تمایل کره‌ای‌ها برای ادامه روابط تجاری با ایران

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۳۸۶

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم از سفر گروهی از اعضای این کمیسیون به کره جنوبی و دیدار و بحث با رییس مجلس و نمایندگان مجلس کره جنوبی در خصوصی چگونگی غلبه بر تحریم‌ها و حفظ روابط بین دو کشور خبر داد.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تشدید تحریم‌ها و شرایط کنونی کشور بیان کرد: در شرایط امروز ما نیاز داریم که با استفاده از ظرفیت پارلمانی از طریق نمایندگان مردم سطح نگرانی مردم و فشارهایی که به آنها وارد شده را به سایر کشورها منعکس کنیم که این عمل در راستای منافع ملی است.

وی در ادامه تاکید کرد: در سفراخیر دیداری با رییس کمیسیون انرژی و تجارت و رییس پارلمان کره جنوبی داشتیم. در ادامه نیز جلساتی با چندین شرکت خصوصی داشتیم. شرکت‌ها علاقه‌مند هستند که همکاری‌هایی که تاکنون با ایران داشتند ادامه پیدا کند.

وی افزود: پیش از تحریم‌ها نزدیک به دو هزار شرکت کره‌ای در بازار ایران همکاری داشتند و بعد از خروج ترامپ از برجام این مشارکت به‌شدت کاهش پیدا کرده است..

وی در پایان گفت: در خصوص چگونگی غلبه بر تحریم‌ها در جلساتی که برگزار شد بحث شد. کره جنوبی نیز در شرایط فعلی اولویت‌هایی دارد و آنها علاقه‌مند هستند تا مانعی که بر سر راه روابط دو کشور ایجاد شده زودتر برطرف شود تا بتوانند با ایران همکاری داشته باشند. کره‌ای‌ها نگاه مثبتی به ایران دارند و علاقه‌مند به همکاری بلندمدت با ایران هم در حوزه خرید نفت و گاز و هم در حوزه تجارت و فعالیت‌های اقتصادی هستند.

 

ارسال نظر