روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۴۷۹

 ممنوع شدن مکاتبه کاغذی بین مراجع قضایی و سازمان ثبت اسناد؛  میزان|

رییس قوه قضاییه طی بخشنامه‌ای، مکاتبه کاغذی بین مراجع قضایی و سازمان ثبت اسناد را ممنوع کرد.حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رییسی طی بخشنامه‌ای در تاریخ سوم تیرماه ۹۸ به تمام مراجع قضایی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مکاتبه کاغذی بین مراجع قضایی و سازمان ثبت را ممنوع کرد.در این بخشنامه آمده است: «در اجرای مواد ۶۵۱ و ۶۵۲ و تبصره۱ ماده ۶۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ و با توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه جهت تبادل الکترونیک، کلیه مکاتبات بین مراجع قضایی و سازمان ثبت اسناد و املاک از تاریخ ابلاغ بخشنامه کلیه استعلامات، مکاتبات و پاسخ‌ها را به نحو الکترونیک و از طریق شبکه ملی عدالت انجام داده و از مکاتبه به صورت کاغذی خودداری کنند».

 تایید موافقت‌نامه ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا؛تعادل|

سخنگوی شورای نگهبان از تایید موافقت‌نامه ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا خبر داد. عباسعلی کدخدایی در توئیتر نوشت: شورای نگهبان موافقت‌نامه ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تأیید کرد. این موافقت‌نامه با استفاده از دیپلماسی و ظرفیت سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به توسعه اقتصادی و شکست تحریم‌ها کمک قابل توجهی خواهد کرد و سیاست راهبردی نگاه به شرق را تقویت می‌کند.

 باید به اینستکس فرصت داد؛ تعادل|

یکی از نمایندگان مجلس دهم معتقد است اینستکس ساز و کاری است که اثر سیاسی آن برای گذر از دام افراطیون مهم‌تر از گشایش‌های اقتصادی آن است، پس باید به آن فرصت داد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در صفحه توئیتر خود نوشت: باید به اینستکس فرصت داد؛ ساز و کاری که اثر سیاسی آن برای گذر از دام افراطیون مهم‌تر از گشایش‌های اقتصادی آن است.

 تقدیر از شفاف‌سازی حساب‌های قوه قضاییه و اعلان عمومی؛ خانه ملت|

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم ضمن استقبال از سخنان آیت‌الله رییسی در خصوص شفاف‌سازی حساب‌های قوه قضاییه، گفت: توضیحات رییس قوه قضاییه مبنی بر اینکه درآمد و هزینه‌کرد حساب‌های قوه قضاییه در پایان هر سال به اطلاع عموم می‌رسد، رویکرد مثبتی است.علی مطهری عنوان کرد: توضیحات رییس قوه قضاییه مبنی بر اینکه درآمد و هزینه کرد حساب‌های قوه قضاییه در پایان هر سال به اطلاع عموم می‌‎رسد، رویکرد مثبتی است که اخیراً از سوی آقای رییسی عنوان شد.

 سفرم به ایران مورد حمایت فرانسه و عربستان سعودی بود؛ فارس|

نخست‌وزیر ژاپن با بیان اینکه به تلاشش برای کاهش تنش در منطقه را ادامه می‌دهد، گفت، سفر اخیرش به ایران از حمایت برخی مثل رییس‌جمهور فرانسه و ولیعهد سعودی برخوردار بوده است. «آبه شینزو» در حاشیه اجلاس سران «گروه بیست» به خبرنگاران گفت که تلاشش برای «کاهش تنش در منطقه خلیج» فارس را ادامه می‌دهد.نخست‌وزیر ژاپن توضیح داد: «برای کاستن از تنش در خاورمیانه که به سود امنیت و صلح جهان است، تلاش کرده‌ایم. ژاپن روابطی عالی با ایران و همچنین امریکا و اروپا دارد... کار ساده نیست اما نقشی مهم در این موضوع ایفا می‌کنیم.»

 خروج لایحه تامین امنیت زنان از قوه قضاییه بعد از تعطیلات مجلس؛  برنا|

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص آخرین وضعیت «لایحه تامین امنیت زنان» گفت: فکر می‌کنم احتمالا بعد از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس، این لایحه از قوه بیرون بیاید.پروانه سلحشوری گفت: تاجایی که در جریان هستم لایحه منع خشونت یا همان لایحه تامین امنیت زنان مراحل پایانی خود را در قوه قضاییه طی می‌کند. رییس قوه قضاییه قول حمایت داده‌اند و با این لایحه موافق هستند. امید می‌رود که این لایحه به زودی به دولت برگردد.سلحشوری بیان کرد: امیدوارم هرچه زودتر این لایحه به دست مجلس برسد. شروع به کار آقای رییسی در سمت ریاست قوه قضاییه شروع، بسیار خوبی بوده است. این اقدام بسیار تاثیرگذار است که ایشان گامی بردارد که آحاد مردم را در‌بر‌گیرد.

 برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰ نفر از متهمان اقتصادی؛  روابط عمومی قوه قضاییه|

دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰ نفر از متهمان اقتصادی در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار می‌شود.

دادگاه رسیدگی به اتهامات مریم هاشمی فرزند محمد، مدیرعامل شرکت نادین فرتاک پارسیان که حین خروج از کشور دستگیر شد، محمد هاشمی فرزند محمدرضا، علی هاشمی فرزند محمد، مصطفی هاشمی فرزند محمدرضا، محمدرضا هاشمی فرزند محمد، حسن هاشمی فرزند علی‌اکبر، ابوالفضل هاشمی فرزند غلامحسین، محسن ثابت‌قدم راسخ فرزند علیرضا، ابراهیم مختاری فرزند احمد و بهرام شازده احمدی فرزند اکبر به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور به نحو عمده از طریق جذب سپرده در قالب عقد مضاربه منتهی به حیف و میل سپرده‌گذاری و سردستگی گروه مجرمانه و تحصیل مال از طریق نامشروع و پولشویی در روز یک‌شنبه نهم تیرماه سال جاری و با ۲۶۴ نفر شاکی در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر