روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۳۰۷

  برداشته شدن تحریم‌ها مهم‌ترین گام حل بحران کنونی است؛  مهر|

رییس سازمان انرژی اتمی ایران حل و فصل بحران کنونی را مستلزم برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران دانست.

علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با روزنامه فیگارو اظهار داشت: مساله کنونی این است که آیا راهی برای گذر از بحران حاضر وجود دارد یا خیر.

وی دو اصل را به عنوان موارد اصلی مورد نظر ایران مطرح کرد: رد مذاکرات مستقیم تحت فشار با امریکا و کنار گذاشتن این ادعا که ایران در تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است. آنچه برای دستیابی به یک راه‌حل باید در نظر داشت برداشته شدن همه تحریم‌ها علیه ایران است تا ایران نیز دو گام صورت گرفته را به عقب بازگرداند.

وی در خاتمه گفت: ادامه شرایط فاجعه‌آمیز کنونی پیامدهای بسیار جدی به دنبال خواهد داشت که به اتخاذ رویکرد منفی خواهد انجامید.

  دادگاه شهردار اسبق تهران شنبه برگزار می‌شود؛  باشگاه خبرنگاران|

دادگاه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد همسر دوم شهردار اسبق تهران روز شنبه (۲۲ تیر) به ریاست قاصی کشکولی برگزار می‌شود.

پرونده قتل میترا استاد همسر دوم شهردار اسبق تهران صبح روز شنبه ۲۲ تیرماه به صورت علنی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاصی کشکولی برگزار می‌شود.

شهردار اسبق تهران صبح روز سه‌شنبه

۷ خردادماه با شلیک پنج گلوله همسر دوم خود را به قتل رساند.نجفی انگیزه خود برای قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

 انتخابات مجلس بر اساس اصلاحیه خرداد ماه ۹۵ برگزار می‌شود؛ ایرنا|

قائم‌مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها با بیان اینکه آخرین اصلاحیه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مربوط به خردادماه ۹۵ است، گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی بر اساس اصلاحیه خرداد ماه ۹۵ برگزار می‌شود.

سید‌سلمان سامانی دیروز در همایش فرمانداران سراسر کشور اظهار داشت: در اصلاحیه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی مفاد از جمله شرایط تبلیغات انتخابات و میزان حد نصاب آرا و… تغییر یافته است که نقش فرمانداران در اجرای مفاد این قانون بسیار مهم است. سامانی از فرمانداران خواست با مطالعه دقیق قانون انتخابات اشراف کامل بر تمام مواد آن داشته باشند.

  کاندیدهای حقوق‌دان شورای نگهبان مشخص شدند؛ فارس|

یک عضو هیات رییسه مجلس دهم از معرفی پنج کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان به مجلس خبر داد.

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی با تاکید بر اینکه «نامه رسمی معرفی کاندیداهای حقوقدان شورای نگهبان هنوز به مجلس ارسال نشده است» اظهار کرد: براساس شنیده‌ها محمد دهقان، علی غلامی، هادی طحان نظیف، صادقی مقدم و یک قاضی عالیرتبه قرار است به عنوان گزینه‌های پیشنهادی برای عضویت در شورای نگهبان به مجلس معرفی شوند.

به گفته این عضو هیات رییسه مجلس، مهلت قانونی فعالیت حقوقدانان شورای نگهبان بیست و ششم تیر ماه به پایان می‌رسد و لذا در همین ایام باید کاندیداهای حقوقدان شورای نگهبان به مجلس معرفی و انتخاب شوند.

  به دنبال توافقی جدی با تهران هستیم؛ ایلنا|

برایان هوک در تازه‌ترین مصاحبه خود بر ضرورت انعقاد توافقی جدید که تایید کنگره را داشته باشد، تاکید کرد.

«برایان هوک» در مصاحبه با شبکه الجزیره مدعی شد: امریکا خواهان آن است که توافقی با ایران منعقد کند تا تایید کنگره را داشته باشد و جایگزین برجام شود.

برایان هوک در ادامه گفت: برخی از مسائل میان ما و اروپا در مورد ایران مورد اختلاف است، اما هیچ کسی از سیاست خارجه

توسعه‌طلبانه ایران حمایت نمی‌کند و ما و اروپا در این مورد کاملا اتفاق‌نظر داریم. هوک افزود: متحد شدن کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌تواند به مقابله موثر با ایران کمک کند.

  ذخیره اورانیوم با غلظت پایین حق ایران است؛خبرآنلاین|

نماینده روسیه در وین معتقد است ذخیره نامحدود اورانیوم با غلظت پایین حق ایران است. میخاییل اولیانوف دیروز در توییتی نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که سطح جدید اورانیوم غنی شده در ایران ۴.۵ درصد است حال آنکه پیش‌تر ۳.۶۷ درصد بود.

وی افزود: این اورانیوم با چنین سطح پایین غلظت هیچ‌وجه مشابهی با سلاح اتمی ندارد.

نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد که اورانیوم با چنین غلظتی را در مقادیر نامحدود هر عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت کنترل بین‌المللی می‌تواند در اختیار داشته باشد.

 

ارسال نظر