روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۱۵:۵۷:۰۳
کد خبر: ۱۴۴۶۴۷

   آغاز توقف برخی تعهدات برجامی بر اساس دستور شورای عالی امنیت ملی؛ صداوسیما|

توقف برخی تعهدات برجامی بر اساس دستور شورای عالی امنیت ملی آغاز شده است.یک مقام مطلع در سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: اجرای برنامه‌های مربوط به توقف برخی تعهدات کشور در برجام که در بیانیه شورای عالی امنیت ملی بر آن تاکید شده آغاز شده است.وی خاطرنشان کرد: توقف برنامه‌های مربوط به رعایت سقف تولید اورانیوم غنی‌شده و همچنین تولید بدون محدودیت آب سنگین در تاسیسات اراک که در دوره ۶۰ روزه مربوط به گام اول بر انجام آن تاکید شده، برنامه‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شود.

   پیام پمپئو به ایران از کانال عراق؛ایسنا|

یک منبع مطلع از نشست اخیر وزرای امور خارجه عراق و امریکا ادعا کرده است که پمپئو در این دیداراز عبدالمهدی خواسته تا این پیام را به تهران برساند که امریکا به دنبال جنگ نیست و فقط یک توافق هسته‌ای جدید می‌خواهد.عبدالمهدی در پاسخ او گفت که ایرانی‌ها ملتی سرافراز هستند و آن توافق را از سر نخواهند گرفت اما در عین حال پیشنهاد کرد که ایران ممکن است مشکلی با یک پروتکل الحاقی نداشته باشد. پمپئو نیز در جواب گفت که پروتکل الحاقی می‌تواند ایده خوبی باشد.

   افزایش حقوق کارمندان ۴۰۰ به اضافه ۱۰درصد قانونی و قطعی است؛خانه ملت|

عضو هیات رییسه مجلس گفت: حقوق کارمندان ۴۰۰ به اضافه ۱۰ درصد افزایش یابد، لذا این حکم قانونی قطعی و قانونی است.علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگوی با شبکه خبر اضافه کرد: مجلس درباره حقوق‌ها صراحتا اعلام کرده است که حقوق کارمندان ۴۰۰ به اضافه ۱۰ درصد افزایش یابد، لذا این حکم قانونی قطعی و قانونی است.عضو هیات رییسه مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت باید این افزایش حقوق را به چه صورتی اجرایی کند اظهار کرد: دولت هیچ چاره‌ای جز اجرای این قانون ندارد، در سخنان رییس سازمان برنامه و بودجه هیچگاه ندیدم که وی خواستار عدم اجرای قانون یا استنکاف باشد.

   ایران تا زمانی به تعهدات خود ادامه می‌دهد که منافعش برآورده شود؛باشگاه خبرنگاران|

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه ایران تا زمانی به تعهدات خود ادامه خواهد داد که منافع‌اش برآورده شود، افزود: این تصور اروپایی‌ها غلط است که ایران تحت هر شرایطی برجام را ادامه خواهد داد.سردار رسول سنایی‌راد درباره مهلت ۶۰ روزه شورای عالی امنیت ملی به اتحادیه اروپا اظهار کرد: برخورد اروپایی‌ها نشان داد که نوعی تقسیم کار بین آنها و امریکایی‌ها وجود دارد.

   محمدجواد ظریف عازم توکیو شد؛

اداره اطلاع‌رسانی وزارت خارجه|

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه به دعوت همتای ژاپنی خود از دهلی نو عازم توکیو شد.رییس دستگاه دیپلماسی که در روزهای اخیر به عشق‌آباد و دهلی‌نو سفر کرده بود، در ادامه تور دیپلماتیک خود راهی توکیو شد. وزیر امور خارجه قرار است صبح پنجشنبه با شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن دیدار و در خصوص روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کند.

   در مورد ایران باید ببینیم چه پیش می‌آید؛تسنیم|

رییس‌جمهور امریکا اعلام کرد کشورش با توجه به اقدامات ایران در آینده سیاست‌هایی را اتخاذ خواهد کرد.به گزارش رویترز، دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا در خصوص سیاست‌های آینده امریکا در قبال ایران گفت منتظر اتفاقات آینده خواهد ماند. دونالد ترامپ در نشست خبری بعد از دیدار با نخست‌وزیر مجارستان، در خصوص تشدید تنش‌ها بین امریکا و ایران گفت: «باید ببینیم که در مورد ایران [در آینده] چه پیش خواهد آمد. ما اوضاع را زیرنظر داریم»

   جدایی ناو اسپانیایی از ائتلاف امریکا در خلیج فارس یک شکست بزرگ بود؛ ایلنا|

ریچارد نفیو با انتشار پیامی به جدایی ناو اسپانیایی از ائتلاف امریکا در خلیج فارس واکنش نشان داد.«ریچارد نفیو» عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای امریکا و محقق دانشگاه کلمبیا، در پیامی در توییتر در واکنش به جدا شدن ناو اسپانیایی از ائتلاف امریکا در خلیج فارس در توییتر خود نوشت: از لحاظ عملیاتی ارزش این ناو را نمی‌دانم اما از لحاظ سیاسی، استراتژیک و دیپلماسی این اتفاق یک شکست بزرگ برای امریکا و نشان‌دهنده عمیق‌تر شدن شکاف‌ها است و خبر از بحران‌هایی در آینده می‌دهد.

   اگر ایران نبود اروپا امروز در بسیاری

 از زمینه‌ها امنیت نداشت؛برنا|

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برجام توافقی بین ایران و امریکا بود و دیگر کشورها به خصوص کشورهای اروپایی نقشی در برجام نداشتند.حشمت‌الله فلاحت‌پیشه گفت: اعتقاد من بر این است که این چالش در قالب برجام که در روزهای اخیر با توجه به تحریم‌های نفتی امریکا و ضرب الاجل 60 روزه ایران نمود جدی‌تری پیدا کرده، چالش بین ایران و امریکا است و در این بین اروپایی‌ها به برجام آویزان بودند نه برجام به اروپا. وی ادامه داد: خود نظریه‌پردازان امریکا، اروپایی‌ها را در شرایطی فعلی موج سواران عرصه بین‌المللی می‌شناسند و برای رفع مشکلات خود وابسته به کشورهای دیگر چه امریکا و چه ایران هستند چرا که اگر ایران نبود اروپا امروز در بسیاری از زمینه‌ها امنیت نداشت.

 

ارسال نظر