روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۸۶۵

   رییس‌جمهوری از فداکاری امدادگران و کارکنان هلال احمر قدردانی کرد؛پاد|

رییس‌جمهوری در آستانه روز جهانی هلال‌احمر با صدور پیامی از ایثار و فداکاری امدادگران و کارکنان جمعیت هلال احمر به ویژه در سیل اخیر قدردانی کرد.

روحانی دیروز پس از اخذ گزارش علی‌اصغر پیوندی رییس جمعیت هلال احمر از فعالیت‌ها و اقدامات این نهاد امدادرسان در پیامی نوشت: به دلیل ایثار و فداکاری جمعیت هلال احمر، به‌ویژه در سیل اخیر از همه مسوولان جمعیت به‌ویژه جناب عالی تقدیر می‌شود.

رییس‌جمهوری در این پیام از رییس جمعیت هلال احمر خواست تشکر وی را به نحو مناسب به کارکنان خدوم و شجاع آن جمعیت ابلاغ کند.

   صدور معافیت امریکا برای همکاری اقتصادی عراق با ایران ؛تعادل|

سفیر ایران در لندن معتقد است: برخی منابع سیاسی عراقی اعلام کرده‌اند که دولت امریکا برای ادامه همکاری‌های اقتصادی دولت عراق با ایران معافیت صادر خواهد کرد.

حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توئیتر خود به بازنشر برخی اخبار از قول منابع عراقی پرداخت که به شرح زیر است:

بر اساس برخی منابع سیاسی عراقی، امریکا به دولت عراق اطلاع داده است در صورتی که تا نیمه ماه آینده میلادی با شرکت امریکایی اکسان موبیل قرارداد انرژی امضا کند، دولت امریکا برای ادامه همکاری‌های اقتصادی دولت عراق با ایران معافیت صادر خواهد کرد.

   توضیحات وکیل زنجانی درباره نامه ۳۰ هزار صفحه‌ای موکلش به دادستانی؛ایلنا|

وکیل بابک زنجانی متهم نفتی از دادستان جدید تهران درخواست کرد که به پرونده موکل ورود کند و مکاتبات وی را با دقت مورد مطالبه قرار دهد.رسول کوهپایه‌زاده درباره گفته‌های دادستان سابق تهران مبنی بر اینکه بابک زنجانی ۳۰ هزار صفحه نامه به دادستانی فرستاده است، گفت: انتقال وجه در شرایط فعلی باتوجه به وضعیت تحریم‌های بین‌المللی و عدم همکاری طرف مقابل که شرکت نفت ایران باشد با مشکلاتی رو‌به‌رو است. بنابراین معتقدیم مرجع ذی‌صلاح که اختیار و اقتدار زمام را دارد ورود کنند تا کوتاهی، تاخیر، تعلل و کارشکنی‌های اطراف پرونده پایان یابد.

   شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرای سند ۲۰۳۰ را ممنوع کرده است؛مهر|

رییس مجلس دهم گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرای سند ۲۰۳۰ را ممنوع کرده است اما کمیسیون آموزش این موضوع را پیگیری کرده تا اگر تخلفی در این باره صورت گرفته است، رسیدگی شود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی دیروز مجلس طی تذکری شفاهی با استناد به ماده ۱۰۶ قانون اساسی خطاب به لاریجانی اظهارداشت: یکی از مباحث بسیار مهم که رهبرانقلاب به آن پرداختند، سند ۲۰۳۰ بود که ایشان فرمودند دشمنان با این سند به دنبال تربیت سرباز برای غرب هستند که‌ ای کاش شما به این مساله هم اشاره می‌کردید.لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: درباره سند ۲۰۳۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم‌گیری شد و آن را منع کردند و سپس به وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.

 

ارسال نظر