روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۴۶۶

    دلتنگ صراحت و خلوص ابوذرها هستیم؛ مهر|

دبیر شورای عالی امنیت ملی در سالگرد شهادت جانشین لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) نوشت: دلتنگ صراحت و خلوص ابوذرها هستیم. شمخانی در این متن نوشته است: «آهنگ صدای رسا و بی‌پرده‌اش، صراحت و خلوص ابوذر را در جانمان جاری می‌کرد. این روزها جای رفقای ناب و همراه که تا پای جان در کنارت باشند و چشم در چشم و یکدل جلویت در بیایند و نظر مخالفشان را بگویند چقدر خالیست. اگر بودند و چون ایام یک‌رنگی و صداقت، با هم بودیم، دنیایمان چقدر باصفاتر بود، چقدر به حق نزدیک‌تر بودیم و چقدر دل‌هامان گرم‌تر و مطمئن‌تر. در معرکه گله‌گذاری‌ها و دلخوری‌ها و تسویه حساب‌هایی که همه بوی دنیا می‌دهد، نبودنشان بیش از همیشه، داغ بر دل‌هامان می‌گذارد.»

    ترامپ وارد جنگ شود انتخابات را باخته است؛ایرنا|

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه ترامپ وارد جنگ شود انتخابات را باخته است، گفت: باید در برابر فشارهای اقتصادی دشمن با تدبیر مناسب راه‌حل پیدا کنیم. اکبر ترکان با اشاره به سیاست‌های ترامپ علیه ایران و مدیریت رفتار و شیوه مواجهه با وی، اظهار داشت: ترامپ وارد جنگ شود انتخابات را باخته است بنابراین ورود به جنگ به معنای واگذار کردن صحنه انتخابات است. ترکان درباره مخالفت‌های برخی گروه‌ها و اشخاص با برجام بدون در نظر گرفتن منافع ملی، گفت: با وجود آنکه امریکا از برجام خارج شده، برجام هنوز هم توافق خوب و در جهت منافع کشور است که باید آن را حفظ و با آن کار کنیم.

    تهدید نظامی علیه ایران دیگر کارایی ندارد؛سپاه نیوز|

مسوول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله(عج) با بیان اینکه جنس تهدیدات تغییر کرده است، گفت: در گام اول انقلاب تهدیدهای دفاعی و امنیتی بود اما امروز این تهدیدها دیگر کارایی ندارند. سرلشکر محمدعلی جعفری در گردهمایی مسوولان و اعضای مراکز استانی سازمان فضای مجازی سراج، بابیان اینکه در دهه پنجم انقلاب اسلامی جنس تهدیدها متفاوت از دهه‌های قبل است، گفت: اگر در گام اول انقلاب صرفاً با تهدیدهای دفاعی و امنیتی‌ها مواجه بودیم، در آغاز گام دوم این تهدیدها دیگر کارآیی ندارند زیرا دشمن می‌داند که اگر دست به غلطی زند، بی‌آبرو می‌شود. پاسخ تهدید نرم را جوانان مومن و متعهد باید بدهند باید برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف تلاش کرد و بستر‌سازی برای این حضور خیلی سخت‌تر است.

    گزینه‌های مختلف در مورد گام سوم بررسی شده است؛برنا|

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: گزینه‌های مختلف در مورد گام سوم بررسی شده ولی اینکه به کدام گزینه روی بیاوریم مستلزم تشکیل جلسات و گفت‌وگو است. «بهروز کمالوندی» درباره اظهارات یکی از مقامات کشورمان در این باره که غنی‌سازی 20 درصد در گام سوم منتفی است، گفت: می‌گویند «چو فردا شود، فکر فردا کنیم». ما فعلا به فکر امروز هستیم. امروز غنی‌سازی را با درصد بالاتر شروع کرده‌ایم و تا 60 روز دیگر گام‌ها مشخص است. وی افزود: در مورد گام سوم تصمیم‌گیری به موقع خودش اتخاذ اعلام خواهد شد. الان تصمیم نهایی گرفته نشده است. گزینه‌های مختلف بررسی شده ولی اینکه به کدام گزینه روی بیاوریم مستلزم تشکیل جلسات و گفت‌وگو است.

    جلسه ویژه برای بررسی طرح‌های مقابله با تحریم‌های امریکا؛تسنیم|

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از بررسی طرح‌های مقابله با تحریم‌های امریکا در جلسه ویژه این کمیسیون خبر داد. سیدحسین نقوی‌حسینی از حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در این کمیسیون خبر داد و گفت: قرار است وزیر در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت توسعه حوزه دفاعی کشور و همچنین دستاورد‌های ایران در حوزه دفاعی به اعضای کمیسیون امنیت ملی ارایه دهد.

    کشف و ضبط بزرگ‌ترین باند قاچاق اسلحه توسط وزارت اطلاعات؛تسنیم|

با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) بزرگ‌ترین باند قاچاق اسلحه توسط سربازان گمنام آقا امام زمان(عج) گلستان کشف و ضبط شد. با عملیات شبانه‌روزی و اشرافیت اطلاعاتی و امنیتی چندهفته‌ای، بزرگ‌ترین باند قاچاق سلاح‌های ممنوعه از هم پاشید. در این عملیات سربازان گمنام امام زمان(عج) ١٩١ قبضه سلاح غیرمجاز کشف شد و در همین زمینه ٤ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

    حمایت سخنگوی دولت ازلایحه اصلاح قانون تابعیت ؛تعادل|

سخنگوی دولت از مطرح شدن مجدد لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان ناشی از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی خبر داد. علی ربیعی سخنگوی دولت در توئیتی نوشت: این هفته درصحن علنی، لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان ناشی از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مجددا مطرح است. وی در این باره اضافه کرد: این امری انسانی و اخلاقی واتفاقا مقوم امنیت ملی است.نباید به بهانه‌های امنیتی عده‌ای را از حق‌شان باز داشت‌ امیدوارم نهادهای مدنی بیشتربه این امر بپردازند‌.

 

ارسال نظر