روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۳۶۳

    خواهان توافقی بهتر با ایران هستیم، نه جنگ؛ایسنا|

نماینده ویژه امریکا در امور ایران با ادعای اینکه آنچه واشنگتن انجام می‌دهد جنبه دفاعی دارد، گفت که دولت ترامپ خواهان توافقی بهتر با ایران است. برایان هوک، در گفت‌وگو با روزنامه ساندی تایمز به تکرار ادعاهای بی‌اساس و گزافه‌گویی‌های خود علیه کشورمان پرداخت و مدعی شد که کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست. هوک با بیان اینکه نگران درگیری احتمالی با ایران نیست، مدعی شد که اقدامات امریکا صرفاً پاسخی به آن‌چه تجاوزات ایران می‌خواند، است.

   واکنش افغانستان به توضیحات عراقچی؛ برنا|

وزیر مهاجرین افغانستان در گفت‌وگویی تاکید کرد که توضیحات عباس عراقچی را پذیرفته و از نظر کابل جای نگرانی وجود ندارد. «حسین عالمی بلخی» همچنین در حساب توییتری خود از ملت ایران و شخصیت‌های فرهنگی، فرهیختگان و ائمه جمعه و جماعات کشورمان به خاطر حمایت از مهاجرین افغان تقدیر و تشکر کرد. وی با اشاره به دیرینگی روابط میان دو کشور، ارتباطات دو دولت در همه زمینه‌ها را حسنه و رو به جلو خواند.

   واکنش توییتری ظریف به پیشنهاد ترامپ برای تماس تلفنی با ایران؛تعادل|

وزیر امور خارجه در توییتی نقشه‌های تیم «بی» ‌برای ایران را به ترامپ یادآورشد و گفت: در طرح بولتون و همدستانش برای ایران، یک نقشه مفصل برای اطلاعات جعلی، جنگ دایمی و حتی پیشنهادات توخالی برای مذاکره وجود داشت و تنها تفاوت این بودکه در آن، شماره تلفن گنجانده نشده بود.  محمدجواد ظریف در حساب کاربری خود در توییتر، با ضمیمه کردن طرح جان بولتون برای خروج از برجام پیش از سمت فعلی او خطاب به رییس‌جمهور امریکا نوشت: آقای ترامپ! قابل توجه در صورتی که قبلاً ندیده باشید. پیش از اینکه جان بولتون را به کار بگیرید، این طرحی بود که وی و همدستانش در «تیم بی» برای ایران داشتند. یک نقشه مفصل برای اطلاعات جعلی، جنگ دایمی و حتی پیشنهادات توخالی برای مذاکره. تنها تفاوت این بود که در آن طرح، شماره تلفن گنجانده نشده بود.

 

ارسال نظر