روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۰۰۴

     قانون حداکثر استفاده از توان تولید و حمایت از کالای ایرانی ابلاغ شد؛

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری|

رییس‌جمهوری، قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.حسن روحانی رییس‌جمهوری، روز شنبه یک قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.بر این اساس، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رییس‌جمهوری «قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» را جهت اجرا به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

  شرط موفقیت سفر آبه به تهران از دید سخنگوی شورای عالی امنیت ملی؛تعادل|

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: بازگشت امریکا به برجام و جبران خسارت‌های وارد شده به ایران می‌تواند تضمینی برای موفقیت سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران باشد. کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی در صفحه توئیتر خود با اشاره به سفر برنامه‌ریزی شده روز چهارشنبه شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن به تهران نوشت: تلاش برای «بازگشت امریکا به برجام و جبران خسارت‌های وارد شده به ایران» و «رفع تحریم‌های فرا‌سرزمینی واشنگتن علیه کشورمان» که هر دو از اصول مورد پذیرش و تاکید جامعه بین‌المللی است می‌تواند تضمینی برای موفقیت سفر نخست‌وزیر ژاپن باشد.

   دستور سرلشکر سلامی به مراکز دانشگاهی سپاه برای تدوین نقشه راه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب؛ فارس|

مسوول اشراف کلی سپاه از دستور سرلشکر سلامی به مراکز علمی، مطالعاتی و دانشگاهی سپاه برای

نقش‌آفرینی و مشارکت در تدوین نقشه راه و الزامات تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در سپاه به عنوان یک اولویت جدی و غفلت ناپذیر خبرداد.سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد تولایی مسوول اشراف کلی سپاه این بیانیه را ترسیم کننده چشم انداز حرکت افتخارآمیز ملت ایران در تداوم مسیر عزتمندانه خود در تحقق تمدن نوین اسلامی عنوان کرد.

   حکمی برای سرپرستی وزارت آموزش و پرورش صادر نشده است؛ ایرنا|

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور تاکید کرد که هنوز حکمی مبنی بر سرپرستی وزارت آموزش و پرورش از سوی رییس‌جمهور صادر نشده است.پرویز اسماعیلی در مورد معرفی سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش در برخی سایت‌ها و نیز زیرنویس صدا و سیما، افزود: بارها تاکید کرده‌ایم که مرجع رسمی اعلام احکام یا برنامه‌های رییس‌جمهوری، دفتر ایشان است و به‌ویژه در موقعیت فعلی که با حساسیت‌های پایان سال تحصیلی همراه است، انتظار می‌رود که رسانه‌ها از گمانه زنی در این زمینه بپرهیزند.

وی با انتقاد از معرفی یکی از گزینه‌ها به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش از سوی شبکه خبر صدا و سیما، گفت: سایت‌ها یا کانال‌های خبری غیر‌رسمی ممکن است بر اساس انگیزه‌های مختلف، نسبت به انتشار مطالبی اقدام کنند؛ اما از صداوسیما به عنوان رسانه ملی انتظار داریم مرجعیت خبری خود را به جای سایتها و کانالهای فضای مجازی، مراجع رسمی مانند دفتر رییس‌جمهور قرار دهد.

   فکر نمی‌کنم احمدی‌نژاد هم میلی برای رفت‌وآمد با اصولگرایان داشته باشد؛ ایسنا|

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: فکر نمی‌کنم خود احمدی‌نژاد هم میلی برای رفت‌وآمد با اصولگرایان داشته باشد. محمدرضا باهنر گفت: احمدی‌نژاد در حاشیه مجلس ختمی از من پرسید امسال افطاری داری؟ گفتم بله، او هم آمد؛ بعد در مراسم ختمی که در مسجد نور تهران برگزار شد هم حاضر شدند و همانجا از من پرسیدند دعوتتان برای افطاری جامعه اسلامی مهندسین جدی است یا نه؟ من هم گفتم بله؛ ما دعوت کرده‌ایم و هرکس بیاید خوب است که ایشان هم بر همین اساس تشریف آوردند.

     علت استعفای بطحایی کاندیداتوری مجلس نیست؛ خانه ملت|

نایب‌رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس علت استعفای وزیر آموزش و پرورش را نه مطالبات فرهنگیان و نه کاندیداتوری مجلس دانست و گفت: دولت باید شخصی را به عنوان سرپرست معرفی کند که بعداً قرار است، وزیر شود؛ به‌ویژه اگر این فرد فعلا در آموزش و پرورش نیست.غلامعلی جعفر‌زاده‌ایمن‌آبادی با اشاره به استعفای سید‌محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: علت استعفای بطحایی کاندیداتوری مجلس نیست و واقعیت این است که علت استعفای وزیر آموزش و پرورش عدم رضایت رییس‌جمهور از وزیر آموزش و پرورش بود.

 پرونده نجفی به دادگاه کیفری یک ارسال شد؛ ایرنا|

پرونده محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران که به قتل عمد همسر دومش متهم شده است، روز شنبه 18 خرداد برای رسیدگی به مجتمع دادگاه‌های کیفری یک استان تهران ارسال شد.اتهامات نجفی در کیفرخواست صادره از سوی دادسرای جنایی، قتل‌عمد میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر‌فوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص است.

 

 

ارسال نظر