روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۲۳۶

    پیگیری قانون عفاف و حجاب در سازمان بازرسی؛  میزان|

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه بی دقتی و غفلت برخی افراد در رعایت حجاب لزوما به معنای مخالفت این افراد با ارزش های نظام، اسلام و انقلاب نیست، بر لزوم بازنگری دستگاه های مسوول در عمل به وظایف قانونی خود در زمینه حجاب و عفاف تاکید کرد و به سازمان بازرسی کل کشور دستور داد که ضمن نظارت بر عملکرد دستگاه ها در این زمینه، گزارش لازم را ارائه کند. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سیدابراهیم رییسی در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به تصویب سند عفاف و حجاب از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 84 و تعیین وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی، فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضایی در این زمینه یادآور شد: در این سند برای 26 دستگاه وظایفی تعیین شده است. به عنوان مثال، وزارت ارشاد 21 وظیفه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 17 وظیفه، وزارت آموزش پرورش 21 وظیفه و سازمان صداوسیما، وزارت کار، وزارت ارتباطات و ... هر یک وظایف فراوانی را به عهده دارند که کمترین آنها 5 وظیفه است.

  مخالفت برادر ملک سلمان با پیوستن عربستان به ائتلاف علیه ایران؛  ایسنا|

برادر ملک سلمان با بیان اینکه وی مخالف هرگونه جنگ عربستان با ایران است، افزود: اگر محمد بن سلمان خواهان پیوستن به ائتلاف امریکایی- انگلیسی برای مقابله نظامی با ایران باشد با او مخالفت خواهم کرد. به گزارش الخلیج الجدید، احمد بن عبدالعزیز، اعلام کرد که وی مخالف هرگونه جنگ عربستان با ایران است زیرا چنین جنگی برای عربستان فاجعه بار خو اهد بود. احمد بن عبدالعزیز گفت: به جای تبعیت از طرح‌های دونالد ترامپ که منطقه را به جنگ سوق می‌دهند بهتر است اقداماتی در راستای متحد کردن شورای همکاری خلیج (فارس) اتخاذ کنیم.

  ناوشکن دماوند امسال به نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود؛ مهر|

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما امسال الحاق ناوشکن دماوند در ناوگان شمال نیروی دریایی را خواهیم داشت. دریادار حسین خانزادی در حاشیه مراسم افتتاح مسابقات غواصی بین‌المللی نظامی ۲۰۱۹ که در جزیره کیش برگزار شد، افزود: این ناوشکن به‌طور کامل احیا شده و این کار در مدت ۱۸ ماه انجام شده است. تمامی ایراداتی که در نمونه‌های قبلی این ناوشکن وجود داشته در ناوشکن دماوند برطرف شده است. این ناوشکن به سامانه‌های راداری پیشرفته ای مجهز شده که دستیابی به اهداف دور دست را برای آن میسر می‌کند. فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: این ناوشکن به تسلیحات جدیدی مجهز شده و در حال پیش بینی برای تجهیز ناوشکن دماوند به سیلوهای پرتاب عمودی موشک هستیم.

  کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قادر به مقابله نظامی با ایران نیستند؛تسنیم|

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح گفت: امروز هیچ‌یک از کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در یک نبرد زمینی قادر به مقابله با کشور ما نیستند و قدرت موشکی ما نیز نقش بازدارنده برای هرگونه تعدی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارد. سردار مهدی ربانی در مراسم بزرگداشت 22 شهید تیپ فاطمیون شهرستان شهریار ادامه داد: دستاورد بزرگ دیگر عمق تأثیرگذاری ما بر سواحل مدیترانه بود و جبهه ما به‌واسطه تأثیرپذیری کشورهای مسلمان تا مرزهای رژیم صهیونیستی محور مقاومت را باز کرد، امروز حزب‌الله و حماس قدرت بسیاری پیدا کرده‌اند و دیگر نیازی به کمک ما ندارند و حزب‌الله لبنان دسترسی کاملی به تمام نقاط آنها دارد.

  ارز دانشجویی تا ۲ ماه آینده در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد؛   باشگاه خبرنگاران|

وزیر علوم گفت: طبق وعده‌های سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، ارز دانشجویی تا دوماه آینده تأمین خواهد شد. منصور غلامی در نشست همکاری‌های علمی بین‌المللی با حضور سفرای روسیه، اتریش، فرانسه و معاون سفارتخانه‌های آلمان مجارستان و سوییس اظهار کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر دانشگاه‌های ما با انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با کشورهای مختلف و اعزام اعضای هیات علمی دانشجویان برای فرصت‌های مطالعاتی و از طرف دیگر پذیرش اساتید محققین دانشگاه‌های کشورهای دیگر برای حضور در سمینارها و کارهای تحقیقاتی مشترک در بحث توسعه فناوری ورود بسیار خوبی داشتند .

   تحریم ایران، به تمام منطقه آسیب می‌زند؛ فارس|

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به «همکاری‌های سازنده با ایران» در موضوع سوریه تاکید کرد: احیای تحریم‌های امریکا علیه ایران به تمام منطقه آسیب می‌زند. «مولود چاووش‌اوغلو» گفت: تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران در حال آسیب زدن به تمام منطقه خاورمیانه است. به نوشته «اسپوتنیک» چاووش‌اوغلو در سخنرانی سالانه در جمع سفرای ترکیه، با انتقاد از تحریم‌ امریکا علیه ایران، تاکید کرد: اعمال مجدد این تحریم‌ها [بعد از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای] باعث آسیب‌دیدن تمام منطقه شده است. وی همچنین درباره تلاش‌های مشترک آنکارا با تهران و مسکو برای یافتن راهکار سیاسی جهت پایان دادن به بحران سوریه توضیح داد: «از طریق همکاری با ایران و روسیه در مذاکرات آستانه و سوچی، تلاش می‌کنیم تا ثبات مجددا در منطقه حاکم شود».

 

ارسال نظر