روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۲:۵۳
کد خبر: ۱۴۶۴۳۱

 تیم بی ‌در حال حرکت به سوی یک نقشه جایگزین است؛ تعادل|

وزیرامور خارجه کشورمان به ادعاهای امریکا درباره حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان واکنش نشان داد و آن را نقشه جایگزین تیم بی‌ برای حاشیه‌سازی‌های جدید علیه ایران قلمداد کرد..محمدجواد ظریف در پیامی که در توییتر منتشر شد، نوشت: «اینکه ایالات متحده فورا و بدون ذره‌ای شواهد عینی یا هر اماره‌ای، به اتهام پراکنی علیه ایران دست می‌زند، تنها این را کاملا آشکار می‌کند که تیم بی‌ در حال حرکت به سوی یک نقشه جایگزین است: خرابکاری در دیپلماسی (از جمله در اقدامات آبه شینزو) و سرپوش گذاشتن بر تروریسم اقتصادی علیه ایران. من چند ماه پیش دقیقا درباره همین سناریو هشدار دادم؛ نه به این دلیل که من یک پیشگو باشم، بلکه به این دلیل که من ذات تیم بی ‌را می‌شناسم.»

 مشکوک بودن حوادث اخیر شوخی نیست نگران‌کننده است؛ ایرنا|

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که اتهام‌زنی امریکا در رابطه با حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان نه تنها شوخی و خنده‌دار نیست بلکه نگران‌کننده و هشدارآمیز است.سید عباس موسوی در واکنش به اتهام‌زنی بی‌اساس وزیر امور خارجه امریکا اظهار داشت: مسوولیت تامین امنیت تنگه هرمز، بر عهده ایران است و نشان دادیم که در سریع‌ترین زمان ممکن به کمک ملوانان کشتی‌های دچار سانحه رفتیم و آنها را نجات دادیم.

وی افزود: ظاهراً برای آقای پمپئو و سایر دولتمردان امریکایی متهم کردن ایران در حادثه مشکوک و تاسف‌بار برای نفتکش‌ها راحت‌ترین و ساده‌انگارانه‌ترین کار است. در حالی که نخست‌وزیر ژاپن برای کاهش تنش‌ها، با نفر اول ایران در حال دیدار است کدام دست‌های پنهان به دنبال اثرگذاری بر این تلاش‌ها در منطقه است و چه کسانی از آن سود می‌برند؟! وی عنوان کرد: آقای پمپئو! این تشکیک نه تنها شوخی و خنده‌دار نیست بلکه نگران‌کننده و هشدارآمیز است.

 امریکا علاقه‌ای به درگیری جدید در خاورمیانه ندارد؛برنا|

ستاد فرماندهی مرکزی امریکا در بیانیه‌ای در واکنش به حادثه دو نفتکش در دریای عمان تاکید کرد؛ جنگ با ایران به نفع امریکا و باقی جهان نخواهد بود.ستاد فرماندهی مرکزی امریکا با اشاره به حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان اعلام کرد: «ایالات متحده هیچ علاقه‌ای به درگیر شدن در یک منازعه جدید در خاورمیانه ندارد. با این حال، ما از منافع خود دفاع می‌کنیم.»

 ۱۰ صیاد ایرانی از زندان‌های پاکستان آزاد شدند؛ مهر|

۱۰ نفر از صیادان ایرانی با تلاش و پیگیری‌های سرکنسولگری کشورمان در کراچی در روز

پنج شنبه (۲۳ خرداد) آزاد و با پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به میهن بازگشتند.پیرو آزادی تعدادی از ملوانان و صیادان ایرانی زندانی در شهر کراچی پاکستان، آخرین گروه از صیادان در بند شامل ۱۰ نفر، با تلاش و پیگیری‌های سرکنسولگری کشورمان در کراچی در روز

پنج شنبه آزاد و با پرواز هواپیمایی ایران به میهن بازگشتند.پیش از این نیز طی چهار مرحله، ۴۷ ملوان

 ایرانی دیگر نیز که با ادعای نیروهای امنیتی پاکستان به اتهام ورود به آب‌های این کشور دستگیر شده بودند، از زندان‌های ایالت سند آزاد شده بودند.

 رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس فرانسه به ایران می‌آید؛ دیپلماسی ایرانی|

سفارت کشورمان در فرانسه از سفر رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه به تهران خبر داد.«ماری دوسارنز» رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه در سفر آتی خود با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

«بهرام قاسمی»، سفیر ایران در پاریس، در آستانه سفر این مقام فرانسوی گفت: ‌«دیپلماسی پارلمانی، موثرترین روش برای افزایش تعامل و ایجاد فضای درک، تفاهم و شناخت هر چه بیشتر میان ملت‌های برخوردار از دموکراسی، توسعه سیاسی و نهاد پارلمان بر آمده از آرای مردم است.»

 اهمیت برخورد با مفاسد در استمرار نظام‌های سیاسی؛ تعادل|

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی معتقد است: استمرار هر نظام سیاسی با جدیت حاکمیت در برخورد با مفاسد، پیوندی محکم دارد.

امیر خجسته با اشاره به ابلاغ اجرای قانون رسیدگی به دارایی‌های مقامات و مسوولان از سوی قوه قضاییه در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: «بدون شک استمرار هر نظام سیاسی با جدیت حاکمیت در برخورد با مفاسد، پیوندی محکم دارد. پیش‌تر به لزوم تشکیل جنبش ملی ضد فساد اشاره کردیم، اکنون نیز قوه قضاییه با ابلاغ قانون رسیدگی به دارایی مقامات (از کجا آوردی؟) بنای مهمی برای پشتیبانی از حرکت ملی پاکسازی اقتصاد ایران ایجاد کرد!»

 برای مذاکره با تهران آماده نیستیم!؛ تسنیم|

رییس‌جمهور امریکا در پیامی توییتری با قدردانی از سفر شینزو آبه به تهران ادعا کرد که برای رسیدن به توافق میان دو کشور همچنان زود است.

 دونالد ترامپ بامداد جمعه در پیامی توییتری نوشت: «با اینکه از سفر نخست‌وزیر شنیزو آبه به ایران برای دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای قدردان هستم اما احساس می‌کنم که همچنان حتی برای گمانه‌زنی درباره حصول توافق زود است. نه ما آماده‌ایم؛ نه آنها.» این در حالی است که ترامپ خودش پیشتر با دادن شماره، خواهان برقراری مذاکراتی با مقامات ایرانی شده بود.

 

ارسال نظر