روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۷۶۲

   همکاری‌های تهران- باکو دوستانه و رو به گسترش است-پاد|

رییس جمهور روابط ایران و جمهوری آذربایجان را دوستانه، برادرانه و رو به گسترش دانست و بر ضرورت تلاش مسوولان دو کشور در راستای توسعه مناسبات و همکاری‌های همه جانبه تهران - باکو تاکید کرد. روحانی دیروز در تماس تلفنی «الهام علی‌اف»اظهار کرد: جمهوری آذربایجان همواره کشور دوست و برادر ایران بوده و مطمئنا این دوستی و برادری میان دوملت بیش از پیش گسترش خواهد یافت. «الهام علی اف» نیز در این تماس تلفنی گفت: روابط و همکاری‌های ایران و جمهوری آذربایجان روبه توسعه و گسترش است و این ثمره تلاش، اهتمام و روابط مستمر و صمیمانه مسوولان در تهران و باکو است.

   اجلاس سه‌جانبه سران ایران، روسیه و آذربایجان به زمان مناسب موکول شد-ایسنا|

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور گفت: اجلاس سران ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در زمان مناسب‌تری برگزار خواهد شد. پرویز اسماعیلی با اعلام این خبر، افزود: اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و آذربایجان که قرار بود روز در بندر سوچی روسیه برگزار شود، به دلایل فنی و با توافق سه کشور به تعویق افتاد. گفت وگو درباره توسعه همکاری‌های مشترک سه کشور در حوزه‌های

 مختلف اقتصادی و همچنین ارتباطات منطقه ای از جمله اهداف این نشست‌های سه‌جانبه است.

   نیروی دریایی سپاه مسوول امنیت تنگه هرمز است-سپاه نیوز|

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه مسوول امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس بوده و هیچ نیازی به غریبه‌ها نیست. دریادار پاسدار علی رضا تنگسیری با تاکید بر اینکه امنیت خلیج فارس از موارد مهم برای ایران است اظهار داشت:  عبور و مرور دریایی بین‌المللی باید همچنان بین‌المللی باقی بماند. فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: ایران چندین دهه است که امنیت تنگه هرمز را تامین کرده و حضور کشورهایی خارج از منطقه باعث مختل شدن امنیت این تنگه شده است. دریادار تنگسیری ادامه داد : امریکا و انگلیس در حال برنامه‌ریزی برای حضور رژیم صهیونیستی در خلیج فارس هستند و ما درباره هرگونه حضور غیر قانونی به ویژه رژیم صهیونیستی در خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار می‌دهیم.

    

   کرامت در برابر تحریم با مقاومت   محقق می شود- روابط عمومی واجا|

وزیر اطلاعات معتقد است: مسیر عزت و کرامت مقابل تحریم ابرقدرت‌ها با مقاومت، تقوا و مجاهدت مردم و مسوولان در راه کاهش اثرات تحریم محقق می شود. سید محمود علوی دیروز در شورای اداری سمنان، صبر و پایداری و مقاومت در کنار تقوا را راهبرد کارآمد نظام مقابل تحریم‌ها دانست و گفت : خداوند در قرآن موفقیت و پیروزی ملت‌های مسلمان را تضمین کرده است و سختی و دشواری‌ها را به عنوان نردبان رشد و تعالی نگاه کنیم. وی با تاکید بر برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی، حمایت از فعالان اقتصادی و رونق تولیدات صنعتی را از نقاط قوت این استان برشمرد و گفت: خطوط تولید متکی به مواد اولیه و تجهیزات داخلی راه توسعه بازار اشتغال و بی اثر کردن تحریم‌ها است.

   جبل الطارق به دنبال کاهش مسائل با ایران است-ایرنا|

خبرگزاری‌های بین المللی دیروز به نقل از سخنگوی دولت جبل‌الطارق نوشتند که این منطقه تحت قیمومیت انگلیس بدنبال کاهش مسائل رخ داده با ایران پس از توقیف نفتکش «گریس ۱» است. در همین حال برخی رسانه‌های دیگر به نقل از مقامات جبل الطارق نوشتند که توقیف نفتکش گریس 1حامل نفت ایران عصر روز سه شنبه پایان می یابد.  جلیل اسلامی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از علاقه‌مندی انگلیس برای آزادسازی کشتی توقیف شده نفتی ایران خبر داد و گفت: اسنادی بین دو کشور مبادله شده که در رفع توقیف این کشتی کمک می‌کند. وی افزود: انگلیس علاقه مندی خود برای حل این مشکل را نشان داده و اسنادی که برای حل این موضوع کمک کننده باشد مبادله شده است.

   مقامات هند ترتیبی اتخاذ کنند تا زندگی مردم به حالت عادی بازگردد-مهر|

سخنگوی وزارت خارجه ضمن ابراز نگرانی از شرایط امنیتی حاکم بر مناطق مختلف کشمیر، گفت: مقامات هند ترتیباتی اتخاذ کنند تا مردم از کلیه حقوق طبیعی خود بهره‌مند شوند. سید عباس موسوی با توجه به اخبار منتشر شده درباره شرایط امنیتی حاکم بر مناطق مختلف کشمیر از شرایط سخت امنیتی که برای شهروندان عادی پیش آمده و نیز محدودیت مسلمانان منطقه برای اعمال دینی خود، اظهار نگرانی کرد و از مقامات هند خواست، ترتیباتی اتخاذ کنند تا هرچه زودتر زندگی مردم به حالت عادی در آمده و بتوانند از کلیه حقوق طبیعی و شناخته شده خود بهره‌مند شوند.

   به انتخابات نگاه حزبی و جناحی نداریم-ایسنا|

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: هراندازه رقابت در انتخابات بیشتر باشد، مشارکت نیز افزایش خواهد داشت. عرف در دیدار با نماینده ولی فقیه استان خراسان شمالی    اضافه کرد: دشمنان انقلاب اعتماد عمومی از نظام را با میزان مشارکت مردمی در انتخابات ارزیابی می کنند و باید بستر مناسبی برای حضور مردم در انتخابات فراهم شود. وی ادامه داد: چهار رکن در انتخابات باید وجود داشته باشد که مشارکت،  امنیت،  سلامت و رقابت ارکان این انتخابات است.

 

ارسال نظر