روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۱۵۶

    نامه ظریف به موگرینی ارسال شد؛ایسنا|

نامه محمدجواد ظریف خطاب به فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارسال شد. در این نامه در مورد گام دوم ایران برای کاهش تعهدات برجامی‌اش مطالبی مطرح شده و موارد مربوطه به صورت جزیی بیان شده است. این نامه روز گذشته برای فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارسال شد. سید عباس عراقچی، معاون ظریف روز یک‌شنبه از تهیه نامه ظریف به موگرینی برای اعلام جزییات گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران خبر داده بود.

    ویزای اربعین حذف شد؛روابط عمومی وزارت کشور|

براساس توافق انجام شده میان ایران و عراق، ویزا برای ایام اربعین حذف شد و از این پس زائران تنها با داشتن برگه بیمه نامه می‌توانند از مرز عبور کنند. «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور دیروز با محمد بدر ناصر معاون امنیتی وزیر کشور عراق و هیات همراه وی دیدار کرد. در این نشست توافقی دوجانبه انجام شد که براساس آن صدور ویزا برای ایام اربعین حذف و زائران از امسال می‌توانند با داشتن برگه بیمه نامه از مرز عبور کنند

    با گاندو گنده نمی‌شوید؛تعادل|

مشاور رییس‌جمهوری در حساب کاربری توئیتر خود نسبت به پخش سریال گاندو و به نمایش گذاشتن ضعف قوه مجریه در این مجموعه تلویزیونی واکنش نشان داد. در متن توئیت آشنا آمده است: « ۱. دولت نه اجازه و نه پول دارد که سریال بسازد ۲. صدا و سیما هم پول ندارد سریال بسازد ۳. ولی گویا جای دیگری هست که برای تضعیف دولت هم پول فراوان دارد، هم مجوزها و مشوق‌های لازم را دریافت کرده است و هم می‌تواند صدا و سیما را الزام به پخش کند. ۴. با گاندو، گنده نمی‌شوید.»

    حضور مجدد سفیر انگلیس در وزارت امور خارجه؛ایرنا|

«رابرت مک ایر» سفیر انگلیس در تهران دیروز برای سومین بار در طول یک هفته گذشته در وزارت امور خارجه حضور یافت تا درباره آخرین وضعیت نفتکش حامل نفت ایران که روز پنج‌شنبه از سوی نیروی دریایی ارتش انگلیس به صورت غیرقانونی توقیف شده بود، توضیحاتی ارایه کند. سفیر انگلیس در تهران ابتدا عصر پنج‌شنبه گذشته در اعتراض به توقیف نفتکش حامل نفت ایران توسط رییس اداره سوم غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد و مراتب اعتراض ایران را دریافت کرد. در این دیدار مدارک و مستندات مربوط به این نفتکش و محموله آن‌که حکایت از حرکت کاملاً قانونی نفتکش دارد در اختیار سفیر انگلیس قرار گرفته و تاکید شد که ایران از تمامی ظرفیت‌های سیاسی و قانونی خود برای رهاسازی این کشتی و استیفای حقوق خود استفاده خواهد کرد. مک ایر سفیر انگلیس در هنگام خروج از این وزارتخانه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه علت حضور وی در این وزارتخانه چه بوده است، گفت (Just business): فقط تجارت!

    افزایش سرقت و خشونت به دلیل شوک اقتصادی سال گذشته؛ایرنا|

به گفته معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور ۲ آسیب و جرم عمده سرقت، خشونت و منازعه در سال گذشته به دلیل شوک اقتصادی وارد شده به کشور افزایش یافته و شورای عالی امنیت ملی طرح ملی سرقت و کاهش خشونت را در دستور کار قرار داده است. تقی رستم‌وندی در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کرمان گفت: طرح دفاتر تسهیلگری در محلات حاشیه نشین اگر به خوبی پیگیری شود و بین سه تا پنج سال با جدیت و همکاری همه دستگاه‌ها استمرار یاید، جامع‌ترین طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود زیرا دفاتر تسهیلگری، بهترین ساز و کار برای رفع آسیب‌های اجتماعی هستند.

    تصویب قانون تشکیل منطقه آزاد تجاری ایران و اوراسیا ؛خبرآنلاین|

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری از تصویب قانون موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا خبر داد. «حسینعلی امیری» دیروزضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این موافقتنامه با عضویت ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و فدراسیون روسیه تشکیل می‌شود. معاون پارلمانی رییس‌جمهوری افزود: توسعه تجارت چند جانبه و روابط اقتصادی و تسهیل تجارت کالا میان دولت‌های عضو از جمله کاهش و حذف موانع تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای از اهداف این موافقتنامه است.

    مخالفان، فضای مدیریت دولت نسبت

به برجام را آشفته نسازند؛تعادل|

عضو اصلاح‌طلب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در توئیتی نوشت: مخالفان برجام در کشور، در چنین شرایط حساسی با اظهارات یا واکنش‌های هیجانی فضای مدیریت دولت نسبت به برجام را آشفته نسازند. علیرضا رحیمی دیروز در این توئیت تصریح کرد: با تصمیم اخیر ایران، امریکا و اروپا در موضع انفعال قرار گرفته‌اند. عضو هیات رییسه مجلس بیان کرد: مدیریت این وضعیت برای رسیدن به منافع ایران، نیازمند همدلی و همصدایی در کشور است.

 

ارسال نظر