روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۴۵۲

   اروپا به دنبال ایجاد کانال قانونی تجارت با ایران است؛ ایرنا|

سخنگوی دولت آلمان می‌گوید که این کشور در حال فعالیت برای ایجاد یک کانال قانونی برای تجارت با ایران است.به گزارش رویترز، اشتفان زایبرت در یک کنفرانس خبری در برلین افزود: به همراه شرکای اروپایی خود در حال انجام اقداماتی هستیم تا براساس آن تجارت قانونی با ایران به‌ویژه از طریق کانالی برای پرداخت مسیر شوداز سوی دیگر «استف بلاک» وزیر امورخارجه هلند نیز در جمع خبرنگاران در بروکسل گفت: ماندن ایران در توافق هسته‌ای ضروری است. ما اقداماتی را برای مذاکره با ایران آغاز کردیم.

    نقش ایران در عادی‌سازی روابط دمشق-آنکارا از زبان اسد؛ایسنا|

رییس‌جمهور سوریه می‌گوید که با میانجی‌گری ایران در روابط ترکیه-سوریه گشایشی حاصل شده و دیدارهای مستقیمی میان مسوولان دو کشور صورت گرفته است.رییس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با روزنامه ترکیه‌ای «آیدینلک» با اعلام این موضوع تاکید کرد که آماده دیدار با همتای ترک خود است. بشار اسد در این گفت‌وگو گفت که آمادگی دارد با رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه ملاقات کند. او خبر داد با دوستان (ایرانی) مان مسائل مربوط به ترکیه را مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم.بشار اسد در این گفت‌وگو که بخش‌هایی از آن در فضای مجازی به عربی ترجمه و منتشر شده خبر داد ارتباطات اطلاعاتی و نظامی بین آنکارا و دمشق از سر گرفته شده است.

    عزم ایران در اجرای ضرب‌الاجل ۶۰روزه به اروپایی‌ها جدی است؛تسنیم|

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه ایران اقدامات متقابلی در برابر تعلل اروپایی‌‌ها در اجرای برجام در دستور کار دارد، گفت: عزم ایران در اجرای ضرب‌الاجل ۶۰روزه به اروپایی‌ها جدی است.ولی‌الله نانواکناری با اشاره به تصمیم ایران برای کاهش تعهدات در برجام گفت: اگر اروپایی‌ها در مدت زمان ضرب‌الاجل 60روزه‌ای که از سوی ایران برای آنها در جهت عمل به تعهدات‌شان ذیل برجام تعیین شده، پایبند نباشند، شاهد اقدامات عملی از سوی ایران خواهند بود.

.

    ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی نیازی به کسب مجوز از دولت ندارد؛فارس|

نمایندگان مجلس با اصلاح ماده ۱۰۶۰ قانون مدنی، کسب مجوز از دولت برای ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را لغو کردند. علیرضا رحیمی نماینده تهران در این خصوص گفت: پیش از اصلاح این قانون زنان ایرانی برای ازدواج با مردان خارجی باید اجازه دولت را می‌گرفتند اما با این اصلاحیه دیگر نیازی به کسب اجازه از دولت نیست فقط باید ازدواج در سفارتخانه‌های ایران ثبت شود.بند ۴ ماده ۹۷۶ قانون مدنی، کسانی که در ایران از پدر و مادر خارجی که یکی از آنها در ایران متولد شده به وجود آمده‌اند؛ تابعیت ایرانی دارند.

    اروپایی‌ها عملیاتی‌تر در اجرای تعهدات خود در برجام عمل کنند؛خانه ملت|

نماینده مردم تهران در مجلس می‌گوید: امیدوارم اروپایی‌ها این دفعه در مساله برجام عملیاتی‌تر وارد عمل شوند و در حد حرف نباشند.محمدرضا عارف در مورد ضرب‌الاجل 60 روزه برجامی ایران و واکنش اروپایی‌ها به این مهلت اظهار داشت: عکس‌العمل آنها در حد حرف قابل قبول بود اما نگران این هستیم که مجددا بخواهند مساله را با حرف خاتمه دهند.وی ابراز امیدواری کرد که اروپایی‌ها به این ضرب‌الاجل 60 روزه ایران عکس العمل مثبت نشان دهند.رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: امیدواریم اروپایی‌ها این دفعه وارد عمل شوند و عملیاتی‌تر در راستای اجرای تعهدات خود در برجام کار کنند.

    کمیسیون برنامه و بودجه به دنبال تحقیق و تفحص از دیوان محاسبات؛باشگاه خبرنگاران|

حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در تشریح جلسه دیروز این کمیسیون اظهار کرد: در ابتدای جلسه طرح تفکیک سازمان جوانان از وزارت ورزش مطرح شد که در نهایت اعضای کمیسیون به آن رای دادند.عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: در ادامه جلسه پیرامون نحوه واگذاری پروژه‌های دولتی نیز بحث و بررسی صورت گرفت که چگونه بخش خصوصی می‌تواند به تکمیل ۷۰ هزار پروژه عمرانی نا تمام کمک کند که این لایحه با ۱۹ ماده رای آورد.وی در پایان گفت: تحقیق و تفحص از سازمان دیوان محاسبات نیز در دستور کار قرار داشت که به جلسه آینده موکول شد.

    اراده دولت کوبا بر ارتقای سطح همکاری‌ها با تهران است؛خانه ملت|

سفیر کوبا در تهران اراده دولت کوبا را بر توسعه و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی دو کشور دانست و گفت: از هر گونه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف اقتصادی کشورمان استقبال می‌کنیم.الکسیس باندریچ در دیدار محمدرضا منصوری رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا، بر اعلام همبستگی ملت و دولت کوبا با ملت و دولت ایران و تلاش خود در جهت توسعه و گسترش هر چه بیشتر همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری ایران در بخش‌های مختلف اقتصادی، تجاری، بازرگانی کوبا تاکید کرد.سفیر کوبا افزود: اراده دولت کوبا بر توسعه و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی دو کشور است و از هر گونه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف اقتصادی کشورمان استقبال می‌کنیم.

 

ارسال نظر