روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۰۵۶

  انتصاب عضو صاحب‌نظر اقتصادی در شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 ؛پاد|

رییس‌جمهور در حکمی عباس عرب‌مازار را به عنوان «عضو صاحب‌نظر اقتصادی در شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی» منصوب کرد. متن حکم روحانی به این شرح است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ جناب آقای دکتر عباس عرب مازار؛ در اجرای بند 17 ماده 41 قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های کلی اصل چهل و چهار قانون اساسی مصوب 1386.11.8 مجلس شورای اسلامی، نظر به سوابق و تجارب ارزنده جناب عالی و با توجه به پیشنهاد وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی به موجب این حکم به عنوان «عضو صاحب‌نظر اقتصادی در شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی» منصوب می‌شوید. توفیق شما را در انجام شایسته وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت می‌نمایم. حسن روحانی. رییس‌جمهوری اسلامی ایران.»

  گام سوم کاهش تعهدات در چارچوب برجام اجرا می‌شود؛خانه ملت|

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: گام سوم کاهش تعهدات برجامی در شرایط فعلی اجرا خواهد شد و تنها حق جمهوری اسلامی است که درباره اجرا یا عدم اجرای آن تصمیم بگیرد. محمدجواد ظریف اظهار کرد: همه کشورهای عضو کمیسیون مشترک برجام به اجماع رسیده‌اند که امریکا باعث همه تشنج‌ها شده و خواسته‌های ایران از ابتدا مشخص و روشن بوده و انتظاری فراتر از برجام نداشته است. وی افزود: ما گفتیم اگر برجام توسط دیگران به شکل کامل اجرا نشود ما هم به همان شکل ناقص آن را اجرا می‌کنیم و البته همه اقدامات ما در چارچوب برجام بوده است.

  بهترین فرصت برای معرفی یک وزیر زن فراهم شده است؛تعادل|

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: با توجه به فضای کنونی ایران، بهترین فرصت برای معرفی یک وزیر زن برای این مسوولیت است. در حالی که تکلیف وزارت آموزش و پرورش هنوز از سوی رییس‌جمهور مشخص نشده است، آذر منصوری در توییتر خود نوشت: فارغ از ارزش‌گذاری روی گزینه‌هایی که تاکنون برای وزارت آموزش و‌ پرورش مطرح شده است، با توجه به فضای کنونی ایران، بهترین فرصت برای معرفی یک وزیر زن برای این مسوولیت است. حاضرم با همه مخالفان وزارت زنان چه به دلایل سیاسی و‌ چه عقیدتی به گفت‌وگو بنشینم.»

  کسانی که دم از انقلابی‌گری می‌زنند دست از حمله به ظریف بردارند؛تعادل|

نماینده مردم تهران در مجلس با محکوم کردن تحریم وزیر امور خارجه کشورمان از سوی امریکا گفت: امیدوارم کسانی که دم از انقلابی‌گری می‌زنند قبول کرده باشند که آقای ظریف انقلابی‌تر از آنهاست و دست از حمله به ایشان بردارند. علی مطهری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «تحریم آقای ظریف، وزیر خارجه کشورمان توسط امریکا بیش از هر چیز نشانه ضعف منطق امریکا و هراس دولت این کشور از بیان منطق ایران در دنیاست. در تقابل فعلی ایران و امریکا هر عقل سلیمی وقتی منطق دو طرف را می‌شنود حق را به ایران می‌دهد و اگر کشورهایی با امریکا همراهی می‌کنند از روی ترس است.»

  تأمین ۱۰۰ هزار واحدمسکونی در مدت 3 سال؛مهر|

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تلاش می‌کنیم در مدت ۳ سال پروژه تأمین ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را با مشارکت وزارت راه و شهرسازی به نتیجه برسانیم. امیر حاتمی در نشست هماهنگی ساخت و تأمین ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تأکید کرد: در ساخت مسکن باید با گذر از روش‌های سنتی و با استفاده از ظرفیت‌های گوناگون مالی، مشارکت بخش خصوصی و بهره‌گیری از زمین‌های نیروهای مسلح، ساخت و تأمین مسکن مورد نیاز نیروهای مسلح را به شیوه صنعتی جلو ببریم. امیر حاتمی با تأکید بر برنامه‌ریزی اصولی ساخت محله، سرمایه‌گذاری در صندوق یکم به عنوان بخشی از منبع تأمین مالی، سرمایه‌گذاری برای خرید ۴۷ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور، مشارکت در ساخت و تأمین مسکن در ۲۱ استان، احصاء زمین‌های نیروهای مسلح و اقدام برای تغییر کاربری و دریافت منابع مالی از بانک‌ها را از شورای راهبری وزارت دفاع مطالبه کرد.

  شروع مذاکرات با خانواده مرحوم

«میترا استاد» برای اخذ رضایت؛ ایسنا|

وکیل مدافع محمدعلی نجفی از شروع مذاکرات با خانواده مرحوم میترا استاد برای اخذ رضایت خبر داد. حمید گودرزی در این باره گفت: به دنبال تقاضای خانواده دکتر نجفی و تلاش تعدادی از معتمدین طرفین برای تشکیل جلسات مذاکره به منظور صلح و سازش، سرانجام مورد موافقت خانواده محترم داغدیده قرار گرفت و به عنوان وکیل مدافع نجفی موفق شدم دیدارهایی برای تشفی خاطر بازماندگان و حل و فصل موضوع برگزار کنم. وی افزود: در این نشست‌ها با پدر و مادر داغدار مرحومه و همچنین مسعود استاد به عنوان نماینده تام‌الاختیار اولیای دم بحث و گفت‌وگوهایی را آغاز کردیم که می‌تواند در حل مسالمت آمیز پرونده راهگشا باشد. وی یادآور شد: هنوز مذاکرات به اعلام گذشت قطعی از سوی خانواده مرحوم استاد منتهی نشده است.

 

 

ارسال نظر