روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۳۲۶

  ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج) به یک شبکه تخلفات ارزی؛ وزارت اطلاعات|

وزیر اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان هرمزگان یک شبکه تخلفات ارزی را شناسایی و به دام انداختند. سید محمود علوی وزیر اطلاعات اعلام کرد: متخلفین طی سال‌های ۱۳۹۵ الی ۱۳۹۷ اقدام به ثبت یا اجاره تعدادی شرکت تجاری صوری کرده و پس از پرداخت میلیون‌ها تومان رشوه توانسته‌اند اقدام به ثبت سفارش واردات کالا‌های اساسی و دریافت بیش از ۲۵۰ میلیون دلار ارز دولتی از بانک‌های مختلف نمایند. این شبکه بخش ناچیزی از ارز دریافتی را به واردات اختصاص داده و با مصرف مابقی آن در مجاری غیرقانونی، چند صد میلیارد تومان مال نامشروع به دست آورده‌اند. علوی اظهار کرد: عناصر اصلی شبکه با دریافت وکالت از برخی کارمندان از نام و حساب‌های بانکی آنان برای پوشش فعالیت‌های مجرمانه خود سوءاستفاده نموده و قصد فرار از پرداخت مالیات‌های کلان حاصل از فعالیت‌ها را نیز داشتند.  وی افزود: یکی از سران شبکه که مدتی متواری و درصدد خروج غیرقانونی از کشور بود، دستگیر و همراه با سایر اعضاء تحویل مراجع قضایی شدند.

  حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال ملاک ورود به انتخابات مجلس است؛ مهر|

مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت، حداقل سن داوطلبان حضور در انتخابات ۳۰ و حداکثر سن برای آنان ۷۵ سال تمام است که ملاک محاسبه آن صرفا تاریخ تولد اولیه ثبت شده در شناسنامه رسمی است. سید اسماعیل موسوی اعلام کرد: طبق برنامه زمان‌بندی برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ثبت نام از داوطلبان حضور در انتخابات از تاریخ دهم آذر ماه لغایت شانزدهم به مدت هفت روز به عمل خواهد آمد و با توجه به ماده ۲۸ قانون انتخابات که اشاره به شرایط انتخاب شوندگان دارد؛ داوطلبان باید هنگام ثبت نام در محدوده سنی ۳۰ سال تمام تا ۷۵ سال تمام قرار داشته باشند. وی ادامه داد: بر اساس تبصره ۴ این ماده قانونی که در سال ۹۵ مورد اصلاح و الحاق قرار گرفته است، ملاک محاسبه سن اشخاص برای ثبت نام در انتخابات بر اساس تاریخ تولد اولیه ثبت شده در شناسنامه رسمی است و تغییرات بعدی توسط دستگاه‌های ذیربط به استثنای محاکم قضایی ملاک عمل نخواهد بود. مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: هم چون ادوار گذشته، دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن به عنوان حداقل مدرک تحصیلی برای ثبت نام از داوطلبان مورد نیاز است که هر دوره نمایندگی مجلس، معادل یک مقطع تحصیلی بالاتر صرفا جهت شرکت در انتخابات محسوب می‌شود.

  رضوی راهی زندان شد؛ باشگاه خبرنگاران|

نماینده دادستان گفت: حکم هادی رضوی دوشنبه شب گذشته اجرا و وی بازداشت و به زندان منتقل شد. رسول قهرمانی افزود: در شرایطی که کشور با نرخ بالای بیکاری، تعطیلی کارخانه‌ها و دیگر مشکلات مواجه است برخی اشخاص فرصت طلب مثل رضوی موفق شده‌اند بدون رعایت بهداشت اعتباری این مبلغ را از بانک‌ها به یغما ببرند و نظر به علم متهم به شرایط کشور و اعمال تحریم‌ها و مشکلات موجود، علم وی به موثر بودن اقدامات او علیه نظام محرز است.

  دستور رییس‌جمهور در حذف مهر از گذرنامه اتباع خارجی اجرایی شد؛ پاد|

سخنگوی وزارت کشور گفت: موضوع عدم درج مهر ورود و خروج در گذرنامه اتباع خارجی توسط کارویژه مرز شورای امنیت کشور عملیاتی شد. سید سلمان سامانی با اشاره به دستور اخیر رییس‌جمهور مبنی بر عدم درج مهر ورود و خروج روی گذرنامه اتباع خارجی اظهار کرد: موضوع عدم درج مهر ورود و خروج در گذرنامه اتباع خارجی توسط کارویژه مرز شورای امنیت کشور عملیاتی شد. او تأکید کرد: با بررسی و پیگیری‌های صورت گرفته و هماهنگی با پلیس مهاجرت و گذرنامه و سایر دستگاه‌های ذیصلاح، این امر در تمامی مرز‌های مجاز زمینی، دریایی و هوایی کشور اجرایی شده است..

   ظریف و سلیمانی پشتیبان هم هستند؛ تعادل|

مشاور رییس‌جمهور در پیامی نوشت: اگر خواستار مبارزه‌اید با سردار سلیمانی طرف هستید؛ ظریف هم پشتیبان اوست. «حسام الدین آشنا»، در توییتر خود نوشت: اگر خواستار مصالحه‌اید با دکتر ظریف طرف هستید؛ سردار سلیمانی هم پشتیبان اوست. اگر خواستار مبارزه‌اید با سردار سلیمانی طرف هستید؛ ظریف هم پشتیبان اوست. می‌دانید چرا؟چونی ملت ایران فقط یک رهبر، یک رییس‌جمهور و یک ستاد کل نیروهای مسلح دارد. در ایران از تیم ب خبری نیست. خیالتان راحت.

   قوه قضاییه حامی خبرنگاران، گزارشگران

 و رسانه‌های ضد فساد است

مدیرکل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه در آستانه روز خبرنگار، این روز را به خبرنگاران؛ طلایه داران عرصه اطلاع‌رسانی تبریک گفت و تصریح کرد: خبرنگاران در خط مقدم جبهه روشنگری و مبارزه با فساد قرار دارند و امیدواریم با تلاش خویش، دین خود را به انقلاب اسلامی، کشور و مردم ادا نمایند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه محمد رضا شهریاری مدیرکل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، در پیامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و شهدای رسانه، با قدردانی از زحمات همه خبرنگاران، مدیران مسوول و سردبیران خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری-تحلیلی به ویژه خبرنگارانی که اخبار عدلیه را بصورت شبانه روزی پوشش می‌دهند، فرار رسیدن روز خبرنگار را به آنان تبریک گفت و نسبت به تعامل اهالی رسانه و دستگاه قضایی در پیشبرد برنامه‌های تحولی و اهداف عدالت گسترانه این دستگاه اظهار امیدواری نمود.

 

 

ارسال نظر