روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۹۳۹

    همه با رهبر انقلاب هم صدا باشند؛  ایسنا|

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام راحل و تاکید بر لزوم مقاومت گفت: استدعا دارم تمام ملت و تمام مسوولان و گروه‌های سیاسی با هر عقیده و فکری با رهبر انقلاب هم صدا باشند تا دنیا بداند مقابله هست و حرف همان است و یکی است. آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر رونق تولید، بیان کرد: خدای متعال می‌فرماید اعمال شما منظور است و به اعمال شما پاداش داده می‌شود سرمایه‌گذاران پول را در کشور خرج کنند. امام عصر می‌بیند و برایشان ثواب دنیا و آخرت دارد. مشکلات دست و پا گیر را بردارند و حمایت کنند تولید بالا برود و اشتغال کشور از این مشکلات نجات پیدا کند و این وظیفه‌ای برای همه ما در این جامعه با این همه گرفتاری‌هاست تا به این رونق بپردازیم. هر جا با مسائلی که جلوی این کار را می‌گیرد مانند مالیات‌های غلط باید برخورد شود. برای آنهایی که دارند مالیات در نظر گرفته شود و برای آنها که ندارند مساعدت شود.

    وضعیت حقوقی دریای خزر موضوع سوال از ظریف در مجلس است؛ تعادل|

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از محتوای سوال نمایندگان از وزیر امور خارجه در نشست این هفته خانه ملت خبر داد. علیرضا رحیمی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: دی ماه سال گذشته وضعیت حقوقی دریای خزر صدر اخبار قرار گرفت و شائبه‌های زیادی ایجاد شد. همزمان نمایندگانی اقدام به سوال رسمی از وزیر امور خارجه کردند و سوال‌ها در کمیسیون امنیت ملی مطرح و پاسخ داده شد. وی ادامه داد: این هفته سه سوال نمایندگان در این خصوص توسط محمدجواد ظریف در مجلس پاسخ داده می‌شود.

    طرح موضوعات فرابرجامی کمکی به حفظ برجام نمی‌کند؛ وزارت امورخارجه|

سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به اظهارات رییس‌جمهور فرانسه در دیدار با همتای امریکایی‌اش واکنش نشان داد و تاکید کرد: طرح موضوعات فرابرجامی، نه تنها کمکی به حفظ برجام نمی‌کند، بلکه زمینه بی‌اعتمادی بیشتر بین طرف‌های باقی مانده برجام را فراهم می‌سازد.

«سید عباس موسوی» در واکنش به اظهارات رییس‌جمهور فرانسه در دیدار با همتای امریکایی خود گفت: طرف‌های اروپایی تاکنون با وجود برخی سخنان و بیانیه‌های سیاسی، در عمل به تعهدات خود ذیل برجام و تعهدات بعد از خروج غیرقانونی امریکا از برجام ناتوان بوده و نتوانسته‌اند زمینه انتفاع کامل کشورمان را طبق این توافق چندجانبه فراهم کنند. وی ادامه داد: در این شرایط، آنها با طرح موضوعات فرابرجامی، نه تنها کمکی به حفظ برجام نمی‌کنند، بلکه زمینه بی‌اعتمادی بیشتر بین طرف‌های باقی مانده برجام را فراهم و امریکا را به هدف خود در خروج غیرقانونی از برجام که چیزی جز فروپاشی آن نبود، نزدیک‌تر می‌کنند. سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای تکراری، بدون پشتوانه و متناقض رییس‌جمهور امریکا در این دیدار را فاقد ارزش خواند و شایسته واکنش تازه ندانست.

    هلند به اینستکس می‌پیوندد؛  ایرنا|

دولت هلند اعلام کرد که قصد دارد با سرمایه‌گذاری در اینستکس به این سازوکار مالی بپیوندد.

دولت هلند در پاسخ به پرسشهای پارلمان این کشور پیرامون اقدامات اتحادیه اروپا در مقابله با تحریم‌های امریکا علیه ایران، در نامه‌ای به تاریخ ۵ ژوئن به سران نهاد قانونگذاری این کشور که در تارنمای رسمی دولت منتشر شد، ضمن اعلام حمایت از اینستکس، از برنامه خود برای سرمایه‌گذاری و پیوستن به این سازوکار مالی اروپایی خبر داد. در این نامه، در پاسخ به پرسشی پیرامون نحوه کارکرد «قانون مسدودساز» که از سوی اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم‌های امریکا احیا شد، وزیران امور خارجه و تجارت خارجی هلند تاکید کردند که این اتحادیه تاثیر فراسرزمینی تحریم‌های امریکا را غیرقانونی دانسته و به رسمیت نمی‌شناسد. این اعضای کابینه دولت هلند با اشاره به سامانه حمایت از مبادلات تجاری با سرنام انگلیسی اینستکس، همچنین گفتند: هلند همواره حمایت خود را از اینستکس ابراز و اعلام کرده که قصد دارد سهامدار آن شود.

این نامه همچنین با تاکید براهمیت تداوم برجام، تصریح کرد تا زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارشی از نقض این توافق از سوی ایران نداده، همانطور که تاکنون اینگونه بوده، هلند برای حفظ برجام تلاش خواهد کرد.

    پرونده نجفی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد؛ روابط عمومی دادسرای تهران|

دادستان تهران از صدور کیفرخواست پرونده «محمدعلی نجفی» و ارسال آن به دادگاه خبر داد.

علی القاصی مهر در این باره گفت: با توجه به تکمیل تحقیقات در پرونده اتهامی آقای محمد علی نجفی دایر بر الف- قتل عمد خانم میترا استاد ب- حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز ج- ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص نامبرده، پرونده با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال شد. دادستان تهران افزود: پرونده مطروحه از جهت قانونی یک پرونده قتل خانوادگی محسوب می‌شود که متأسفانه نظایر آن در طول سال اتفاق می‌افتد؛ لذا متذکر می‌شوم در خصوص این قبیل پرونده‌ها از اظهارنظرهای حاشیه‌ساز و غیر کارشناسی خودداری شود. وی افزود: تمام اخبار مرتبط با دستگاه قضایی از مراجع رسمی و مجاری قانونی اعلام خواهد شد.

 

ارسال نظر