روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۵۴۱

   توصیه رهبری به آذری جهرمی درخصوص شبکه ملی اطلاعات؛خانه ملت|

وزیر ارتباطات درباره توصیه رهبر انقلاب به خود درخصوص شبکه ملی اطلاعات توضیحاتی داد. «محمدجواد آذری جهرمی»، درباره جایگاه شبکه ملی اطلاعات از منظر مقام معظم رهبری گفت: بنده در ابتدای حضور خود در دولت به عنوان وزیر، محضر رهبر معظم انقلاب شرفیاب شدم و یکی از سوال‌هایی که در آن جلسه مطرح کردم این بود که با توجه به اینکه مراجع مختلف، دیدگاه‌های متفاوت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی به شبکه ملی اطلاعات دارند و هر کدام به دنبال تعریف خود از این مساله هستند، تکلیف این کلید واژه چیست و ما باید بر چه اساس عمل کنیم؟ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: فرمایش مقام معظم رهبری این بود که شورای عالی فضای مجازی برای همین موضوع تشکیل شده و شما باید به مصوبات شورای عالی فضای مجازی مستمسک شوید و پاسخ همه را به استناد آن مصوبات بدهید.

   بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت یوم‌النکبه؛وزارت خارجه|

 وزارت خارجه ایران به‌ مناسبت یوم‌النکبه (سالگرد اشغال سرزمین فلسطین/ ۱۴ مه‌۱۹۴۸) بیانیه‌ای منتشر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: ایران ضمن اعلام همبستگی کامل خود با آرمان مردم فلسطین، بار دیگر مسوولیت مهم جامعه بین‌المللی به ویژه سازمان ملل متحد در پایان دادن به اشغال سازمان یافته سرزمین فلسطین و قدس شریف و کمک به مردم این سرزمین در تعیین سرنوشت خود و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس را مورد تاکید قرار می‌دهد. همچنین، انتظار می‌رود مجامع جهانی با گذشت بیش از هفت دهه از اشغال سرزمین تاریخی فلسطین برای پایان اشغالگری و جنایت‌ها و تجاوزات پی در پی رژیم صهیونیستی گام اساسی بردارد.»

   برگزاری نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات رضوی ؛ایلنا|

با اعلام قاضی شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سیدمحمدهادی رضوی داماد محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پایان رسید. جلسه‌ای که در آن متهم با یادآوری نسبت فامیلی خود با وزیر تعاون اعلام کرد که داماد شریعتمداری است نه داماد نتانیاهو. نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات سید هادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه، گفت: متهم سید هادی رضوی از مجرای پرداخت رشوه به مدیران بانک سرمایه بدون تودیع وثیقه در حدود ۱۰۷ میلیارد تومان را در سال ۹۱ تا ۹۴ از شبکه بانکی خارج و صرف عیش و نوش، سفرهای خارجی، خودروهای لوکس و ملک کرده است.  براساس اعلام قاضی پرونده در پایان نخستین جلسه، دومین جلسه رسیدگی به اتهامات این متهم اقتصادی در روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۸ برگزار خواهد شد.

   مجلس به بطحایی کارت زرد داد؛خانه‌ملت|

نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر دیروز از پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش قانع نشدند.  نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر دیروز پس از استماع اظهارات بطحایی از پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش قانع نشدند و بطحایی کارت زرد گرفت. لازم به ذکر است سوال ذوالقدر درباره رشد بی‌رویه آموزشگاه‌ها آزاد و کتاب‌های کمک آموزشی بود.

   واکنش به ادعای شروط ایران برای باقی‌‌ماندن در برجام؛تسنیم|

سخنگوی وزارت امور خارجه به ادعاها درباره شروط مطرح‌شده از جانب ایران برای باقی‌ماندن در برجام واکنش نشان داد. سید عباس موسوی در پاسخ به پرسشی در خصوص ادعای رویترز مبنی بر گره زدن ماندن در برجام از سوی ایران با فروش یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز، ضمن رد این خبرسازی گفت: نظرات و مطالبات ایران در نامه 18 اردیبهشت رییس‌جمهور کشورمان به سران کشورهای باقی‌مانده در برجام به‌وضوح و با صراحت بیان شده است. موسوی خاطرنشان کرد پرداختن به این‌گونه خبرسازی‌ها و گمانه‌زنی‌های ناقص و غیردقیق در فضای رسانه‌ای و عمومی نه‌تنها سازنده نیست بلکه می‌تواند به تخریب فضای مورد نیاز برای یک دیپلماسی جدی در شرایط کنونی منجر شود.

   موساد و سیا پشت حوادث فجیره هستند؛ایسنا|

سفیر فلسطین در تهران با تاکید بر اینکه از یک وجب از خاک فلسطین چشم پوشی نمی‌کنند گفت: تنها چیزی که می‌تواند جلوی اقدامات دشمن صهیونیستی را بگیرد وحدت جهان اسلام و عرب است و اینکه هر کسی به مسوولیت خودش عمل کند. صلاح الزواوی در نشست خبری به مناسبت سالگرد روز نکبت (آوارگی صدها هزار فلسطینی و تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی) در محل سفارت فلسطین در تهران سفیر فلسطین در تهران با اشاره به هدف قرار گرفتن چند نفتکش و کشتی در امارات گفت: مطمئن هستیم که پشت این قضیه موساد و سیا هستند که می‌خواهند این ترامپ احمق را وادار کنند تا حرکتی علیه ایران انجام دهد یا ضربه‌ای به جمهوری اسلامی وارد کند. همچنین آنها می‌خواهند ایران را متهم کنند که مسبب این قضیه بوده ما اظهارات آقای ظریف را شاهد هستیم که همواره سخنرانی‌هایش عاقلانه بوده و در مورد کشورهای همسایه صحبت می‌کند که باید با آنها روابط خوبی داشته باشیم، ایران هیچ‌وقت دنبال جنگ با کسی نبوده است.

 

ارسال نظر