روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۰۰:۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۴۲۶۷۱

  تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «در کمین گل سرخ» منتشر شد

تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «در کمین گل سرخ» دیروزدر آستانه‌ روز ارتش در مراسم هشتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) رونمایی شد.

به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب - که روایتی از زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و به قلم آقای محسن مومنی است- بدین شرح است: «این نمونه جالب و بی‌سابقه‌ای است از گزارش جنگ در ضمن داستان شیرین زندگی یکی از شخصیت‌های آن. آن را یکسره مطالعه کردم (تا 7/6/84) زیبا و هنرمندانه نوشته شده است. با بسیاری از حوادث آن کاملاً آشنایم. البته بسیاری دیگر از حوادث آن دوران و نیز مطالب بسیاری از آنچه مربوط به این شهید عزیز است ناگفته مانده است و این طبیعی است. البته برجستگی‌های شخصیت شهید صیاد شیرازی را در نوشته و کتاب به درستی نمی‌توان نشان داد او حقاً نمونه‌ای از یک ارتشی مومن و شجاع و فداکار بود. رحمت خدا بر او.»

  تصویب کلیات طرح اقدام مقابله به مثل

با امریکا در مجلس-خانه ملت|

نمایندگان مجلس کلیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط

ایالات متحده امریکا را تصویب کردند. در جلسه علنی نوبت عصر دیروز کلیات طرح اقدام مقابله به مثل با امریکا با ۲۰۴ رای موافق، ۲ رای مخالف و بدون رای ممتنع از مجموع ۲۵۶ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.کمال دهقانی نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دفاع از این طرح گفت: ما در این طرح از ابزار لازم برای مقابله به مثل استفاده کرده‌ایم؛ طرحی که کاملاً جنبه عملیاتی دارد.

  یکی از عوامل شهادت محمدحسین حدادیان دستگیر شد-صداوسیما|

سازمان اطلاعات سپاه در اطلاعیه‌ای از دستگیری یکی از عوامل شهادت بسیجی شهید محمدحسین حدادیان، از شهدای غائله زمستان ۹۶ خیابان پاسداران تهران خبر داد. سازمان اطلاعات سپاه اعلام کرد، یکی از عوامل شهادت شهید محمدحسین حدادیان، از شهدای غائله زمستان ۹۶ خیابان پاسداران تهران دستگیر شد. این فرد که از عناصر اصلی و موثر فرقه‌ای ضاله است، در مناطق حاشیه‌ای کرج شناسایی و دستگیر شد.وی از اول اسفند سال ۱۳۹۶ و پس از به شهادت رساندن بسیجی شهید محمدحسین حدادیان و مصدوم کردن تعدادی از افراد حاضر در منطقه، متواری بود.

  واکنش ضرغامی به ممانعت از حضورش در جلسات شورای انقلاب فرهنگی-تعادل|

در شرایطی که دلیل ممنوعیت حضور ضرغامی در جلسات شورای انقلاب فرهنگی توصیه برخی افراد بلندپایه در خارج از دولت عنوان شده بود؛ عزت‌الله ضرغامی در واکنش به موضوع ممانعت از حضورش در جلسات شوراهای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی گفت: فیلترینگ نوظهور رییس‌جمهور راه به جایی نخواهد برد.عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در توییتی نوشت: ممانعت غیرقانونی رییس‌جمهور از حضور من در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی، در برابر ده‌ها اقدام غیرقانونی مهم‌تر ایشان در سطح ملی خیلی مهم نیست.

  اعتراض ایران و ۷ عضو دیگر سازمان ملل به اقدامات یکجانبه امریکا-مهر|

ایران، روسیه، چین، سوریه، ونزوئلا، کوبا، بولیوی و زیمبابوه با امضای بیانیه‌ای مشترک و قرائت آن در سازمان ملل به اقدامات یکجانبه امریکا اعتراض کردند.در این بیانیه که از سوی «الکساندر پانکین» معاون وزیر خارجه روسیه در مجمع شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد درباره توسعه مالی قرائت شد، پانکین در این رابطه گفت: می‌خواهیم نگرانی شدید خود را از اینکه برخی از کشورها به‌خصوص امریکا، از اقدامات یک‌جانبه و غیرقانونی برای ایجاد محدودیت‌های اقتصادی علیه بسیاری از کشورها استفاده می‌کنند، اعلام کنیم. چنین اقداماتی با برنامه توسعه پایدار جامعه جهانی تا سال ۲۰۳۰، حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد در تضاد است.

 دستگیری اعضای یک تیم تروریستی

در زاهدان- پایگاه خبری پلیس|

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که اعضای یک تیم تروریستی که عاملان اصلی شهادت مامور خدوم پلیس راهورشهرستان زاهدان بودند، در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شدند.

سردار محمد قنبری درباره جزییات این خبر گفت: در پی ترور و شهادت مظلومانه یکی از افسران خدوم پلیس راهور شهرستان زاهدان به نام سرهنگ دوم شهید «غلامحسن جام‌دوست» در هجدهم دی ماه سال گذشته در خیابان سعدی زاهدان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس استان قرار گرفت.

وی افزود: پلیس با انجام تحقیقات و رصد اطلاعاتی مستمر، توانست به سرنخ‌هایی از فعالیت‌های اعضای یک گروهک تروریستی دست پیدا کند. این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: اعضای این گروهک با اقدامات و فعالیت گسترده در فضای مجازی با برعهده داشتن مدیریت چند گروه و کانال هدفمند با برنامه‌ریزی به هواداری و جذب نیرو برای گروهک‌های تروریستی و تکفیری اقدام می‌کردند.فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه با چند ماه تلاش مداوم و اقدامات پیچیده فنی و اطلاعاتی سرانجام مخفیگاه این عناصر در دو نقطه از استان شناسایی و با اشراف دقیق اطلاعاتی در یک اقدام عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

 

ارسال نظر