روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۱۸

  جزئیات نامه به موگرینی؛  ایسنا|

وزیر امورخارجه کشورمان در نامه خود به مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد در صورت عدم پایبندی دیگر طرف‌ها به تعهدات‌شان در برجام، ایران از سپتامبر مرحله سوم کاهش تعهدات برجامی خود را اجرا می‌کند. به گزارش ایسنا از شبکه دویچه وله، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در نامه خود به فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که روز یک‌شنبه (۱۶ تیرماه) ارسال شد، از عبور ایران از حد تعیین‌شده در برجام مبنی بر غنی‌سازی 3.67 درصدی اورانیوم خبر داده و تاکید کرده است که جمهوری اسلامی در صورتی به تعهدات برجامی خود عمل خواهد کرد که دیگر طرف‌ها، به‌ویژه امریکا نیز به تعهدات خود پایبند باشند و آنها را به اجرا درآورند. دویچه‌وله در ادامه به نقل از خبرگزاری آلمان آورده است که در نامه ظریف به موگرینی نوشته شده، چنانچه امضاءکنندگان برجام ظرف ۶۰ روز به این شرط عمل نکنند، ایران از ماه سپتامبر (حدود دو ماه دیگر) مرحله سوم کاهش تعهدات برجامی خود را به اجرا درخواهد آورد.

  کشف حجاب، جرم مشهود و مستوجب پیگرد است؛  ایرنا|

دادستان کل کشور می‌گوید: افرادی که کشف حجاب می‌کنند یا عامل کشف حجاب هستند جرم مشهود مرتکب شده‌اند و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مطابق آموزه‌های اسلامی و قرآن مکلف به برخورد با آنان است. «محمد جواد منتظری» دیروز در پایان نشست شورای اداری شهرستان ساوه، افزود: حجاب مساله اعتقادی است اما دشمنان با اجیر کردن عده‌ای غافل و صرف هزینه، می‌کوشند که رفتارهای هنجارشکنانه در جامعه ترویج شود و دستگاه قضایی با قاطعیت تمام با متخلفان این حوزه برخورد می‌کند. حجت‌الاسلام منتظری ادامه داد: نظام اسلامی در برابر این ترفندهای دشمن منفعل نیست و کوتاه نمی‌آید.

  طرح‌های کارشناسی شده برای انسداد

در مرزها در راه است؛ مهر|

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: برنامه‌های کارشناسانه‌ای برای انسداد مرزها به ویژه مرزهای شرقی داریم که به رویت سران کشور رسیده است و قرار است به زودی اجرا شود. سردار قاسم رضایی در تشریح برنامه‌های مرزبانی برای حفاظت از مرزهای شرقی اظهار کرد: در سطح ملی طرح‌هایی مطرح شده و البته این طرح‌ها مصوب هم شده است، وزارت کشور به عنوان کار ویژه این طرح‌ها را بررسی و مصوب کرده است. رضایی افزود: ستاد کل نیروهای مسلح، مرکز پژوهش‌های مجلس و کارشناسان مرزبانی، بررسی‌های لازم که حدود هفت ماه طول کشیده است را روی این طرح‌ها انجام داده و در نهایت طرحی آماده شده و این طرح را به رده‌های مختلف کشور از جمله ریاست جمهور ارسال کرده و مورد توجه رییس‌جمهور قرار گرفته است و دستورات مناسبی را به برخی از سازمان‌ها و وزرا به ویژه سازمان برنامه و بودجه برای تحقق این طرح‌ها داده شده است.

  اروپا از اینکه ما به غنی‌سازی ۲۰ درصد برسیم، وحشت دارد؛ ایلنا|

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اروپایی‌ها همیشه از اینکه ما به غنی‌سازی ۲۰ درصد برسیم وحشت داشته و دارند و اصلا برای همین بود که پای میز مذاکره آمدند. محمدجواد جمالی نوبندگانی با بیان اینکه طرفین برجام تصورشان این بود که خویشتن‌داری ما از موضع ضعف است و هنگامی که بر اساس بندهای ۲۶ و ۳۶  تصمیم گرفتیم فکر می‌کردند ما لاف سیاسی می‌زنیم، اظهار داشت: اقدامات جمهوری اسلامی مورد تاکید و تایید همه گروه‌های سیاسی، عقلای قوم، اجزای مختلف حاکمیت، قوای مقننه و مجریه است.

   ظریف: تیم «ب» درس نگرفت اما جهان باید درس بگیرد؛ تعادل|

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری به کارشکنی تیم «ب» در راستای از بین بردن برجام اشاره کرد و تاکید کرد تاریخ ثابت کرده چنین اقداماتی نتیجه عکس دارند.  محمدجواد ظریف، در پیامی توییتری نوشت: «بولتون و نتانیاهو در سال ۲۰۰۵ معاهده پاریس را میان کشورهای E3 و ایران از طریق پافشاری بر غنی‌سازی صفر از سوی ایران، از بین بردند. نتیجه چه شد؟ ایران غنی‌سازی خود را تا سال ۲۰۱۲ به میزان ۱۰۰ برابر افزایش داد. آنها اکنون دونالد ترامپ را با همان توهم فریب داده‌اند تا برجام را از بین ببرد. تیم ب درس نگرفت اما جهان باید درس بگیرد.»

 

 

ارسال نظر