روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۸۲۰

  اراده جدی تهران، توسعه و تعمیق روابط

با ایروان است؛ پاد|

رییس‌جمهور با تاکید بر ضرورت توسعه رایزنی و همکاری‌های ایران و ارمنستان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی، اظهارداشت: اراده جدی جمهوری اسلامی ایران تقویت روزافزون روابط با ارمنستان به عنوان یک کشور دوست و همسایه است.

روحانی دیروز در دیدار معاون نخست‌وزیر ارمنستان، از انرژی و برق به عنوان یکی از زمینه‌های همکاری بین ایران و ارمنستان و سایر کشورهای منطقه یاد کرد و افزود: می‌توانیم با اجرای سریع‌تر طرح‌ها و پروژه‌های مشترک در زمینه انرژی، برق و حمل و نقل، همکاری‌های دو کشور را ارتقاء دهیم. رییس‌جمهور  تصریح کرد: علاقه‌مندیم منطقه خلیج فارس و دریای عمان به دریای سیاه متصل شود و یکی از راه‌های موجود برای تحقق این هدف، مسیر ایران، ارمنستان و گرجستان است . معاون نخست‌وزیر ارمنستان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم نخست‌وزیر این کشور به دولت و مردم ایران،   گفت: تردید ندارم که در موضوعاتی همچون انرژی و تجارت، اثرات توافق‌های این سفر در کوتاه‌ترین زمان خود را نشان خواهد داد.

  کسی در دولت به اینستکس اروپا امید نبسته است؛ تعادل|

سخنگوی وزارت امور خارجه نوشت: کسی در دولت به اینستکس اروپا امید نبسته اما راهش را هم نبستیم.

سیدعباس موسوی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: کسی در دولت به اینستکس اروپا امید نبسته اما راهش را هم نبستیم؛ نه‌تنها آن را کافی نمی‌دانیم بلکه این سازوکار را مقدمه اجرای تعهدات یازده‌گانه اروپایی‌ها می‌دانیم که تاکنون به آنها عمل نکرده‌اند.

هنوز در برجام هستیم و فعلاً حقوق و مطالبات‌مان را از طریق همین توافق دنبال می‌کنیم.

  تحریم نفتی فرصت مناسب برای توسعه درآمدهای غیرنفتی است؛ خبرآنلاین|

دبیر شورای نگهبان گفت: وجود تحریم‌های فروش نفت، فرصت مناسبی برای مسوولان در راستای توسعه درآمدهای غیرنفتی با تمرکز بر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی است. آیت‌الله احمد جنتی دیروز در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورای نگهبان به وجود بعضی مشکلات اقتصادی در کشور که بخش ناچیزی از آن مربوط به تحریم‌های خارجی و بخش عمده آن نتیجه برخی سوء‌مدیریت‌های داخلی است اشاره و خاطرنشان کرد: مردم و به ویژه قشر آسیب‌پذیر از وجود گرانی و رکود در سختی هستند که باید با همت و جدیت مسوولان این مسائل رفع شود.

  رشد نجومی قیمت‌ها به فقر عمومی منتهی می‌شود؛  برنا|

یکی از نمایندگان مجلس دهم می‌گوید: در شرایط کنونی فقط یک دهک خاصی می‌توانند نیازهای خود را برآورده کنند. سهیلا جلودارزاده، با بیان اینکه، افزایش قیمت‌ها یک دلیل عمده و چندین دلیل فرعی دارد، گفت: «دلیل عمده در این زمینه کاهش ارزش پول است که تا حدودی باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود، اما مساله‌ای که تأثیر بیشتری دارد عدم رعایت حقوق مردم توسط بعضی از فروشندگان است. با توجه به اینکه نظارت پیگیرانه در خصوص کنترل قیمت‌ها نیز وجود ندارد، شاهد افزایش چندبرابری قیمت‌ها هستیم.»  

  زمان نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به قتل میترا استاد مشخص شد؛ باشگاه خبرنگاران|

سخنگوی قوه قضاییه زمان برگزاری نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد را اعلام کرد. غلامحسین اسماعیلی اظهار کرد: اولین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد به صورت علنی روز شنبه ۲۲ تیرماه در دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار می‌شود. گفتنی است؛ هفتم خرداد همسر دوم شهردار پیشین تهران به ضرب دو گلوله در منزل خود واقع در منطقه سعادت‌آباد تهران به قتل رسید .

  ادعای جدید ترامپ درباره کاهش تعهدات برجامی ایران؛ خبرآنلاین|

رییس‌جمهور امریکا در توییت جدید خود مجدداً به کاهش تعهدات برجامی ایران واکنش نشان داد.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا در توییت جدید خود مجدداً به اقدام ایران در خصوص فراتر رفتن از حد ذخیره اورانیوم غنی‌شده و کاهش تعهدات برجامی ایران واکنش نشان داد و آن را نقض توافق هسته‌ای دانست. وی در پیام توییتری خود نوشت: «از مدت‌ها قبل از آنکه من رییس‌جمهور شوم، ایران در حال نقض توافق هسته‌ای ۱۵۰ میلیارد دلاری   با امریکا و دیگران که هیچ پولی پرداخت نکردند، بود و اکنون آنها حد ذخیره (اورانیوم غنی‌شده) خود را نقض کردند. این خوب نیست.»

  قاتل امام‌ جمعه کازرون به قصاص محکوم شد؛  فارس|

قاتل حجت‌الاسلام والمسلمین خرسند امام جمعه شهید کازرون، در دادگاه کیفری ۱ استان فارس به قصاص در محل وقوع جرم محکوم شد. جلسه رسیدگی به پرونده قتل شهید حجت‌الاسلام محمد خرسند با حضور متهم و وکیل‌مدافع او و همچنین اولیای دم و با حضور رییس و مستشاران شعبه اول آغاز و پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان وارد رسیدگی شد. نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس پس از پایان این دادگاه با بیان اینکه قاتل طبق رأی دادگاه به قصاص محکوم شده است، گفت: با توجه به ابلاغ رأی به صورت حضوری در دادگاه، در صورت اعتراض متهم پرونده ظرف مدت قانونی 20 روزه به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد و در صورت تأیید این مرجع عالیرتبه قضایی و استیذان ریاست معظم قوه قضاییه حکم به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

 

ارسال نظر