روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۴۸۸

 لاریجانی عدم مغایرت 73 مصوبه دولت با قوانین را تایید کرد؛ پانا|

رییس مجلس در نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهوری عدم مغایرت 73 مصوبه دولت دوازدهم با قوانین از سوی هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس شورای اسلامی را تایید کرد.

در نامه رییس مجلس خطاب به روحانی آمده است: به استناد قانون نحوه اجرای اصول 85 و 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات پس از آن، فهرست تصویب نامه‌های هیات وزیران که در هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین بررسی و عدم مغایرت آنها با قوانین احراز شده، ضمن تایید مراتب به شرح پیوست اعلام می‌گردد.

تصویب نامه‌های بررسی شده، در جلسات هیات وزیران از ۲۷ بهمن لغایت ۱۸ اسفند تصویب شده و نامه لاریجانی خطاب به رییس‌جمهور در تاریخ فروردین نوشته شده است.

 موافقت رییسی با بهره‌مندی قضات دو استان از مزایای مناطق محروم؛ مهر|

امور اداری و استخدامی قضات از موافقت رییس قوه قضاییه با بهره‌مندی قضات استان‌های خوزستان و هرمزگان از مزایای مناطق محروم خبر داد.

امور اداری و استخدامی قضات اعلام کرد: با عنایت به موافقت ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر برخورداری قضات استان‌های خوزستان و هرمزگان از مزایای مناطق محروم، قضات استان‌های مذکور مشمول حکم ماده ۱۳ آیین‌نامه تعیین گروه‌های شغلی اصلاحی قضات مورخ 13/۰۸/۹۶ قرار گرفته و از مزایای مربوطه بهره مند خواهند شد.

لذا پس از اعلام ضریب حقوق از سوی هیات محترم وزیران و صدور احکام تغییر ضریب و افزایش سنواتی سال ۹۸، احکام کارگزینی مربوطه صادر می‌شود.

 فرانسه در مورد اظهارات سفیرش اعلام موضع کند؛ ایرنا|

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در واکنش به توییت سفیر فرانسه در امریکا در توییتر نوشت: «اگر توییت‌های «ژرار آرو» موضع فرانسه را اعلام می‌کند، با نقض فاحش هدف و موضوع برجام و قعطنامه 2231 مواجه هستیم.پاریس اعلام موضع کند، در غیر این صورت اقدام مقتضی را انجام خواهیم داد.»

در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون 14 بار بر اجرای کامل تعهدات ایران در چارچوب توافقنامه برجام صحه گذاشته است؛ سفیر فرانسه در امریکا به تازگی مدعی شده است که دلیلی برای غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران پس از توافق برجام وجود ندارد. این اظهارات امروز واکنش «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه کشورمان را در پی داشت.

«ژرار آرو» سفیر فرانسه در امریکا شب گذشته در حساب توییتری خود نوشت: «اینکه بگویم ایران پس از انقضای برجام اجازه دارد اورانیوم غنی‌سازی کند، اشتباه است. براساس ان پی تی و پروتکل الحاقی آن، ایران باید تحت نظارت‌های شدید ثابت کند که فعالیت‌های هسته‌ای آن غیرنظامی است.»

  به سلمان گفتم اگر ما نباشیم، ایران ۲ هفته‌ای عربستان را می‌گیرد؛ فارس|

رییس‌جمهور امریکا در یک جمع خصوصی سعودی‌ها را «کودن» خوانده و ادعا کرده به پادشاه سعودی گفته اگر حمایت‌های نظامی امریکا نباشد، ایران ۲ هفته‌ای عربستان سعودی را فتح می‌کند.

«دونالد ترامپ» که پیش از این هم اظهارات توهین‌آمیزی خطاب به سعودی‌ها مطرح کرده بود، در یک جمع خصوصی اظهارات مشابهی را تکرار کرده و مدعی شده است که در نبود حمایت‌های نظامی امریکا از سعودی‌ها، ایران می‌تواند به سرعت عربستان را فتح کند.

 صدا و سیما با حذف برنامه ۹۰ صورت مساله را پاک کرد؛ خانه ملت|

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: برنامه تلویزیونی نود مورد توجه ورزش دوستان، جوانان و مردم بود، صدا و سیما به جای اصلاح اشکالات آن صورت مساله را پاک کرد.بیت‌الله عبداللهی در نشست علنی دیروز مجلس در تذکر شفاهی، گفت: برنامه تلویزیونی نود مورد توجه ورزش دوستان، جوانان و مردم بود، صدا و سیما به جای اصلاح اشکالات آن صورت مساله را پاک کرد. وی ادامه داد: این برنامه، ورزش کشور را نقد می‌کرد و موجب کاهش فساد و رانت در جامعه ورزشی می‌شد، انتظار داریم این‌گونه برنامه‌ها تقویت و ضعف آنها اصلاح شود.

 تشریح اقدامات سپاه در سیل‌های اخیر توسط سردار شریف؛تسنیم|

سردار شریف به تشریح اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیل‌های اخیر پرداخت و از رصد پهپادی ۲۴ساعته و به‌کارگیری

۲۷۰ فروند شناور در مناطق سیل‌زده خبر داد. سردار شریف تصریح کرد: در جریان سیل اخیر سپاه‌های استانی درگیر در سیل و سپاه‌های استانی معین، نیروهای زمینی، دریایی، هوافضا و بسیج، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا‌(ص) و معاونت‌های پشتیبانی مانند لجستیک، بهداری و نیروی انسانی سپاه بطور مداوم، مشغول امدادرسانی و کمک به هموطنان در استان‌های سیل‌زده هستند.

 

ارسال نظر