر در بندهای (الف) و (ب) ماده۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری نسبت به کارمندان متخلف، به این وسیله اختیار اعمال تنبیهات مذکور در بندهای:

الف ـ (اخطار کتبی بدون درج در پرونده‌ استخدامی)

ب ـ (توبیخ کتبی با درج در پرونده استخدامی)

ماده مرقوم، به شخص رییس کل دادگستری استان محول می‌نمایم تا در موارد مقتضی، به شرح مزبور عمل و اقدام نماید.»

   پرونده متهمان بازداشتی باید سریع پیگیری شود؛  اداره ارتباطات قوه قضاییه- میزان|

دادستان تهران کنترل و بازدید از وضعیت زندان‌ها را از دیگر وظایف دادستان‌ها عنوان کرد و گفت: پرونده‌هایی که متهم آنها در بازداشت به سر می‌برد بسیار حساس و مهم هستند و باید سریعاً و بدون فوت وقت تعیین تکلیف شوند.«علی القاصی»، در مراسم معارفه سرپرست جدید دادسرای ناحیه 5 (صادقیه) خطاب به قضات دادسرا افزود: برخورد ما در مواجهه با اصحاب پرونده باید یکسان باشد و رفتار ما با صاحبان جاه و مقام باید همان رفتاری باشد که نسبت به مردم عادی داریم و در این مرحله است که انسانیت و خداگرایی خود را ثابت می‌کنیم. القاصی پیگیری حقوق عامه را از وظایف مدعی العموم دانست و افزود: در خصوص حقوق عامه به خصوص تصرف اراضی ملی نباید منتظر شکایت سازمان‌های مربوطه باشیم. چه بسا فساد در همین سازمان‌ها اتفاق افتاده است و ما باید نسبت به پیگیری و احقاق حقوق عامه کوشا باشیم.

 

ارسال نظر