روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۸۷۹

   موضع رهبر انقلاب درباره جنایت اخیر رژیم آل خلیفه در بحرین

در پی شهادت دو تن از جوانان بحرینی توسط رژیم آل‌خلیفه بحرین، حساب توئیتر عربی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی، موضعی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در واکنش به این جنایت را منتشر کرد. رهبر انقلاب درباره این حادثه فرمودند: «ظلم‌ و زور پایدار نخواهد ماند و تصمیم‌ و اراده‌ ملت‌های‌ عدالت‌ طلب‌ سرانجام‌ پیروز خواهد شد.» رژیم آل خلیفه در ادامه سرکوب معترضان خود، روز شنبه هفته جاری دو تن از جوانان بحرینی به نام‌های احمد الملالی ۲۴ ساله و علی العرب ۲۵ ساله را پس از شکنجه، اعدام کرد.

   ارسال لایحه ساماندهی صندوق‌های قرض‌الحسنه به مجلس ؛پاد|

لایحه اصلاح ماده (۱۴) قانون برنامه ششم توسعه درخصوص ساماندهی نحوه فعالیت صندوق‌های قرض‌الحسنه، پس از تصویب در هیات دولت، از سوی رییس‌جمهوری برای طی مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد. مطابق این تصمیم، صندوق‌های قرض‌الحسنه تک‌شعبه‌ای با جذب منابع سالانه تا ۳۰ میلیارد ریال و نیز صندوق‌های قرض‌الحسنه زیرنظر سازمان اقتصاد اسلامی در تمامی مراحل تأسیس، اعطای مجوز، نظارت بر فعالیت، تغییرات ثبتی، بازسازی، ادغام، انحلال و تصفیه، مشمول نظارت و اخذ مجوز از بانک مرکزی هستند. بر همین اساس، این اقدام به منظور رفع مغایرت موجود میان قوانین احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور و برنامه ششم توسعه صورت گرفت.

   ابراهیم امینی سرپرست حزب اعتماد ملی استان تهران شد؛تعادل|

 ابراهیم امینی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با حکم الیاس حضرتی، قائم‌مقام این حزب، به عنوان سرپرست حزب اعتماد ملی استان تهران منصوب شد. در حکم حضرتی خطاب به امینی آمده است:

«برادر عزیز و بزرگوارم، جناب آقای دکتر ابراهیم امینی

با سلام و عرض ادب

احتراما با عنایت به تجارب و سوابق درخشان حضرتعالی و همچنین علاقه و اعتماد مردم و فعالان سیاسی به‌ویژه اعضای محترم و فعال حزب اعتماد ملی در استان تهران به جنابعالی، بدین وسیله شما را به عنوان سرپرست حزب اعتماد ملی استان تهران منصوب می‌کنم و توفیقات روزافزون شما را از ایزد متعال خواستارم. امیدوارم در سازماندهی و توسعه حزب در استان تهران و همچنین استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، خاصه با بهره‌گیری از همکاری و همراهی فعالان سیاسی این استان، بتوانید هر چه زودتر نمونه و الگویی از یک فعالیت حزبی منسجم و تشکیلاتی را در عرصه سیاسی اجتماعی کشور به نمایش بگذارید. قطعا در انجام این ماموریت مهم، اینجانب به اتفاق تمام کادرهای اصیل حزب در کنار شما خواهیم بود. ان‌شاءالله بتوانیم در این شرایط حساس، کمک‌حال کشور و انقلاب و نظام اسلامی‌مان باشیم.

برادر و یار همیشگی شما

الیاس حضرتی، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی»

   مالدیو: خواهان احیای روابط خود با ایران هستیم؛ایلنا|

مالدیو اعلام کرد که خواهان احیای روابط خود با ایران است. به گزارش آواس، «عبدالله شهید» وزیر خارجه مالدیو، درباره روابط کشورش و ایران گفت: ما به دنبال آن هستیم تا روابط خود و کشورهای دیگر مانند ایران را احیا و تقویت کنیم. وی افزود: ما برای این هدف مذاکراتی با کشورهای مختلف داشته‌ایم.تلاش ما برای تقویت دوباره روابط خود با ایران ادامه دارد. وزیر خارجه مالدیو تاکید کرد: ما خواهان احیای روابط دیپلماتیک با ایران هستیم. الان امکان آن وجود ندارد که من تاریخ دقیقی برای از‌سر‌گیری روابط خود با ایران اعلام کنم.

   دعوت سوریه از شرکت‌های ایرانی برای بازسازی این کشور؛ تسنیم|

سفیر سوریه در تهران با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران و سوریه گفت: این مساله فرصت همکاری بیشتری برای ایران و سوریه فراهم کرده و با توجه به زمینه‌های فراوان سرمایه‌گذاری در سوریه شرکت‌های ایرانی می‌توانند از این فرصت‌ها بهره‌مند شوند. عدنان حسن محمود در دیدار با مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی از برگزاری شصت و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی این کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و از شرکت‌های ایرانی برای حضور در این نمایشگاه به‌منظور سرمایه‌گذاری در روند بازسازی سوریه دعوت به‌عمل آورد. وی همچنین اعلام کرد: تسهیلات ویژه‌ای برای حضور شرکت‌های ایرانی در سوریه در نظر گرفته شده است. حسن محمود به تحریم‌های ظالمانه اعمالی علیه ایران و سوریه اشاره کرد و افزود: این مساله فرصت همکاری بیشتری برای ایران و سوریه فراهم کرده و با توجه به زمینه‌های فراوان سرمایه‌گذاری در سوریه، شرکت‌های ایرانی می‌توانند از این فرصت‌ها بهره‌مند شوند.

   سوئد خواستار پیوستن به اینستکس است؛ایرنا|

سفیر سوئد در روسیه اعلام کرد که کشورش خواستار پیوستن به ساز و کار اقدام مالی اروپا با ایران (اینستکس) است. پیتر اریکسون دیروز به ریانووستی گفت: سوئد می‌خواهد به تجارت با ایران ادامه دهد و به همین خاطر قصد پیوستن به اینستکس را داریم. سفیر سوئد در روسیه گفت: در سال نخست پس از امضای برجام، سوئد تجارت خوبی با ایران داشت و استکهلم امیدوار است وضعیت بهبود یابد. سفیر سوئد در ادامه مصاحبه تصریح کرد: روسیه با سیاست امریکا در برابر برجام و خروج از این توافق بین‌المللی موافق نیست.

 

ارسال نظر