روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۷۲۸

  جزئیاتی از ساعات کار رییس‌جمهور در طول یک هفته؛ تعادل|

مشاور رییس‌جمهوری طی یادداشتی به بیان جزئیاتی از ساعات کار حسن روحانی در طول یک هفته پرداخت.  حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به برخی اظهارات درباره ساعات کار حسن روحانی در یادداشتی با عنوان«برای ثبت در تاریخ» نوشت:

«‌۱- روحانی معمولا از شنبه تا چهارشنبه بین ساعت ۷.۴۵ تا ۸.۱۵ صبح وارد ریاست‌جمهوری و بین همین ساعات غروب با چمدان‌هایی از کارتابل‌های اداری خارج می‌شود.

‌۲- معمولا تا ساعت ۲۳.۳۰ کارهای آنی دفتر به منزل ارسال می‌شود.

‌۳- معمولا هیچ کارتابلی بیش از ۲۴ ساعت در اتاق یا نزد رییس‌جمهور باقی نمی‌ماند.

‌۴- معمولا در روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۸ چندین جلسه ثابت را اداره کرده و ملاقات‌های ضروری را انجام می‌دهند.

‌۵- معمولا روزهای جمعه تماس‌های تلفنی با برخی وزیران و معاونان و استانداران دارند.

‌برادران و خواهران عزیز

‌حسن روحانی نه بی‌نقص است و نه شاید خیلی دوست‌داشتنی اما نه کم‌کار است نه کم‌توجه.

‌یادمان باشد!

‌۱- زخم زبان از زخم بستر بدتر است.

2- در فرهنگ اسلامی تکرار یک دروغ آن را تبدیل به راست نمی‌کند.»

  امیدواریم در ۶ ماه دوم سال شاهد کاهش تورم باشیم؛ ایسنا|

الیاس حضرتی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با بیان اینکه «سرعت رشد تورم در چند ماه اخیر کاهش یافته» ابراز امیدواری کرد که شاهد کاهش تورم در ۶ ماهه دوم سال باشیم. حضرتی با اشاره به گزارش مرکز آمار که از افزایش تورم در مردادماه تا ۴۲.۲ درصد حکایت دارد، گفت: تورم ماه به ماه از 5.3 درصد در اول اردیبهشت به 2.3 درصد در آخر تیر رسیده و در این چند ماه روند کاهشی داشته است. البته این به معنای کاهش تورم نیست بلکه سرعت تورم کاهش یافته است. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: اینکه در این اوضاع اقتصادی کشور و با این کاهش درآمد نفتی سرعت رشد تورم نیز کاهش پیدا کرده مایه امیدواری است. زیرا از سوی دیگر هزینه‌ها کاهش پیدا نکرده و درآمدهای مالیاتی نتوانسته به شکلی تنظیم شود که جایگاه اصلی خود را پیدا کند. حضرتی در پایان خاطرنشان کرد: کاهش سرعت رشد تورم مایه امیدواری است و دولت باید تلاش کند در ۶ ماهه دوم سال این سرعت را باز هم کاهش دهد و حتی المقدور تورم نیز کاهش پیدا کند که من امیدوارم چنین اتفاقی بیفتد.

  شناسایی جریان نفوذ کار هر دستگاهی نیست؛ ایسنا|

وزیر اطلاعات گفت: جریان نفوذ با عناوین مختلف به دستگاه اطلاعاتی حمله کرده و تلاش می‌کند ریشه آن را دربیاورد. سیدمحمود علوی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای شهریور ماه در مدرسه رفاه درباره ادعای برخی مبنی بر حضور جریان نفوذ در وزارت نفت، اظهار کرد: اینکه ادعا شود در فلان دستگاه نفوذ شده است صرفا ادعاست، شناسایی جریان و عناصر نفوذ کار هر دستگاهی نیست و وزارت اطلاعات با نبوغ اطلاعاتی که دارد می‌تواند جریان نفوذ را شناسایی کند. وی ادامه داد: جریان نفوذ را فقط دستگاه اطلاعاتی می‌تواند تشخیص دهد. افرادی که در پروژه نفوذ عمل می‌کنند و داغ‌ترین شعارهای حاکمیتی را سر داده و دیگران را متهم به ضدیت با نظام می‌کنند و چون تنها دستگاه اطلاعاتی آنها را شناسایی می‌کند، به دستگاه اطلاعاتی با عناوین مختلف حمله کرده و اگر بتواند تلاش می‌کند، ریشه دستگاه اطلاعاتی را دربیاورد.

  توضیحات دفتر رییس‌جمهوری درباره پوشش میهمانان یک مراسم؛پاد|

روابط عمومی دفتر رییس‌جمهوری با صدور اطلاعیه‌ای، در خصوص پوشش نامناسب برخی میهمانان در مراسم دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت‌های روستایی توضیح داد. در بخش‌هایی از این اطلاعیه آمده است که «بیش از هزار نفر از روستاییان عزیز از سراسر کشور به این مراسم دعوت شده بودند که با پوشش‌های متنوع و گوناگون متناسب با فرهنگ خود در سالن همایش حضور داشتند»، بخشی از میهمانان برنامه از جامعه محترم اقلیت‌های مذهبی کشور بودند و با تن‌پوش سنتی و محلی خود در مراسم حاضر شده بودند که قبل از آغاز برنامه به طبقه دوم سالن راهنمایی شدند.  

  گرایش‌های گوناگون افزایش مشارکت مردم را سرلوحه قرار دهند؛ وزارت کشور|

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه احزاب رکن اصلی افزایش مشارکت سیاسی مردم در انتخابات هستند، گفت: گرایش‌های سیاسی باید مشارکت سیاسی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند. حمید ملانوری در جریان چهاردهمین سفر استانی معاونت سیاسی به مازندران بیان داشت: تفاوت بین احزاب در روش‌ها و برنامه‌ها است. به عنوان مثال احزاب اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدال گرا معتقدند با برنامه‌های خود بهتر می‌توانند کشور را اداره کنند و بر اجرای برنامه‌های خود تاکید دارند و اعتقاد دارند که برنامه‌های آنان موجب تسریع در توسعه کشور خواهد شد؛ پس در نهایت، هدف احزاب سیاسی یکی است اما در روش‌ها با یکدیگر تفاوت دارندکه البته باید سعی کنیم فضا را از افترا و تخریب پاک کنیم. وی تاکید کرد: این اقدام، نمونه‌ای از اعتقاد دولت تدبیر و امید به ضرورت تحزب و حمایت از فعالیت احزاب سیاسی در کشور است.

 

ارسال نظر