روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۸۵۲

   متجاوزان تجزیه یمن را دنبال می‌کنند-ایسنا|

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به تحولات اخیر در جنوب یمن، گفت: ایران همواره از یمنِ واحد حمایت کرده  و حفظ یکپارچگی آن را مسوولیت مشترک همه مردم یمن می‌داند. سیدعباس موسوی با اشاره به تحولات اخیر در جنوب یمن اظهار داشت: ائتلاف متجاوزان سعودی و اماراتی با همراهی مزدوران آنان که طی پنج سال گذشته با انواع سلاح‌های پیشرفته و انجام ‌کشتار و ویرانی‌های فراوان نتوانستند اراده مردم را در هم بشکنند و خود را در برابر روحیه مجاهدت و ایستادگی مردم سراسر یمن شکست خورده می‌بینند، اکنون در قالب توطئه‌ای مشکوک به‌ دنبال تجزیه یمن هستند. موسوی ابراز امیدواری کرد که با توقف تجاوز ائتلاف سعودی- اماراتی به آن کشور، احزاب و گروه‌های مختلف یمنی بتوانند با به سرانجام رساندن گفت‌وگوهای یمنی- یمنی بر مشکلات غلبه کرده و یک دولت فراگیر در سراسر یمن تشکیل دهند.

   توضیحات وزارت اطلاعات در خصوص حبس حسن عباسی-روابط عمومی واجا|

مدیرکل حقوقی وزارت اطلاعات توضیحاتی درخصوص حبس حسن عباسی ارائه کرد. وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای با توجه به طرح برخی شبهات منتشر شده در خصوص حبس آقای حسن عباسی، پس از پیگیری موضوع، مدیر کل حقوقی وزارت، اعلام کرد: متعاقب تعریضات و انتساب موارد خلاف واقع متعدد و مکرر توسط آقای عباسی به وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) این مرکز عظیم مبارزه و جهاد – علی رغم خویشتنداری این وزارتخانه و کارکنان خدوم آن در بسیاری از موارد با ابتناء به حفظ مصالح امنیت ملی – وزارت اطلاعات با استناد به یکی از تعریضات ایشان که وی در سخنرانی مدعی گردیده بود: نیت وزارت اطلاعات ایجاد تغییر و تحول در نظام بوده و همچنین مدعی گردیده بود وزارتخانه متبوع با کانال ضد نظام در ارتباط است و ...، این وزارتخانه نسبت به طرح شکایت نزد مرجع قضایی اقدام و پس از طی تشریفات رسیدگی بر اساس موازین قانونی، نهایتاً رأی محکومیت نامبرده در مرحله بدوی رسیدگی توسط شعبه محترم رسیدگی کننده صادر و  رأی مزبور با توجه به تجدید نظر خواهی مشارالیه در مرحله تجدید نظر نیز مجدداً رسیدگی و محکومیت ایشان با حکم شعبه تجدید نظر رسیدگی کننده قطعی گردیده و قاعدتاً حبس ایشان در راستای شکایت وزارت اطلاعات و اجرای حکم قطعی صادره از مقام محترم صالح قضایی، توسط مراجع ذی صلاح صورت گرفته است.

   مولفه‌های قدرت را در اختیار داریم - مهر|

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تمامی مولفه‌های اساسی قدرت را دارا هستیم. سردار غلامرضا سلیمانی دیروز در مجمع عالی بسیج استان مازندران با بیان اینکه همه مولفه‌های اساسی قدرت در بعد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دفاعی، علمی و فناوری را در اختیار داریم گفت: رشد علمی، قدرت ملت ایران را افزایش داده است و قدرت اقتصادی ملت ایران نیز بسیار منحصر بوده و از نظر ذخایر فسیلی رتبه اول و از نظر موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و شاهراه آسیا و اروپا هستیم و با 15 تا 16 کشور مرز آبی و خشکی داریم.

   لباس خدمت بر تن کرده‌ایم تا مردم در امنیت و شادی باشند- سپاه نیوز|

فرمانده‌کل سپاه گفت: ما لباس خدمت را بر تن کرده‌ایم تا ملت در امنیت و شادی بوده و آرزوهای دشمنان را دفن ‌کنیم. سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در آیین افتتاح 3200 پروژه عمرانی و کلنگ‌زنی 1250 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی اهدایی مقام معظم رهبری به مردم آذربایجان غربی با بیان اینکه هر تهدیدی که دشمن ساخته است یک فرصت برای ایران بوده تا خود را به قله‌های عزت و شکوه برساند، گفت: هر قدر دشمنان ما تصمیم گرفته‌اند ملت ایران را تحت فشار قرار دهند مردم ایران از این فشارها فرصتی برای قدرتمند شدن ساخته‌اند. وی افزود: دشمن ما را در تهاجم و فشار اقتصادی قرار داد و گمان می‌کرد ایران تسلیم جنگ اقتصادی می‌شود، اما ایران و رهبر بزرگوارش از این تهدید فرصتی برای رونق تولید و جدا شدن از اقتصاد نفتی ساختند.

   در دفاع از آب‌های سرزمینی با کسی شوخی نداریم-تسنیم|

رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: ایران مقتدرانه از منافع ملی خود در آب‌های سرزمینی و هرجا که اقتضا کند، دفاع می‌کند و در این خصوص با کسی شوخی ندارد. سردار غلامرضا جلالی با تأکید بر اینکه جریان مقاومت پیروز جنگ اراده‌هاست، گفت: دشمن تلاش دارد تا عنصر مقاومت و ایستادگی ملت‌های منطقه را تضعیف کند و خود را دست برتر نشان دهد در حالی که واقعیت چیز دیگری است. رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به برخی زمزمه‌ها مبنی بر حضور ناوهای اسراییلی در خلیج فارس تحت ائتلاف امریکا، گفت: ایران مقتدرانه از منافع ملی خود در آب‌های سرزمینی و هرجا که منافع ملی اقتضا کند دفاع می‌کند و در این خصوص با کسی شوخی ندارد.

   درخواست برای پایان فشار‌‌ها به شیخ زکزاکی-باشگاه خبرنگاران|

دبیر شورای نگهبان با اشاره به فشار‌های وارده به شیخ زکزاکی عالم نیجریه‌ای و خانواده‌اش خواستار مداوای کامل او شد. آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با قدردانی از رسانه ملی برای پوشش خوب مراسم دعای عرفه، از مسوولان این رسانه خواست با توجه به اهمیت این دعا و مضامین مهم آن، پیش از فرا رسیدن روز عرفه در تشریح و تببین معارف بلند این دعا، کوشا باشند.

 

ارسال نظر